فراوری جایگاه خودرو با مواد نانویی

به گزارش مجله میهن 128، یک شرکت دانش بنیان محلول پلی یورتان حاوی نانوذرات جهت فراوری فوم سرد جایگاه خودرو با مانایی فشاری در محدوده استاندارد خودروسازی فراوری نموده است.

فراوری جایگاه خودرو با مواد نانویی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان محلول پلی یورتان حاوی نانوذرات جهت فراوری فوم سرد جایگاه خودرو با مانایی فشاری در محدوده استاندارد خودروسازی فراوری نموده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: برای فراوری جایگاه خودرو، سپر، و بعضی از تزئینات داخلی خودرو از ترکیبات پلی یورتان استفاده می گردد. این ماده متشکل از دو جز اصلی است که یکی از آن ها ایزوسیانات است. تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) یکی از انواع ایزوسیانات مورد استفاده در صنایع مختلف است که در صنعت خودروسازی، استفاده از این نوع ایزوسیانات ممنوع است. هر چند در صنایع دیگر نظیر مبلمان این نوع ایزوسیانات قابل استفاده می باشد. حذف TDI از ایزوسیانات موجب آسیب به خواص محصول نهایی یعنی فوم در جایگاه خودرو می گردد.

این فناور ادامه داد: محققان این شرکت توانسته اند نوعی پیش پلیمر با فناوری نانو طراحی و فراوری نمایند که بی احتیاج از TDI بوده و با استفاده از آن می توان جایگاه های خودرو را با استانداردهای PSA صنعت خودروسازی فراوری کرد..

وی در انتها گفت: از آنجایی که ایزوسیانات مصرفی در خطوط فراوری شرکت های خودروسازی کشور به صورت وارداتی تامین می گردد، این فناوری نو می تواند تا 40 درصد ارزبری را در بخش واردات مواد اولیه فراوری فوم در این صنعت کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1632

به "فراوری جایگاه خودرو با مواد نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری جایگاه خودرو با مواد نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید