به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم

به گزارش مجله میهن 128، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که پیشرفت های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم، گفت: به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم

به گزارش خبرنگاران، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین به منظور احیای برجام امروز (دوشنبه) در اظهاراتی درباره فرایند مذاکرات جاری گفت: تقریبا یک هفته است که مذاکرات را در وین دنبال می کنیم. مذاکرات پیچیدگی های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

عراقچی با بیان این که پیشرفت های خوبی تا الان داشتیم و راستا خوبی را طی کردیم، گفت: الان در نقطه ای هستیم که به اختلافاتی بارزی که وجود دارد، می پردازیم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می کرد، افزود: متن ها تهیه شده و مقدار زیادی متن های ما آماده است، ولی چند مورد اختلافی کماکان در دست بررسی است.جلسات فشرده ای را این روزها برگزار کردیم و امروز یک جلسه سه جانبه ای را با روسیه و چین داشتم و هماهنگی های خوبی بین ما و روسیه و چین وجود دارد.

معاون وزیر خارجه افزود: جلسه ای هم با سه کشور اروپایی به صورت چهارجانبه داشتم و جلسات کارشناسی نیز برگزار شد.

عراقچی ادامه داد: به نظر من راستا خوبی تا الان طی شده است. این که آیا در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم. به تلاش خود ادامه می دهیم. ممکن است لازم باشد یک بار دیگر هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت ها مراجعه کنند، هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفتیم. ظرف دو سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد، یا به جمع بندی خواهیم رسید که چگونه رفتار کنیم.

وی یادآور شد: شخصا مطمئن نیستم که در این دور مذاکرات به خاتمه برسد.

رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات وین درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام نیز گفت: معمول کار ما این است که همیشه با یک جلسه کمیسیون مشترک کار را شروع می کنیم و با یک جلسه کمیسیون مشترک جمع بندی کرده و خاتمه می دهیم. بحث ها و مذاکرات اصلی در جلسات دوجانبه، سه جانبه و چندجانبه صورت می گیرد و عنداللزوم در همه سطوح با هم ملاقات داریم و صحبت می کنیم ولی طبیعتا هر زمان قرار باشد به این دور از مذاکرات خاتمه داده شود، از طریق یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهد بود.

وی گفت: هنوز زود است که قضاوت کنیم در چه زمانی و مقطعی به این نقطه خواهیم رسید. تلاش برای این که هر چه سریع تر به جمع بندی نهایی برسیم، از نظر ما ادامه دارد و باید ببینیم چه خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1297

به "به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید