تداوم آموزش دانش آموزان دارای آسیب تحصیلی در تابستان

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/اصفهان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بعضی دانش آموزان برای رفتن به پایه بالاتر ضعف های بزرگی دارند، گفت: پس از اینکه بیشتر دانش آموزان در انتها اردیبهشت ماه از گردونه آموزش خارج شدند، آموزش دانش آموزانی که دچار آسیب های تحصیلی هستند تا شهریورماه تداوم خواهد یافت.

تداوم آموزش دانش آموزان دارای آسیب تحصیلی در تابستان

لیلا سادات ابطحی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه سرانجام آموزش مجازی در دوره ابتدایی 31 اردیبهشت ماه خواهد بود، اظهار کرد: معلمان و مدیران دوره ابتدایی به مدت 10 روز یعنی تا سرانجام 10 خرداد ماه فرصت دارند نتایج ارزشیابی نوبت دوم را در گزارش پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی-توصیفی در جریان است و رصد یادگیری دانش آموزان به صورت فرایندی است، گفت: به همین دلیل آموزگاران براساس شواهد و اطلاعاتی که در پوشه الکترونیک و طی سال تحصیلی با ابزارهای مختلف جمع آوری نموده اند و براساس آزمون های عملکردی که تا سرانجام سال جهت اطمینان از یادگیری دانش آموزان به عمل می آورند، نتایج نهایی را ثبت خواهند کرد.

ابطحی با تاکید براینکه ارزیابی عملکرد دانش آموزان منوط به ارزیابی های فرایندی در طول سال تحصیلی است، اضافه نمود: براین اساس آزمون های سنتی در دوره ابتدایی برگزار نخواهد شد و برنامه امتحانی به خانواده های دانش آموزان ابتدایی داده نمی گردد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: کوشش می کنیم تا سرانجام اردیبهشت ماه رصد را تکمیل و تا 10 خرداد نتایج را به خانواده ها اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است به خاطر آموزش غیرحضوری در این سال تحصیلی بعضی خانواده ها احساس کند فرزندشان برای رفتن به پایه بعدی آمادگی ندارد و یا دچار ضعف تحصیلی است، شرح داد: گاهی این ضعف ها عظیم نیست و با تکرار و تمرین و گزارش خانواده، معلم برنامه های ترمیمی درنظر می گیرد و سعی می نماید کیفیت آموزش را ارتقا دهد، ولی بعضی دانش آموزان ضعف های عظیمی دارند به طوری که نمی توان به راحتی برای رفتن به پایه بعد تصمیم گیری کرد. برای این دانش آموزان، تداوم یادگیری را خواهیم داشت و سعی می کنیم دانش آموزان را توانمند نموده و تا شهریور آموزش آنها را ادامه دهیم و سپس نتایج را رصد و اعلام کنیم.

ابطحی در خصوص ارزیابی دانش آموزان در شبکه شاد نیز گفت: دو دسته از دانش آموزان ممکن است در شبکه شاد حضور نداشته باشند؛ دسته اول ممکن است به فضای مجازی دسترسی نداشته و نتوانسته اند آموزش ها را در این فضا دریافت نمایند. برای این دانش آموزان بسته های یادگیری طراحی و به دست آنها رسانده ایم و کوشش نموده ایم به وسیله بسته های یادگیری، تماس معلم با آنها و راهوران آموزشی آنها را تحت نظارت آموزش داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعضی دانش آموزان دسترسی به آموزش مجازی داشته اند، ولی به دلایل مختلف نتوانسته اند در همه کلاس ها حضور پیدا نمایند، برای این دانش آموزان نیز تداوم یادگیری و آموزش را بعد از خروج بیشتر دانش آموزان از گردونه آموزش، از خرداد تا شهریور خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد و آموزش غیرحضوری مسائل خودش را دارد، گفت: رصد و ارزیابی دانش آموزان پایه ششم عمیق تر خواهد بود، به این صورت که اگر در پایه اول و دوم ابتدایی رصد درس فارسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در پایه ششم درس هایی مثل ریاضی، فارسی و علوم باید رصد گردد تا دانش آموزان آمادگی داشته باشند و در دوره متوسطه اول دچار افت پایه تحصیلی نشوند. گزارش رصد دانش آموزان این پایه به خانواده ها داده می گردد که مشکل دانش آموزان در چه دروسی است و چطور باید رفع گردد.

وی با بیان اینکه هنوز آموزش به سرانجام نرسیده و فرصت باقی است، اظهار کرد: در زمان طلایی قرار داریم و زنگ معکوس اتمام زمان آموزش دانش آموزان به صدا درآمده است. در این دوران خانواده ها باید نقش حمایتی خود را پررنگ نمایند و اگر دانش آموزی ضعف دارد و در خصوصی احتیاج است حتما با معلم یا مدیر صحبت نمایند معلم و مدیر مدرسه نیز باید گزارش های دقیقی از شرایط تحصیلی دانش آموز به خانواده بدهند.

ابطحی اضافه نمود: در این فصل سال ممکن است دانش آموزان دچار خستگی شوند و از اینکه آموزش را از فضای مجازی دریافت می نمایند دلزده شده باشند، اما خانواده ها با درک شرایط دانش آموز و همراهی او یاری نمایند تا روزهای منتهی به سرانجام سال تحصیلی، عملکرد بهتری داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال جاری دانش آموزان، معلمان و خانواده ها شرایط سختی را سپری کردند، اعلام کرد: دادن برنامه امتحانی و برگزاری آزمون های سنتی در دوره ابتدایی ممنوع است و از معلمان و خانواده ها درخواست می کنیم در روزهای سرانجامی سال تحصیلی در فضایی به دور از استرس و نگرانی از دانش آموزان حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1241

به "تداوم آموزش دانش آموزان دارای آسیب تحصیلی در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم آموزش دانش آموزان دارای آسیب تحصیلی در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید