زنجیره انتقال کرونا قطع شده است

به گزارش مجله میهن 128، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مشارکت خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح محدودیت های کرونایی توسط دولت گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا اکنون قطع شده اما این به منزله خاتمه این بیماری نیست.

زنجیره انتقال کرونا قطع شده است

مینو محرز با تاکید بر اینکه این خبر شاد نماینده است اما نگرانی من مربوط به پس از سرانجام محدودیت های دو هفته ای خواهد بود، گفت: ادامه فرایند موجود و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم سبب قطع زنجیره کرونا برای همواره خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم نباید با توجه به کاهش موقت بیماری و آمار مرگ و میر فکر نمایند که ویروس کرونا از بین رفته، گفت: مردم نباید خاطر تلخ پس از اردیبهشت ماه سال جاری را فراموش نمایند زیرا به رغم اینکه در دو ماه ابتدای سال آمار ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده بود به دلیل جدی نگرفتن آمار تلفات بیماری کرونا پس از خرداد تا 10 روز پیش به مرز 500 نفر هم رسید.

اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم همان آش و همان کاسه

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر اینکه اگر پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نگردد همان آش و همان کاسه در انتظار مردم خواهد بود، گفت: به نظر من آمار مراجعه به مراکز درمانی، ابتلا، بستری و انتقال بیماری کرونا به دیگران به حدود 60 درصد کاهش یافته زیرا به عنوان مثال اگر تا 10 روز پیش روزانه حدود 30 بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کرد این رقم به 6 نفر رسیده است.

اجرای طرح محدودیت ها بسیار موثر بود

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اجرای طرح محدودیت ها از سوی دولت تاثیرات خوبی در کاهش و کنترل کرونا داشته، اضافه نمود: منع تردد بین شهری، جلوگیری از تردد شبانه و تعطیلی مکان های موجب تجمعات مردمی و دیگر سخت گیرهای اعلام شده با مشارکت خوب مردم سبب قطع زنجیره کرونا شد.

محرز با بیان اینکه مراجع مختلف در سطح کشور حکایت جدی از کاهش بیماری کرونا دارد، در مورد ادامه تعطیلات توسط دولت برای هفته آینده نیز گفت: با توجه به بعضی عوارض اجرای این طرح در مورد مسائل مالی، بیکاری و آثار روانی آن موافق ادامه تعطیلات نیستم اما موافق ادامه اعمال بعضی محدودیت ها از قبیل تعطیی رستوران ها، باشگاههای ورزشی و مکانهایی که موجب تشکیل تجمعات مردمی می گردد، هستم.

مسائل مالی کمتر از کووید 19 نیست

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه موضوع مالی کمتر از کووید 19 نیست، توضیح داد: برای جلوگیری از آثار منفی و مسائل آن دسته از افراد که با تعطیلی کسب و کار آسیب پذیر هستند باید توجه جدی گردد که در این صورت می توان اینگونه طرح ها را به خوبی تا ریشه کنی کرونا ادامه داد.

وی گفت: در مجموع علاوه بر مشارکت مردم اجرای طرح محدویت ها در قالب مسدود کردن جاده ها، جلوگیری از شب نشینی و دورهمی های خانوادگی با محدودیت تردد شبانه در حال حاضر شاهد کاهش و کنترل بیماری کرونا هستیم.

درخواست سازمان بهداشت دنیای برای پیش خرید واکسن کرونا

این متخصص بیماری های عفونی در مورد آخرین شرایط تایید واکسن کرونا نیز گفت: شنیده ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت دنیای برای پیش خرید واکسن کووید 19 به کشورهای مختلف دنیا پیشنهاد داده است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد واکسن ایرانی نیز گفت: واکسن فراوری شده به دست متخصصان ایرانی با موفقیت مراحل تست حیوانی را پشت سر گذاشته و منتظر نتیجه تست انسانی آن هستیم.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع کرونا در دنیا (اواخر سال گذشته) تا کنون حدود 62 میلیون نفر از مردم دنیا به این ویروس مبتلا شده و حدود یک میلیون 500 هزار نفر جان باخته اند.

شمار تلفات ویروس کرونا در ایران نیز تا کنون به 48 هزار و 628 نفر رسید است.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با شرایط قرمز، 208 شهر با شرایط نارنجی و 80 شهر با شرایط زرد به مدت دو هفته اجرا می گردد.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می نمایند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت 21 تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است. با اجرای این محدودیت ها 87 شهر از شرایط قرمز کرونا خارج شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 963

به "زنجیره انتقال کرونا قطع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیره انتقال کرونا قطع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید