تور ارزان اروپا: اتحادیه اروپا ایران ایر را از فهرست سیاه خود حذف می نماید

به گزارش مجله میهن 128، اتحادیه اروپا بیشتر محدودیت های خود برای هواپیمایی ایران ایر را در بخشی از آخرین تغیرات فهرست سیاه خود برای پرواز های نا امن ، لغو می نماید.

تور ارزان اروپا: اتحادیه اروپا ایران ایر را از فهرست سیاه خود حذف می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اتحادیه اروپا همجنین Air Madagascar و سه ایرلاین اندونزیایی دیگر - Citilink،Lion Air و Batik Air - و تمام ایرلاین های مستقر در زامبیا را از فهرست سیاه هوایی خود حذف می نماید . این کاهش محدودیت ها در پی سفر رئیس کمیته حمل و نقل اتحادیه اروپا Violeta Bulc در ماه آپریل و ارزیابی فنی این کمیته در ماه می رخ داده است .

طبق اعلام کمیسیون اتحادیه اروپا در روز سه شنبه، ایران ایر اجازه دارد تا از تمامی هواپیماهای خود به غیر از بوئینگ 747 و فوکر 100 در پرواز های خود به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا استفاده کند . قبل از این ایران ایر اجازه داشت تا تنها از 10 ایرباس سری SE A300 و دو ایرباس A310 خود در اروپا استفاده کند.

رئیس کمیته حمل و نقل اتحادیه اروپا در این خصوص می گوید : من خوشحالم اعلام کنم که ما قادریم تا اجازه بازگشت بیشتر هواپیماهای ایران ایر را به آسمان اروپا بدهیم .

فهرست سیاه اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال 2006 با بیش از 90 ایرلاین که عمدتاً از آفریقا بودند شکل گرفت و ارائه خدمات به مسافرین و خدمات حمل بار را از کشورهایی مثل جمهوری کنگو ، گینه ، گابن ، لیبری و سودان را ممنوع می کرد .

حوادث هوایی که در سال 2004 و 2005 منجر به کشته شدن صدها مسافر اروپایی شد دولتمردان اتحادیه اروپا را ملزم به تهیه فهرست ممنوعه از ایرلاین های کشور های مذکور کرد . این فهرست دوبار در هر سال بر مبنای نواقصی که در حین بازدید در فرودگاه های اروپایی مشاهده می گردد و استفاده شرکت های مختلف از هواپیماهای فرسوده ، به روز رسانی می گردد.

فهرست سیاه علاوه بر تحمیل ممنوعیت عملیاتی در اروپا ، می تواند به عنوان یک راهنما برای مسافران در سراسر دنیا عمل کند و در کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا به عنوان یک عامل ایمنی تاثیرگذار محسوب گردد.

منبع : Skift

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1596

به "تور ارزان اروپا: اتحادیه اروپا ایران ایر را از فهرست سیاه خود حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: اتحادیه اروپا ایران ایر را از فهرست سیاه خود حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید