خدمات ناباروری در کردستان از سوی بیمه سلامت تحت پوشش نهاده شد

به گزارش مجله میهن 128، مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت در استان فراهم شده است.

خدمات ناباروری در کردستان از سوی بیمه سلامت تحت پوشش نهاده شد

خبرنگاران سنندج - انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به منظور افزایش جمعیت، زوج های نابارور تا سه نوبت در سال و تا سقف 500 میلیون ریال می توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت نمایند.

اسماعیلی گفت: بر این اساس بیمه شدگان می توانند از خدمات تخصصی سه دوره شامل آی یو آی، آی وی اف و اف ای تی با پوشش بیمه ای 90 درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز درمان ناباروری و 90 درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش های عمومی غیردولتی در طول یکسال (تا انتها امسال) بهره مند شوند.

به گفته او: در حال حاضر بخش خدمات دارویی و درمان ناباروری در بخش های سرپایی و بستری زیرپوشش بیمه سلامت قراردارد و در امسال نیز با این ابلاغیه، پوشش خدمات درمان ناباروری توسعه پیدا نموده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: براساس دستورالعمل ابلاغ شده بیمه شدگان واجد شرایط می توانند با ارائه مدارک به بیمه سلامت هزینه خدماتی که از اول امسال به آنان ارائه شده است را از این سازمان دریافت نمایند، ضمن اینکه زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند و خدماتی مانند دارو ها و پاراکلینیک را دریافت می نمایند.

اسماعیلی گفت: در کردستان مرکز تخصصی برای ارائه این خدمات به زوج های نابارور وجود ندارد و افراد برای انجام آزمایش ها برای انجام آی یو آی، آی وی اف و اف ای تی به استان های مجاور می فرایند، لذا در صورتی که مرکزی بخواهد این خدمات را ارائه دهد بیمه سلامت آمادگی همکاری را دارد.

م

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1655

به "خدمات ناباروری در کردستان از سوی بیمه سلامت تحت پوشش نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات ناباروری در کردستان از سوی بیمه سلامت تحت پوشش نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید