اتحادیه اروپا بازنگری در روابط با روسیه را به نشست سران موکول کرد

به گزارش مجله میهن 128، رئیس شورای اروپا به رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که کار برای تدوین راه چاره جدیدی در برخورد با روسیه، به نشست حضوری بعدی سران این سازمان موکول گردد.

اتحادیه اروپا بازنگری در روابط با روسیه را به نشست سران موکول کرد

با ما سفر کنید و با قیمت های تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، شارل میشل رئیس شورای اروپا خاطرنشان کرد که کار بر روی تهیه راه چاره جدید در برخورد با روسیه، تا نشست حضوری بعدی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تعویق افتاده است.

این مقام اروپایی در دعوتنامه خود برای رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تاریخ 26-25 مارس (6-5 فروردین) که به دلیل وخامت شرایط شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا بصورت آنلاین برگزار می گردد، در این باره نوشت: در مورد ارزیابی مجدد در روابط با روسیه، من پیشنهاد می کنم که رهبران کشورهای عضو را در نشست بعدی حضوری که خواهیم داشت، از نتیجه مذاکرات اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه آگاه نموده و در رابطه با تدوین راه چاره جدید در قبال مسکو، تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

لازم به یادآوری است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شارل میشل رئیس شورای اروپا روز دوشنبه در جریان مکالمه ای تلفنی درباره امکان استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی، شرایط کنونی و دورنمای روابط مسکو و بروکسل، اوضاع داخلی در اوکراین و بلاروس و بعضی موضوعات مهم بین المللی دیگر گفتگو کردند.

طبق اطلاعات اتحادیه اروپا، شارل میشل در جریان گفت وگوی تلفنی خود با ولادیمیر پوتین، یادآور شد که روابط بروکسل و مسکو در پایین ترین سطح قرار داشته و ر اختلاف نظرات بسیار زیادی بین دو طرف وجود دارد.

رئیس جمهوری روسیه پیش از این بر آمادگی مسکو برای از سر گیری روابط عادی با بروکسل، به شرط در نظر دریافت منافع متقابل، تأکید نموده بود.

علاوه بر این، روز گذشته (سه شنبه) سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ملاقات با همتای چینی خود، خاطرنشان کرد که کل زیرساختار روابط روسیه با اتحادیه اروپا با اقدامات یکجانبه بروکسل از بین رفته است و به همین دلیل در حال حاضر مسکو دیگر هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد. به گفته وی، البته طرف روسی همچنان حاضر به گسترش همکاری های متقابل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1175

به "اتحادیه اروپا بازنگری در روابط با روسیه را به نشست سران موکول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا بازنگری در روابط با روسیه را به نشست سران موکول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید