نخست وزیر ایتالیا در خصوص فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش مجله میهن 128، نخست وزیر ایتالیا با انتقاد از رویکرد بعضی کشورهای اروپایی در مواجهه با کرونا در مورد فروپاشی اتحادیه اروپا پس از این بحران هشدار داد.

نخست وزیر ایتالیا در خصوص فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

جوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا که کشورش سومین اقتصاد عظیم اروپا است و این روزها با بیش از 17 هزار مرگ کرونایی در صدر کشورهای درگیر با این ویروس همه گیر است طی تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان از عملکرد بعضی کشورهای این قاره انتقاد کرد.

وی در خصوص بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا گفت: اگر اروپا به رکود فرو رود، کشورهای مانند آلمان نیز هیچ مزیتی ندارند. اقتصادهای ما آزمایش شده است و ما عظیمترین ضعف از زمان جنگ را داریم. ما باید ابزارهای اقتصادی و پاسخگویی را توسعه دهیم. ما نمی خواهیم که آلمان و هلند بدهی های ما را بپردازند.

کنته اضافه نمود: ما نمی توانیم در رقابت با ایالات متحده و چین عقب باشیم. آنها اکنون 13 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را تامین می نمایند. من خواستار آرامش قوانین سیاست اقتصادی هستم. در غیر این صورت باید اروپا را فراموش کنیم و هرکسی کار خود را انجام دهد در این حالت خروج از اتحادیه سریع بهترین راه برای همه است.

نخست وزیر ایتالیا در خصوص شرایط کنونی بحران کرونا در کشورش نیز گفت: منحنی های ایتالیا در حال بهبود است. تعداد افراد شفا یافته به سرعت در حال افزایش است. امیدوارم دوباره از بحران خارج شویم. ما در مرحله مهمی هستیم. در ظرفیت بیمارستانهای ما بار اضافی باورنکردنی داشتیم و کمبود تختخواب های مراقبت های ویژه وجود داشت. با این حال ما بیمارستان های اورژانس را برای بیماران کرونا ساخته ایم.

وی با بیان این که ایتالیا پیشگام مبارزه با کرونا است و آلمان و ایتالیا فقط می توانند به یکدیگر یاری نمایند تاکید نمود: وقتی شرایط بهتری پیدا کنیم ، ما دوباره به دیگران یاری می کنیم. ما باید با هم به نبرد کرونا برویم. جبهه روبروی دشمن باید بسته گردد. ویروس مانند باد می وزد. همه مردم اروپا باید به یکدیگر یاری نمایند.

به گفته کنته اروپایی ها باید بر بحران خودخواهی غلبه نمایند چرا که همه کشورها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. اروپا فقط به معنای اقتصاد نیست، اروپا همچنین کرامت انسانی را شامل می گردد.

ایتالیا دارای بیشترین شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کروناست و پس از آمریکا و اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان را نیز دارد، هرچند براساس گزارش وزارت بهداشت این کشور، شمار مبتلایان در مقایسه با روزهای گذشته فرایند نزولی داشته است.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایتالیا که دیروز منتشر شده است، تا به امروز 135 هزار و 586 نفر به کووید-19 در این کشور مبتلا شده اند و 17 هزار و 127 تن نیز جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 547

به "نخست وزیر ایتالیا در خصوص فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا در خصوص فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید