خبرنگاران سه کشور اروپایی خواهان ایجاد نظام حداقل درآمد برای مقابله با کرونا شدند

به گزارش مجله میهن 128، تهران - خبرنگاران - وزرای دولت پرتغال، اسپانیا و ایتالیا خواستار ایجاد سیستم حداقل درآمد اروپا و همبستگی برای به حداقل رساندن پیامدهای مالی ناشی از بحران بهداشتی ویروس کرونا هستند.

خبرنگاران سه کشور اروپایی خواهان ایجاد نظام حداقل درآمد برای مقابله با کرونا شدند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

یورو اکتیو فرانسوی - شبکه رسانه های اروپایی (موسسه مستقل) متخصص در انتشار مقاله های مربوط به اروپا - روز سه شنبه نوشت: به گفته این سه کشور، اتحادیه اروپا به حداقل درآمد مشترکی احتیاج دارد که نباید محدود به سطح فقر محاسبه شده براساس درآمد متوسط اروپا که به صورت یک چارچوب الزام آور قانونی که متناسب با سطح و سبک زندگی هر کشوری توزیع گردد.

بنابر پیشنهادی که مشترکا به امضای نانزیا کاتالفو (Nunzia Catalfo) وزیر کار و سیاست اجتماعی ایتالیا، پابلو ایگلزیاس (Pablo Iglesias) معاون رئیس جمهوری و وزیر حقوق اجتماعی و اقدام 2030 اسپانیا و آنا مندز گودینو (Ana Mendes Godinho) وزیر کار، همبستگی و تامین اجتماعی پرتغال رسیده، این امر به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا یاری می نماید تا حداقل درآمد کافی متناسب با استاندارد زندگی هر کشور را ایجاد نمایند.

به نوشته خبرگزاری لوزا (LUSA) پرتغال، وزیران سه کشور اروپایی در این مقاله مشترک تاکید کردند: عواقب بحران کرونا در زمان حاضر احساس می گردد، بخش اشتغال به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و تمام شهروندان بویژه گروه های آسیب پذیر را به خطر می اندازد.

وزیران این سه کشور می گویند: ما باید مطمئن شویم که همه، احتیاجهای اساسی خود را تامین می نمایند، بنابراین برای مبارزه با فقر و محرومیت اجتماعی از نگاه بلندپروازانه و یکپارچه احتیاجمند یک سیستم حداقل درآمد مشترک هستیم.

وزرا افزودند: اروپا باید برای همبستگی متحد گردد و یک پاسخ هماهنگ اروپایی برای پیشگیری از بروز بحران مالی و اجتماعی جدید همانند بحرانی که پس از 2008 میلادی تجربه کردیم، لازم است.

یورو اکتیو همچنین نوشت: دولت ایتالیا در نظر دارد از روز 18 ماه می (29 اردیبهشت) در مناطق مشخصی فعالیت خود را از سر بگیرد.

فرانچسکو بوچا وزیر امور منطقه ای ایتالیا گفت احتیاج است تا با مناطق بحث و گفت و گو گردد که آیا آنها با توجه به همه گیر شدن در حال گسترش، می توانند فعالیت های خود را از سر بگیرند. در همین حال برای نخستین بار در دو ماه گذشته میزان ابتلای روزانه در ایتالیا به زیر یک هزار نفر کاهش یافت.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا هم گفته ویروس هنوز وجود دارد و پنهان است. او روز دوشنبه که کشورش از قرنطینه خارج شد، در یک کنفرانس مطبوعاتی از مردم خواست برای مقابله با شیوع کرونا محتاطانه عمل نمایند. ویروس هنوز ناپدید نشده است.

اسپانیا و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که بیشترین تاثیر ناشی از بیماری همه گیر کووید 19 را در اروپا داشته اند. طبق کمیسیون اروپا، اقتصاد این دو کشور پیش بینی می گردد به دلیل بحران ویروس کرونا 5.9 و 4.9 درصد سقوط کند.

اسپانیا با 268 هزار و 143 نفر مبتلا و 26 هزار و 744 فوتی ناشی از کرونا پس از آمریکا با ثبت یک میلیون و 385 هزار و 834 نفر مبتلا و 81 هزار و 795 فوتی دومین کشور دنیا با بیشترین تاثیر از این بیماری همه گیر است.

ایتالیا نیز با 219 هزار و 814 مبتلا و 30 هزار و 739 فوتی در رده کشورهای با بیشترین میزان درگیری با ویروس کرونا واقع شده است.

در پرتغال نیز از ابتدای شیوع تا به امروز، 27 هزار و 679 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در این مدت یک هزار و 144 نفر بر اثر ابتلا به کووید - 19 جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 624

به "خبرنگاران سه کشور اروپایی خواهان ایجاد نظام حداقل درآمد برای مقابله با کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه کشور اروپایی خواهان ایجاد نظام حداقل درآمد برای مقابله با کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید