قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد گفت: با وجود افزایش قیمت اقلام مختلف مانند برنج و گوشت تا به امروز هیچ گونه افزایش قیمتی در سال 1401 نداشته ایم و صنف ما طبق نرخ های سال قبل فعالیت خواهد کرد.قیمت یک کیلوگرم حلیم درجه یک 36 هزار و 400 تومان، یک کیلوگرم شله درجه یک 41 هزار و 400 تومان است.

قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت

حسن امیریان در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص قیمت حلیم در سال نو و ماه رمضان اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت اقلام مختلف مانند برنج و گوشت که طبق آمار دولت به ترتیب 103 و 50 درصد گران تر شده اند تا به امروز هیچ گونه افزایش قیمتی در سال 1401 نداشته ایم و صنف ما طبق نرخ های سال قبل فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: قیمت یک کیلوگرم حلیم درجه یک 36 هزار و 400 تومان، یک کیلوگرم شله درجه یک 41 هزار و 400 تومان و قیمت هر کیلوگرم سوپ بر اساس نوع آن از 28 تا 45 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد شرح داد: کف حقوق کارگران نو حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان است که با حق عائله، مسکن و غیره به 6 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و حدود 1 میلیون تومان نیز حق بیمه این کارگران خواهد بود. با محاسبه حقوق کارگران و حق بیمه آنها و قبوض مختلف و ارائه این اعداد و فاکتورها به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان تقاضای دریافت نرخ های نو می کنیم.

امیریان ادامه داد: فرایند دریافت نرخ های نو و طی شدن مراحل آن در انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتاق اصناف و سازمان صمت حدود چهار تا پنج ماه زمان می برد. از آذرماه سال گذشته تا به امروز افزایش نرخی در صنف ما صورت نگرفته است. از نظر قانونی تنها سالی یکبار قیمت ها افزایش پیدا می کند.

وی مطرح نمود: این موضوع در بیشتر منطقه ها ایران وجود ندارد، اما در مشهد اجرا شده و ما را در اولویت دوم قرار داده اند. صنف ما الزاما باید نرخ هایشان را از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان دریافت کنند. تا به امروز زودتر از 3 ماه نرخ نو دریافت نکرده ایم و سوال من این است که در این سه ماه چه کسی ضرر و زیان اعضای این اتحادیه را جبران خواهد کرد؟.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد خاطرنشان کرد: طبق قانون، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید 15 روزه به ما پاسخ داده و نرخ تعیین کند. تاخیر در اعلام نرخ های نو منجر به ضرر واحدهای صنفی، بسته شدن یا تقلب آن ها می شود. باید مانع از ضرر و زیان مردم و واحدهای صنفی شد. در حال حاضر 1800 واحد صنفی زیر نظر اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد است.

امیریان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به علت وجود بیماری کرونا ضرر کردیم، اما دولت هیچ گونه کمکی به ما نکرده است. از مردم تقاضا دارم در ماه رمضان از واحدهایی خرید کنند که پروانه کسب داشته باشند. طبق برنامه ریزی های اجرا شده با اداره اماکن و بهداشت در سال جاری در صورتی که واحدهایی غیر از کباب پزی ها و آشپزخانه ها اقدام به فروش حلیم و شله کنند آن واحد صنفی در لحظه پلمب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1652

به "قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید