فراوری سالانه بیش از 1100 تن گوشت بوقلمون در آذربایجان غربی

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فراوری سالانه بیش از 1100 تن گوشت بوقلمون در استان اطلاع داد.

فراوری سالانه بیش از 1100 تن گوشت بوقلمون در آذربایجان غربی

رضا یوسفی رضایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: 15 واحد پرورش و فراوری گوشت بوقلمون با ظرفیت پرورش 68 هزار و 400 قطعه در هر دوره در آذربایجان غربی فعال است که سالانه دو نوبت 4.5 ماهه جوجه ریزی در این واحدها انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد از گوشت بوقلمون استان در خوی فراوری می گردد، اضافه نمود: سهم شهرستان خوی از مجموع 15 واحد فراوریی، تعداد 5 واحد با ظرفیت 25 هزار قطعه در هر دوره است و بزرگترین واحد پرورش و فراوری بوقلمون استان با ظرفیت 10 هزار قطعه در سال در خوی فعال است.

رضایی با اشاره به مزایای مصرف گوشت بوقلمون توضیح داد: گوشت بوقلمون کم چرب بوده و کلسترول پایینی دارد و در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های مربوط به اختلالات چربی خون حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اشتغالزایی 15 نفر در واحدهای پرورش بوقلمون استان خاطر نشان کرد: پرورش بوقلمون یکی از عرصه های اقتصاد مقاومتی است که درآمدزایی خوبی را به همراه دارد و توسعه واحد های بوقلمون جز سیاست ها و اولویت های جهاد کشاورزی در تامین گوشت مورد احتیاج کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 312

به "فراوری سالانه بیش از 1100 تن گوشت بوقلمون در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه بیش از 1100 تن گوشت بوقلمون در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید