خسارت 80 میلیاردی تگرگ به باغات ساوه ، حال انار همچنان خوب است

به گزارش مجله میهن 128، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه از وقوع خسارت 80 میلیارد تومانی ناشی از بارش شدید تگرگ به باغات این شهرستان اطلاع داد.

خسارت 80 میلیاردی تگرگ به باغات ساوه ، حال انار همچنان خوب است

جهت دریافت خدمات طراحی مدرن ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، حسن شریفی اظهار کرد: در پی بارش شدید تگرگ، وقوع باد و طوفان ناشی از فعالیت سامانه بارشی عصر یک شنبه 7 اردیبهشت ماه خسارت قابل توجهی به باغات و محصولات سردرختی وارد شد.

وی اظهار کرد: در بعضی روستاهای بخش مرکزی تگرگ دانه درشت با شدت بالایی باریده است و در اثر این بارش شدید، بخش اعظمی از محصول گوجه سبز و زردآلو از بین رفته و پای درخت ریخته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: وزن بالای دانه های تگرگ گوجه سبز و زردآلو را دو نیم نموده است. پیش بینی می گردد بارش شدید تگرگ به 400 هکتار از باغات گوجه سبز با میانگین عملکرد 13 تن در هکتار به میزان 60 درصد و ارزش ریالی 50 میلیارد تومان خسارت وارده نموده باشد.

وی بیان نمود: بارش تگرگ به 300 هکتار از باغات محصول زردآلو با میانگین عملکرد 15 تن در هکتار به میزان 50 درصد و با ارزش ریالی 20 میلیارد تومان خسارت وارده نموده است.

شریفی همچنین گفت: تگرگ موجب از بین رفتن 100 هکتار از محصولات باغی نظیر انگور، سیب گلاب، هلو و ... به میزان 50 درصد و ارزش ریالی 10 میلیارد تومان شد.

وی در مورد بروز خسارت به انارستان ساوه نیز گفت: از آنجاکه درخت انار در مرحله برگ دهی بوده و هنوز به مرحله گل دهی نرسیده است. لذا بارش تگرگ خوشبختانه خسارتی به باغات انار وارد ننموده است و این محصول شاخص سرزمین یاقوت های سرخ از وقوع این بلایای طبیعی در امان مانده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه در مورد میزان خسارت وارده به مزارع این شهرستان گفت: از آنجاکه امکان آنالیز دقیق میزان خسارت وارده به مزارع وجود ندارد لذا هنوز گزارشی از میزان خسارت در دست نیست.

شریفی توضیح داد: گروه های ارزیاب در اولین فرصت نسبت به برآورد و اعلام خسارت های ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر در این شهرستان اقدام و میزان دقیق خسارت وارده را طی روزهای آینده اعلام خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 507

به "خسارت 80 میلیاردی تگرگ به باغات ساوه ، حال انار همچنان خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 80 میلیاردی تگرگ به باغات ساوه ، حال انار همچنان خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید