10 تا از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی

به گزارش مجله میهن 128، چند ساختمان معروف در امارات را می شناسید؟ آیا می دانید که معماری برخی از این ساختمان ها در جهان بی نظیر است؟ چه اطلاعاتی در خصوص کاربری ساختمان های خاص این کشور دارید؟ هر چند تنها 40 سال از ساخت این کشور به شکل پیشرفته امروزی می گذرد اما در همین مدت کوتاه پیشرفت زیادی در بسیاری از زمینه ها به خصوص ساختمان سازی داشته است. برای آشنایی با 10 تا از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی، این مطلب از خبرنگاران را مطالعه کنید.

10 تا از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی

با چند ساختمان معروف در امارات آشنایی دارید؟

با چند ساختمان معروف در امارات آشنایی دارید؟ پاسخ بیشتر افراد به این سوال برج خلیفه است و تعداد محدودی ممکن است یک یا دو ساختمان دیگر مانند دبی مال را هم بشناسند، به هر حال بیشتر ساختمان های این کشور علی رغم معماری بی نظیر و طراحی خاص ناشناخته هستند. این کشور چند سالی است که به یکی از مقاصد لوکس جهانگردی در جهان شناخته شده و مقصد بسیاری از افراد برای سفرهای تفریحی یا تجاری است. این کشور تاریخچه و عمر چندان زیادی ندارد اما در مدت زمانی کوتاه به یکی از مهم ترین کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

بیشتر شهرهای این کشور مظهر زندگی مدرن هستند و شگفت انگیزترین دیدنی ها را در خود جای داده اند. ساختمان های نمادین با معماری خاص و منحصر به فرد، مهم ترین جاذبه های جهانگردی در شهرهای امارات هستند. اهمیت این ساختمان ها تنها به ظاهر آن ها محدود نمی گردد و برخی از آن ها مانند مجتمع های تجاری یا مسکونی، از نظر مالی و به منظور سرمایه گذاری هم اهمیت ویژه ای دارند. در ادامه چند ساختمان معروف در امارات را معرفی خواهیم کرد.

1. هتل امارات پالاس (Emirates Palace Hotel) - ساختمان معروف در امارات

هتل امارات پالاس یکی از چند ساختمان معروف در امارات و واقع در شهر ابوظبی است. این بنا در مرکز شهر ابوظبی قرار گرفته است و بسیاری آن را قلب ابوظبی می نامند. این هتل یکی از مهم ترین ساختمان ها در شهر ابوظبی است و اقتصاد این شهر بعد از نفت به وجود آن وابسته است. هتل امارات پالاس به وسیله معمار انگلیسی به نام جان الویت طراحی شده است. نکته جالب در خصوص این هتل مدیریت آن به وسیله شخصی غیر عربی به نام ماندارین اورینتال است.

این هتل از سال 2005 پذیرای مهمانان است و تا امروز افراد مشهور، معروف و ثروتمند زیادی از سیاستمداران گرفته تا دانشمندان و نخبگان رشته های مختلف در آن اقامت داشته اند. هتل امارات پالاس دارای 394 اتاق، سوئیت و اقامتگاه و محوطه ای سرسبز و دارای باغی اختصاصی است. این هتل به علت نمایی شبیه به کاخ، با نام کاخ ابوظبی هم شناخته می گردد و از ویژگی های معماری آن می توان به داشتن 114 گنبد اشاره نمود. کاخ ابوظبی در کنار تمام امکانات بی نظیری که برای اقامت راحت مهمانان خود دارد، فضایی لوکس، ویژه و البته گران قیمت برای برگزاری مرنام های مهم مانند عروسی ثروتمندان نیز هست.

2. مسجد جامع شیخ زاید (Sheikh Zayed Grand Mosque Center)

دیگر ساختمان معروف در امارات، مسجد جامع شیخ زاید است. زیبایی این بنای تاریخی، فرهنگی خیره نماینده است و آن را به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی در ابوظبی امارات می شناسند. نمای بیرونی مسجد جامع شیخ زاید تماما سفید است. محوطه آن با نقش های اسلامی و دیدنیی تزئین شده و فضای اطراف آن، طبیعتی بکر و سرسبز است که نظیر آن در هیچ جای جهان مشاهده نمی گردد.

بنیانگذار این مسجد منحصر به فرد، شیخ زاید است و جلوه های معماری اسلامی و فرهنگی عربستان به خوبی در آن مشاهده می گردد. این مسجد به عنوان عبادتگاه خاص مسلمانان ابوظبی شناخته می گردد اما بازدیدنمایندگان حتی جهانگردانی با ادیان دیگر نیز می باشند. ساخت این مسجد فوق العاده زیبا چیزی حدود 11 سال زمان برده و از سال 1996 تا سال 2007 به طول انجامیده است. این مسجد 80 گنبد، 1000 ستون، 4 مناره بزرگ و طاق هایی زیبا دارد که با عبور از آن ها به محوطه داخلی مسجد وارد می شوید.

3. قصر الحصن (Qasr Al Hosn) - ساختمان معروف در امارات

قصر الحصن ابوظبی، یکی دیگر از ساختمان های معروف و دیدنیی کشور امارات، واقع در شهر ابوظبی است که با بازدید از آن امکان مشاهده تاریخ و فرهنگ این کشور از نزدیک میسر است. این بنای فرهنگی به خوبی تاریخ ابوظبی را نشان می دهد و یکی از قدیمی ترین ساختمان های سنگی در کشور امارات است. قصر الحصن نه فقط به خاطر معماری خاص و وسعت، بلکه به علت موقعیت سیاسی خود نیز معروفیت و اهمیت دارد. این قصر محل زندگی حاکم ابوظبی و مقر حکومتی این شهر بوده است و جز اولین بناهایی است که کاربری برج مراقبت داشته است. امروزه در کنار کاربری های قبلی این قصر به عنوان یکی از مجموعه های فرهنگی ابوظبی هم شناخته می گردد و مراکزی مانند خانه صنعتگران، محل برگزاری جلسات شورای مشورت ملی و چند ساختمان معروف و مهم دیگر هم در آن وجود دارند.

4. هتل جمیرا امارات تاورز (Jumeirah Emirates Towers Hotel)

هتل جمیرا امارات تاورز یا به اختصار هتل جمیرا دیگر ساختمان معروف در امارات و یکی از شگفتی های معماری کشور امارات و شهر دبی است. این هتل در نوار ساحلی دبی ساخته شده و یکی از لوکس ترین ساختمان های این شهر می باشد. با اقامت در این هتل امکان استفاده از متنوع ترین امکانات و برترین خدمات برای مسافران در محل اقامت خود وجود دارد. هتل جمیرا در انتهای جاده شیخ زاید ساخته شده و تنها چند متر با دبی مال که یکی دیگر از ساختمان های معروف امارات است فاصله دارد. این هتل بنایی با 400 سوئیت لوکس و مجلل است که در سال 2000 تکمیل شده است. برج معروف هتل جمیرا، چهل و هشتمین ساختمان بلند جهان و سومین هتل مرتفع جهان می باشد.

5. برج کایان (Cayan Tower) - ساختمان معروف در امارات

مهم ترین ویژگی ساختمان سازی در کشور امارات، نمای بیرونی خاص ساختمان هاست. برج کایان یکی از بناهایی است که این ویژگی به خوبی در آن قابل مشاهده می باشد. این برج که به برج بی نهایت هم مشهور است، طراحی مارپیچی دارد. ارتفاع این برج حدود 300 متر است و نمای مجذوب نماینده آن در میان ساختمان های اطراف، ساعت ها چشم را خیره می نماید. اگر تصور می کنید که معماری مارپیچی در این برج صرفا برای زیبایی و متفاوت کردن این برج در میان ساختمان های اطراف است، سخت در اشتباهید. هدف از طراحی برج به این شکل مقاوم کردن آن در برابر باد و طوفان به علت ارتفاع بلند بوده است. ساخت این برج بی نظیر در سال 2006 شروع و تا سال 2013 ادامه داشته است. برج کایان از 75 طبقه و 495 واحد آپارتمانی کاملا مجهز ساخته شده است.

6. برج مارینا (Marina Tower)

برج مارینا که با نام دبی مارینا هم شناخته می گردد، یک ساختمان معروف در امارات و از آسمان خراش های بلند و مجلل است. این برج بیشتر با کاربری مسکونی استفاده می گردد اما در برخی طبقات آن دفاتر نمایندگی شرکت های مختلف هم مستقر می باشند. ارتفاع این برج که یکی از بلندترین برج های مسکونی دبی نیز هست چیزی حدود 393 متر تخمین زده شده که بسیار خیره نماینده است. جالب است بدانید این برج با کاربری مسکونی در منطقه ای کاملا تجاری و پر رفت و آمد از شهر دبی ساخته شده است. دبی مارینا با معماری درخشان و کم نظیر دارای 289 واحد مسکونی است که به مجهزترین شکل و با برترین متریال اروپایی ساخته شده اند. ساخت این برج در سال 2006 شروع و در سال 2012 به اتمام رسیده است. تمام واحدهای این برج چشم اندازی خیره نماینده به شهر دبی دارند و امکانات آن در میان تمام برج های مسکونی جهان بی نظیر است.

7.موزه توهمات دبی (Dubai Museum of Illusions)

، یک ساختمان معروف در امارات و یکی از خاص ترین بناها در شهر دبی و دیدنی ترین جاذبه های جهانگردی این شهر موزه توهمات دبی است. موزه توهم در ال سیف دبی قرار گرفته است و به عنوان جواهری شگفت انگیز در میان جاذبه های جهانگردی شهر دبی شناخته می گردد. این موزه بزرگ ترین مجموعه توهم های نوری در جهانست و مکانی سرگرم نماینده برای جهانگردان با هر سلیقه ای است. در این ساختمان شگفت انگیز واقعا متوهم می شوید. اتاق های این ساختمان به گونه ای هستند که باعث ایجاد خطای دید در اشخاص می شوند. برخی از توهمات این موزه ناشی از خطای دید، برخی توهمات نوری و برخی دیگر توهمی هستند که به علت رنگ آمیزی و چینش خاص وسایل در اتاق ها ایجاد می شوند. موزه توهمات یکی از پرطرفدارترین جاذبه های جهانگردی دبی است و بیشتر جهانگردانی که به این شهر سفر می نمایند حتی برای مدت زمانی کوتاه هم از این موزه دیدن می نمایند.

8.دبی فریم (Dubai Frame) - ساختمان معروف در امارات

درواقع دبی فریم تنها نام یک ساختمان معروف در امارات نیست و بیانگر معماری ویژه یکی از دیدنیی ترین بناها در کشور امارات است. دبی فریم یکی از مجذوب نماینده ترین ساختمان ها در کشور امارات است که از دور چشم ها را خیره می نماید.

این ساختمان دقیقا شبیه به یک قاب عکس ساخته شده است و به همین علت، با عنوان بزرگ ترین قاب روی زمین هم شناخته می گردد. این بنا در پارک زبیل ساخته شده و یکی از مشهورترین سازه ها در کشور امارات است. نمای بیرونی این برج به رنگ طلایی است و از دور به شکل قاب عکسی طلایی رنگ و بزرگ دیده می گردد. جالب است بدانید این قاب عکس بزرگ دارای آسانسوری شیشه ای است که با استفاده از آن و همزمان با بالا رفتن می توان تمام شهر دبی را از بالا دیدن کرد. آسانسور شیشه ای این برج مجذوب نماینده به دبی اسکای، طبقه ای کاملا شیشه ای ختم می گردد.

در این ساختمان فوق العاده زیبا کافه، فروشگاه و دستگاه هایی برای عکاسی و چاپ فوری تصاویر وجود دارند، بعلاوه جالب است بدانید که این ساختمان با ارتفاع 150 متر (492 فوت) و عرض حدود 93 متر (305 فوت) دارای 15000 متر مربع (161458 فوت مربع) که کاملا با روکش طلا ساخته شده است، رکورد بزرگترین قاب در جهان را دارد.

9. دبی مال (The Dubai Mall)

نهمین ساختمان معروف در امارات، دبی مال است. سفر به کشور امارات و شهر دبی بدون بازدید از این ساختمان بی نظیر کامل نمی گردد. این مرکز خاص نفیس و مجلل یکی از بی نقص ترین مراکز خرید چه از نظر معماری و طراحی داخلی و چه از نظر برندهایی است که در آن فروشگاه دارند. همه ساله میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان صرفا برای مشاهده زیبایی های این مرکز خرید و فروشگاه های آن، از این مرکز خرید خاص بازدید می نمایند. مرکز خرید خیر ه نماینده دبی مال در قلب شهر دبی و دقیقا کنار برج خلیفه قرار گرفته است.

این ساختمان مرکزی جاذبه های دیدنی فراوانی برای همه سنین دارد که امکانات زیادی هم برای جهانگردانی که از آن دیدن می نمایند، دارا می باشد. دبی مال در سال 2008 افتتاح شده و امروزه به عنوان مهم ترین مرکز خرید امارات شناخته می گردد. تا جایی که حتی مسافرانی که دبی را برای اقامت انتخاب نمی نمایند هم، برنامه های خود را به گونه ای ترتیب می دهند که برای بازدید از این مرکز هم که شده در دبی حضور داشته باشند. از ویژگی های خاص این مرکز خرید می توان به وجود آکواریوم بزرگ دبی و باغ وحش زیر آب آن اشاره نمود.

10. برج خلیفه (Burj Khalifa) - ساختمان معروف در امارات

در نهایت به آخرین ساختمان معروف در امارات، یعنی برج خلیفه می رسیم. همان طور که در ابتدا گفتیم حتی افرادی که تا به حال به دبی سفر نداشته و با جاذبه های این شهر آشنا نیستند هم برج خلیفه را می شناسند. این جلوه بی نظیر معماری با ارتفاع 828 متر بلندترین برج جهان و یکی از مشهورترین بناهای امارات است. جالب است بدانید این آسمان خراش بلند جهان هم بیشتر با کاربری مسکونی شناخته می گردد. این برج دارای 160 طبقه است و بیشترین امکاناتی که در یک ساختمان مسکونی انتظار می رود در آن وجود دارند. برج خلیفه از هر فاصله ای در مرکز دبی می درخشد.

نتیجه گیری ساختمان معروف در امارات

جلوه های پیشرفت کشور امارات بیشتر از هر چیزی در ساختمان سازی این کشور قابل مشاهده هستند. ساختمان های معروف این شهر چه از نظر معماری و طراحی خاص و چه از نظر امکانات متفاوت با بسیاری از ساختمان های جهان هستند. مشاهده این ساختمان های چشم گیر و زیبا برای ایجاد تعطیلاتی منحصر به فرد برترین انتخاب است. در این مطلب از خبرنگاران 10 ساختمان معروف در امارات را معرفی کردیم. اگر به این مطلب علاقه دارید شما را به مطالعه سایر مطالب با موضوعات مشابه دعوت می کنیم.

1. معروف ترین ساختمان امارات با کاربری هتل کدام ساختمان است؟

کاخ ابوظبی یا هتل امارات پالاس یکی از معروف ترین ساختمان های کشور امارات با کاربری هتل است.

2. کدام ساختمان معروف در امارات برای امنیت بیشتر با معماری خاص طراحی شده است؟

برج کایان با 300 متر ارتفاع برای امنیت در برابر باد و طوفان با معماری خاص و ویژه به شکل مارپیچی ساخته شده است.

3. ساخت کدام ساختمان در امارات بیشتر زمان برده است؟

مسجد شیخ زاید در ابوظبی با زمان ساخت حدود 11 سال، طولانی ترین زمان ساخت در میان ساختمان های دبی را در اختیار دارد.

4. بلندترین و معروف ترین ساختمان امارات کدام ساختمان است؟

برج خلیفه یا الخلیفه دبی، بلندترین ساختمان مسکونی و برج معروف جهان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1767

به "10 تا از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید