سال 2019 برای هواوی چگونه گذشت؟

به گزارش مجله میهن 128، بازار آمریکا یکی از عظیمترین بازارهای مصرفی جهان است و شرکت های مختلف به شدت برای تصاحب کاربران این بازار کوشش می نمایند. این موضوع شرکت های چینی را هم شامل می گردد، از جمله شیائومی که مدتها حضور خود در آمریکا را عقب می انداخت و اعتقاد داشت این بازار آنقدر مهم و متفاوت است که نباید بدون آمادگی کامل واردش گردد و موفقیت کامل در آنجا را ریسک کند. هواوی هم به عنوان یکی از عظیمترین شرکت های فناوری در چین و جهان، طبعا تمایل دارد سهمی از این بازار عظیم داشته باشد و اجازه ندهد رقبایش از این بازار بهره مند شوند.

سال 2019 برای هواوی چگونه گذشت؟

اما در سال 2019 شاهد جنگ مالی بین آمریکا و چین بودیم که بیشتر از همه دامن هواوی را گرفت و عملا باعث شد این شرکت بخش عمده فعالیت خود را در آمریکا تعطیل کند. در این مطلب می خواهیم ببینیم تحریم های آمریکا و از دست دادن این بازار عمده جهانی، توانسته فرایند موفقیت های هواوی را متوقف کند یا خیر. در ادامه با این مطلب همراه باشید.

بازار گوشی های هوشمند

هواوی در سال 2019 توانست بیش از 240 میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کند. این میزان 16.8 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2018 رشد داشته و به طور کل، هواوی در سال 2019 توانست سهم خود از این بازار را در جهان به 17.6 درصد برساند. با این میزان فروش، هواوی صندلی خود به عنوان دومین فراوری نماینده گوشی هوشمند در جهان را دوباره به اثبات رساند. به نقل از موسسه IDC، سامسونگ با سهم 21.6 درصدی در فروش جهانی گوشی هوشمند، رتبه اول عظیمترین فراوری نماینده را دارد. رتبه سوم هم متعلق به اپل است که 13.9 درصد از فروش گوشی های هوشمند در سال 2019 را به خود اختصاص داد.

در این بین اما هواوی در یک بخش توانست رتبه اول را در بازار جهانی داشته باشد و آن عرضه گوشی های 5G بود! این شرکت توانسته 6.9 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه و رتبه اول را در این زمینه کسب کند.

خانواده میت و سری P از گوشی های هواوی هم در این سال توانستند بیش از 44 میلیون فروش داشته باشند که 50 درصد پیشرفت سالانه را نشان می دهند. تا قبل از ماه دسامبر سال 2019 هم خانواده گوشی های Nova توانستند فروش 125 میلیونی را ثبت نمایند که فوق العاده است.

محصولات دیگر هواوی

در زمینه پوشیدنی ها هم هواوی سال خوبی نسبت به 2018 ثبت کرد. ساعت هوشمند هواوی واچ GT2 توانست تنها سه ماه پس از عرضه، 2 میلیون فروش داشته باشد. هدفون های هواوی FreeBuds 3 هم توانستند در ماه اول عرضه خود، یک میلیون فروش ثبت نمایند. عینک هوشمند واقعیت مجازی هواوی یا همان Huawei VR Glass نیز در روز اول، فروشی بیش از 10 هزار نسخه داشت!

به طور کل هواوی در سال 2019 و در بخش پوشیدنی ها (شامل ساعت و دستبند هوشمند) توانست رتبه سوم را در مجموع فروش پوشیدنی ها در جهان کسب کند و تعداد حساب های کاربری اپلیکیشن Huawei Health هم که با این گجت ها سروکار دارد به بیش از صد میلیون حساب کاربری رسید.

در زمینه تبلت ها هم هواوی توانست در مجموع رتبه سوم بیشترین فروش تبلت را با فروش بیش از 14 میلیون تبلت ثبت کند.

سال 2020 سال سختی خواهد بود!

2019 با تمام حواشی اش تقریبا خیلی خوب برای هواوی به خاتمه رسید. در این سال میزان درآمد هواوی بیش از 850 میلیارد یوآن چین تخمین زده شده که تقریبا 18 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2018 را نشان می دهد. فراموش نکنیم 2019 سالی بود که تحریم های آمریکا علیه چین باعث شد تا گوشی فوق العاده ای مثل هواوی میت 30 فاقد سرویس های گوگل باشد. البته خانواده میت 30 تنها قربانیان این تحریم ها نبودند و به نظر می رسد در آینده هم پرچمداران هواوی فاقد سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل خواهند بود. این اتفاق آنقدر عظیم است که مانع از عرضه مستقیم خانواده میت 30 در بازار آمریکا شد.

اما هواوی نیز بیکار ننشته است. آنطور که معین شده هواوی در حال ساخت یک اکوسیستم برای محصولات خودش است تا در آینده بتواند مستقل از گوگل کاربران خود را راضی نگاه دارد. HMS Core نام اکوسیستمی است که هواوی در حال بهبود آن است و اگر بخواهیم به آمار آن نگاه کنیم، هواوی می گوید که 1.3 میلیون توسعه دهنده برای حضور در این اکوسیستم ثبت نام نموده اند.تا خاتمه سال 2019 نیز 55 هزار اپلیکیشن برای انتشار در فروشگاه اپلیکیشن های هواوی ثبت شده اند که آمار خیلی خوبی است.

درواقع هواوی سال جاری از همواره آماده تر است تا اکوسیستم خود شامل فضای ابری، نقشه و از همه مهم تر، فروشگاه اپلیکیشن های خود را کامل کند تا کاربران کمبود سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل را به هیچ وجه احساس ننمایند.

یکی دیگر از آمارهای جالب توجه هواوی در سال 2019 به بخش پشتیبانی این شرکت بر می شود. Huawei Mobile Services که در سال 2019 در بیش از 170 کشور و ناحیه جهان فعال بود، توانست به بیش از 600 میلیون نفر از کاربران محصولات هواوی، خدمات رسانی کند. میزان کاربران فعال ماهانه در سرویس Huawei AppGallery یا همان فروشگاه اپلیکیشن های هواوی نیز به بیش از 400 میلیون رسیده است. این آمار وقتی خودش را نشان می دهد که بگوییم این فروشگاه از ماه آوریل سال 2018 آغاز به فعالیت کرد.

در نهایت باید بگوییم اگرچه سال 2020 تا به اینجا چندان خوش آیند نبوده و اوضاع برای هواوی با وجود تحریم ها سخت تر هم شده اما این شرکت با آمادگی کامل به پیش می رود تا بتواند آمار سال 2019 خود را بهبود ببخشد. شما درباره این آمار و ارقام چه فکر می کنید؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 499

به "سال 2019 برای هواوی چگونه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 2019 برای هواوی چگونه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید