به 85 درصد مشترکین خانگی اینترنت رایگان ارائه می گردد

به گزارش مجله میهن 128، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در حال حاضر در ایران سرمایه گذاری بسیار زیادی شده و در سال های اخیر ظرفیت پهنای باند در حدود 34 برابر شده است

به 85 درصد مشترکین خانگی اینترنت رایگان ارائه می گردد

به گزارش، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پدیده اسلش دات در جهان گفت: این پدیده در نرم افزار نویسی وقتی رخ می دهد که روی یک سامانه ای که به صورت عادی دارد کار می نماید، ترافیک و درخواست های بیش از حدی به تحمیل می گردد و باعث می گردد تا سامانه متوقف گردد. امروز شبکه های ارتباطی کشور هایی که در گیر کرونا هستند با این پدیده روبروند.

وی اضافه کرد: در ایران هم شاهد بودیم شبکه های ارتباطی به دلیل خانه نشینی مردم و اینکه کوشش می نمایند در خانه از خودشان مراقبت نمایند تا زنجیره ویروس را قطع نمایند دچار حجم بالایی از ترافیک شد و سرعت در سرتا سر جهان در شبکه های ارتباطی کند شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه 34 برابری پهنای باند در ایران، بیان نمود: در حال حاضر در ایران سرمایه گذاری بسیار زیادی شده و در سال های اخیر ظرفیت پهنای باند در حدود 34 برابر شده است و این نتیجه زیرساخت هایی بوده که از قبل توسعه داده شده تا امروز پاسخ به احتیاج مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو هفته آخر سال خیلی کوشش کردیم همه اپراتور های ارتباطاتی، همکاران ما در شرکت ارتباطات و زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات، بخش خصوصی و برخی از کشور های بین المللی که با ما در زمینه تامین اینترنت همکاری می نمایند تا ظرفیت را ارتقا دهیم.

آذری جهرمی با اشاره به لحظه سال تحویل و پیک مصرف اینترنت گفت: امروز صبح شبکه جوابگوی احتیاج مردم بود و انتظار این داشتیم که درخواست زیادی بیاید چون همه مردم کارهایشان را از جمله مکالمات و پیغام های تبریک را از این طریق انجام می دهند اما با وجود این اتفاق اما بحمدالله شبکه سر پا بود و جوابگوی احتیاج مردم بود.

وی متذکر شد: البته از همه مردم جا دارد عذرخواهی کنم چون مدیریت و راهنمایی این ترافیک زیاد کار دشواری است. ممکن است برخی وقت ها با کندی روبرو باشند اما ما همه کوشش مان را کردیم. آموزش، بهداشت و سلامت، سرگرمی و خرید های مردم از فروشگاه ها در این بستر بود و ما کوشش کردیم پایدار باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه کرد: از شب گذشته متوجه شدیم از تقریبا حدود ظهر بار شبکه اینترنت روی شبکه خانگی دارد کم می گردد و به بار شبکه موبایل دارد اضافه کرده می گردد. در برخی از استان ها با افزایش حجم بار ترافیکی اینترنت شبکه موبایل روبرو بودیم و این نشان می دهد که برخی از مردم سفرهای نورزی شان را شروع کردند. می دانیم در خانه ماندن سخت است و الان هم تعطیلات نوروز است و زمانی برای صله رحم اما واقعیت این است که سلامتی خودمان و عزیزان مان از همه چیز مهم تر است. از همه مردم می خواهم هرچه می توانند به منظور سلامتی خود و دیگران از سفر خودداری نمایند.

وی در انتها با اعلام اینکه تقریبا همه شرکت های حوزه اینترنت خانگی امکانات خود را به صورت رایگان در دسترس قرار داده اند، گفت: تقریبا همه شرکت های حوزه اینترنت خانگی که بالغ بر85 درصد مشترکین را تشکیل می دهند اینترنت خانگی رایگان ارائه می دهند. ما نیز کیفیت و سرعت را بالا می بریم.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 504

به "به 85 درصد مشترکین خانگی اینترنت رایگان ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به 85 درصد مشترکین خانگی اینترنت رایگان ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید