تور ارزان فرانسه: کانال میدی فرانسه، پل ارتباطی اقیانوس اطلس تا مدیترانه!

به گزارش مجله میهن 128، کانال میدی | Canal du Midi

کانال میدی 240 کیلومتر طول دارد و در جنوب فرانسه واقع شده است. نام سابق آن کانال سلطنتی لانگداک بود و پس از انقلاب فرانسه در سال 1789 نامش تغییر یافت. این مجموعه را می توان یکی از بزرگ ترین سازه های دست بشر در قرن 17 میلادی به شمار آورد که سال 1996 در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید. کانال رودخانه گارون را به (اتان دو تو) در دریای مدیترانه متصل می سازد و همراه کانال گارون به طول 193 کیلومتر Canal des Deux Mers را تشکیل می دهد و اقیانوس اطلس را به مدیترانه متصل می سازند. کانال از شهر تولوز تا اتان دو تو در نزدیکی مدیترانه جاری است. برای آشنایی بیشتر با کانال میدی با خبرنگاران همراه شوید.

تور ارزان فرانسه: کانال میدی فرانسه، پل ارتباطی اقیانوس اطلس تا مدیترانه!

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

آب مایعی زندگی بخش

همان طور که همه می دانیم هر جا آب هست زندگی جاری است. در سرتاسر اطراف کانال میدی درختانی سر به فلک کشیده اند و چشم انداز ای فوق العاده زیبا و خیره نماینده را شکل داده اند به نحوی که می توان این میراث یونسکو را از جمله زیباترین و دیدنیی ترین آب راه های کشور فرانسه و سراسر اروپا نامید. از این کانال که می گذرید روستاهای تاریخی، مزارع آفتاب گردان، باغ های سیب، کشتی، قایق های عجیب و غریب شهری و کلیساهای باستانی را پشت سر می گذارید. در واقع نگریستن به این جهت بیشتر شبیه تصاویری است که همواره در کارت پستال ها دیدن نموده ایم.

ساخت کانال

ژان باپتیست کلبرت در اکتبر سال 1666، با هدف توسعه تجارت گندم تحت نظارت پییر پل ریکت، شروع کار به وسیله حکم سلطنتی را امضا کرد و ساخت و ساز از 1666 تا 1681 در طول سلطنت لویی چهاردهم ادامه یافت. کانال دو میدی یکی از قدیمی ترین کانال های اروپائی است که هنوز آب در آن جریان دارد و از آن استفاده می گردد (نمونه اولیه کانال Briare). چالش های موجود در این آثار به شدت با چالش های حمل و نقل آب داخلی ارتباط دارد. چالش اصلی، که به وسیله پیر پلر ریکت مطرح شد، این بود که آب را از دریای مونتنگ (کوه های سیاه) به Seuil de Naurouze ، مرتفع ترین نقطه کانال منتقل نمایند.

از اینجا آب می توانست هم به سمت دریای مدیترانه و هم اقیانوس اطلس جاری گردد. آماده سازی برای چنین طرحی، بزرگ و پیچیده بوده و پروژه بسیار پر مخاطره به نظر می رسید. علی رغم این موضوع، پادشاه لوئی چهاردهم نسبت به انجام این کار بسیار مشتاق بود و دلیل آن افزایش هزینه ها و خطرات حمل کالا و تجارت بین نقاط جنوبی اسپانیا بود، جایی که دزدان دریایی زیادی در آن حضور داشتند. ساخت کانال در سال 1667 شروع شده و سال 1681 به اتمام رسید. در طول این 14 سال پیرپاول ریکه مسائل مهندسی را حل کرد.

این کانال حدود 90 پل دارد. بلندترین بخش کانال از سطح دریا حدود 190 متر بالاتر است. کانال میدی از 328 سازه مختلف تشکیل شده که این سازه ها نه تنها پل بلکه سد، پل و تونل نیز هستند. شن ریزی بنا در طول تاریخ بهبود یافته و در حال حاضر حدود 40 قنات در این کانال وجود دارد. این کانال جهت بسیار طولانی را طی می نماید و در طول جهت خود از مکان های مختلف می گذرد.

قایق سواری در کانال میدی

می توانید برای خودتان قایقی کرایه کنید و هرجا که دوست داشتید توقف کنید و از دیدنی چشم انداز اطراف لذت ببرید. خبر بود این است که برای کسب این تجربه هیجان انگیز نیازی نیست که گواهینامه خاصی برای قایقرانی داشته باشید کافی است تا زمانی را به این کار اختصاص دهید ضمناً می توانید حیوانات خانگی خود را نیز به همراه داشته باشید. بزرگ ترین شرکت کرایه قایق در روی این کانال شرکت Le Boat است که از ماه آوریل هر سال این کار را شروع می نماید و قیمت آن در امسال از 158 یورو تا قایق های بزرگ 6 نفره به مدت سه شب با قیمت 470 یورو تغییر می نماید. البته ضروری است هنگام گردش در کانال بسیار مراقب پل های قدیمی باشید، چرا که ارتفاع بعضی از آن ها کم است و می تواند برایتان دردسر ساز گردد.

در حالی که مشغول قایقرانی به سرعتی کم هستید زمانش رسیده که برای مدتی تکنولوژی و هیاهوی دنیای امروز را به دست فراموشی بسپارید. غذایتان را در آرامش میل کنید، با دوستانتان گفت و گو کنید و یا در دنیایی خیال انگیز خودتان غرق شوید.

جهت سبز دوچرخه سواری در کنار Canal des Deux Mers به تازگی احداث شده است (که دریای آتلانتیک را به مدیترانه متصل می سازد). طول این جهت دوچرخه سواری نزدیک به 500 کیلومتر است و برای هواداران خشکی نسبت به آب مناسب است.

در جهت عبور از کانال میدی به شهر تولوز می رسید که چهارمین شهر بزرگ در کشور فرانسه است و مرکز صنعت هوانوردی اروپا به شمار میرود. بنابر این اگر زمان کافی در اختیار دارید ارزش دارد تا زمانی را برای گردش در تور thre Cite de lEspace اختصاص دهید و از موزه هوانوردی شهر بازدید کنید. تولوز توانسته لقب شهر صورتی را نیز از آن خود کند. تور گردش در این شهر شامل بازدید از تالار اصلی شهر، عمارت مجلس و میراث ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو و هنچنین باسیلیکای سنت سرنین می گردد.

کارکاسون

در راه بازدید از کانال میدی به کارکاسون می رسید که پس از برج ایفل دومین جاذبه گردشگری پر بازدید کشور فرانسه محسوب می گردد. شهری تاریخی که در سال 1997 از طرف سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی بشر ثبت شده است. قرار داشتن این شهر باستانی بین دریای مدیترانه و اقیانوس آتلانتیک اهمیت استراتژیک فراوانی به این شهر داده است. می توانید به دیدنی معماری قرون وسطی آن بنشینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1648

به "تور ارزان فرانسه: کانال میدی فرانسه، پل ارتباطی اقیانوس اطلس تا مدیترانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: کانال میدی فرانسه، پل ارتباطی اقیانوس اطلس تا مدیترانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید