رشد فزاینده زیرساختهای گردشگری نویدبخش رونق مالی استان فارس است

به گزارش مجله میهن 128، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، رشد فزاینده زیرساختهای گردشگری نویدبخش رونق مالی استان فارس است.

رشد فزاینده زیرساختهای گردشگری نویدبخش رونق مالی استان فارس است

تعدد ظرفیتهای فارس در شاخه های مختلف توریستی مذهبی، سلامت، تاریخی، فرهنگی و هنری و طبیعی بر کسی پوشیده نیست و برخورداری از 275 عنوان میراث طبیعی، منقول و ناملموس فرهنگی ثبت ملی، 11 میراث جهانی و آمارهای شایسته توجه این استان در شمار توریستان داخلی و خارجی گواهی بر این واقعیت است.

هر چند تا کنون نیز این شاخصه توریست پذیر بودن اثر خود را بر رونق کسب و کارها بویژه در شیراز، مردودشت، پاسارگاد و سپیدان گذاشته اما اقتصاد توریستی فارس چنانکه شایسته است شکوفا نشده و هنوز حجم بالایی از این قابلیتهای بالقوه به جای مانده است.

تقویت زیرساختهای لازم برای توریستپذیری در همراهی با معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده فارس، شرایط را برای افزایش ماندگاری توریستان و بازدید از شمار بیشتری از شهرهای این استان را فراهم می نماید.

براساس آمارها، اکنون اندازه ماندگاری توریستان خارجی در استان فارس کمتر از 2 روز است و بعضی کمبودها مانند ضعف در هتلینگ، بازاریابی، نبود خط پرواز مستقیم جاذبه های مکمل همانند پارکهای توریستی بر این امر اثرگذار میگذارد.

به گفته معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان فارس، این استان یک هزار و 200 واحد تاسیسات توریستی دارد که شامل 375 دفتر خدمات مسافرتی و از 650 واحد اقامتی می گردد.

روح الله روانشاد عنوان نمود: هم اکنون ظرفیت اقامتی فارس10 هزار اتاق و 25 هزار تخت است.

او اضافه کرد: از این شمار 9هزار و 500 تخت مربوط به هتل و هتل آپارتمان ها است و به جامانده در واحدهای بومگردی، خانه مسافرها و دیگر اماکن اقامتی استقرار یافته است.

با نگاهی به لیست داشته های پر آوازه و توریستپذیر و دیدنی های کمتر شناخته شده فارس و اندازه و پراکندگی زیرساختهای این حوزه در سطح استان، اهمیت سرمایه گذاری برای پویایی و شکوفایی بیشتر این بخش مالی روشن تر می گردد.

اکنون مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی فارس از سرمایه گذاری افزون بر 12 هزار میلیارد ریال در حوزه توریستی این استان طی امسال اطلاع داد.

به گفته سید موید محسن نژاد، این سرمایه گذاری در قالب 32 پروژه توریستی اجرا شده و تا به امروز 27 موافقت اصولی و پنج مجوز تاسیس برای آنها صادر شده است.

او عنوان نمود: این پروژه ها شامل هتل و هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی، سفره خانه سنتی، مجتمع توریستی، مهمانپذیر و اردوگاه توریستی است.

سرمایه گذاری در این حوزه غیر از تاثیری که بر افزایش جذب توریستان داخلی و خارجی و رونق کسب و کارهای این استان می گذارند به طورمستقیم نیز اشتغالزایی قابل اعتبایی دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی فارس با اشاره به این قابلیت سرمایه گذاری در حوزه توریستی فارس گفت: هریک از منطقه ها نمونه توریستی فارس دارای ویژگی ها و توانمندی های منحصر بفردی است و سرمایه گذاری در این منطقه ها می تواند علاوه بر توسعه و رونق توریستی در منطقه درآمدزایی و اشتغالزایی وسیعی را در پی داشته باشد.

آنطور که محسن نژاد اعلام نمود: 32 پروژه سرمایه گذاری امسال این استان توان کارآفرینی برای 595 نفر را دارد.

علاوه بر این معرفی و تبلیغ جاذبه های کمتر دیده شده توریستی فارس می تواند در جوار بومگردی ها و دیگر امکانات اقامتی فعال گردد و بستری برای توسعه اقتصاد توریستی در شهرستانهای 37 گانه فارس را فراهم آورد.

به گفته معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی فارس، معرفی این ظرفیتها به عنوان یک سیاست در دستور کار نهاده شد. این اقدامات در همراهی با تقویت زیرساختهای اقامتی لازم، نوید بخش رشد بیشتر توریستی در سراسر این استان پهناور، چهار فصل و مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین نویدبخش است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1876

به "رشد فزاینده زیرساختهای گردشگری نویدبخش رونق مالی استان فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فزاینده زیرساختهای گردشگری نویدبخش رونق مالی استان فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید