خبرنگاران جذب نیروهای بومی برای طرح های صنعتی در اولویت باشد

به گزارش مجله میهن 128، گچساران- خبرنگاران- فرماندار گچساران با اشاره به طرح های صنعتی و تولیدی در دست اجرا در این شهرستان گفت: اولویت جذب نیرو در طرح های در دست ساخت و مرحله بهره برداری و فعالیت نیروهای بومی باشد.

خبرنگاران جذب نیروهای بومی برای طرح های صنعتی در اولویت باشد

علی خوان پایه روز پنجشنبه در کمیسیون مسائل کارگری در گچساران اضافه نمود: در زمینه جذب نیرو باید جوانان بیکار و جویای کار این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام نمود: پتروشیمی این شهرستان بمنظور جلوگیری از تبعیض و هر گونه ناامنی و نارضایتی از جذب نیرو بدون هماهنگی خود داری کند و در صورت جذب نیرو از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان استعلام نماید.

خوان پایه ابراز کرد: دولت توجه ویژه ای به ایجاد زیر ساخت های صنعتی و بهبود شرایط مالی و فراوریی کشور دارد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه دولت توجه ویژه ای به اجرای طرح های مالی بویژه به ایجاد اشتغال پایدار دارد و اعتبارهای مناسبی در چند سال گذشته به این شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار گچساران به فرایند اجرای پتروشیمی گچساران اشاره نمود و گفت: این طرح هم اکنون 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره برداری بیش از 350 شغل ایجاد خواهد نمود.

خوان پایه با بیان اینکه این طرح عظیم مالی تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن فراوری خواهد نمود.

وی گفت: این طرح در زمینی به مساحت 157 هکتار در حال ساخت است.

خوان پایه با بیان اینکه سد چم شیر اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: آبگیری سد چم شیر برای تأمین آب بخش های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی شروع خواهد شد.

وی فرایند اجرایی سد چم شیر را مطلوب اعلام نمود و گفت: هم اکنون کارهای اجرایی در بخش های بتن بدنه سد و نیروگاه، حفاری تزریقات، تجهیزات نصب نیروگاهی و سازه های اصلی یعنی بخش های مهم پروژه در حال اجراست.

خوان پایه گفت: هم اکنون 800 نیروی متخصص، ماهر و نیمه ماهر در این سد فعالیت دارند در صورت بهره برداری از این سد 50 درصد از نیروهای تعدیل خواهد شد.

فرماندار گچساران اضافه نمود: جذب نیرو در سد چمشیر پس از بهره برداری به وسیله آزمون استخدامی با اولویت داوطلبان بومی است.

وی اعلام نمود: تا به امروز 229 میلیون یورو از محل فاینانس خارجی برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.

خوان پایه حجم کل مخزن این سد را 3/2 میلیارد متر مکعب با مساحت 51 کیلومتر مربع، طول دریاچه 48 کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را 598 متر مطرح کرد.

در این نشست مقرر شد نیروی مورد احتیاج شرکت(سی جی جی بی) سد چم شیر با هماهنگی اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و مراکز کاریابی جذب گردد.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از دفاتر کاریابی به فرمانداری ارایه دهد.

شرکت بهره برداری نف و گاز گچساران در اسرع وقت جواب استعلام نیروهای اخراجی در زمینه 36 نفر مربی ورزش را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 846

به "خبرنگاران جذب نیروهای بومی برای طرح های صنعتی در اولویت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جذب نیروهای بومی برای طرح های صنعتی در اولویت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید