افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه در خلیج فارس

به گزارش مجله میهن 128، فرمانده مرزبانی بوشهر گفت: در امسال نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش خروج از حریم مرزی را داشتیم، در مقابل در مورد کشورهای دیگر شاهد افزایش دستگیری و توقیف شناورهای کشورهای همسایه بودیم.

افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه در خلیج فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سردار ولی الله رضایی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا مطرح کرد: یکی از ماموریت های مهم ما بنا بر قانون استیفای حقوق مرزنشینان است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی اضافه نمود: در زمینه مبارزه با قاچاق هم در حوزه مرزبانی و هم انتظامی با قاطعیت در حال فعالیت هستیم. در این راه دست همه کسانی که دغدغه این موضوع را داشته و در حمایت از فراوری داخلی با انگیزه به مبارزه با قاچاق می پردازند را می فشاریم.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه عده انگشت شماری اقدام به وارد کردن کالای قاچاق می نمایند، اظهار کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق مشکلاتی داریم. امروز تمام لنج ها به وسیله گمرک وارد می شوند و گمرک باید صفر تا صد قوانین و بندهای مبارزه با ورود کالای قاچاق را اجرا نمایند و مرزبانی نیز تمام قد در کنار این عزیزان است تا هیچ نوع کالایی به شکل قاچاق وارد کشور نشود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر مطرح کرد: بحث قاچاق در برخی کالاها همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، گوشی همراه و تبلت و خودرو خارجی بیشتر است و در یک فقره تنها 38 دستگاه خودرو خارجی با ارزش ریالی بسیار بالا -بیش از 22 میلیارد تومان- خیلی راحت در حال ورود به استان بود که در روی دریا متوقف شدند.

سردار رضایی نژاد اظهار کرد: بیش از یک تن کشفیات مواد مخدر ما بوده که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش آمار بوده ایم و الحمدلله با اشراف اجرا شده توانستیم قاچاق در دریا را کاهش دهیم.

وی با تشکر از صیادان، تعاونی ها و مرزنشینان به دلیل اهمیت به دغدغه رعایت حریم مرزی گفت: طی جلساتی با این عزیزان اهمیت این موضوع مطرح شد، و سال جاری نسبت به سال گذشته 35 درصد کاهش خروج از حریم مرزی را داشتیم. در مقابل در مورد کشورهای دیگر افزایش دستگیری داشتیم و سال جاری شاهد افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه بودیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 867

به "افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش توقیف شناورهای کشورهای همسایه در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید