اینفوگرافی، بخت ایران برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتسال جهان چقدر است؟

به گزارش مجله میهن 128، ایران یکی از نامزدهای میزیان جام جهانی فوتسال است و میزبان نهایی مسابقات، آذر امسال اعلام خواهد شد.

اینفوگرافی، بخت ایران برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتسال جهان چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، ایران برای اولین بار خواهان برگزاری جام جهانی فوتسال شده و درخواست میزبانی از این مسابقات بعد از جمع آوری مدارک و امضای مسئولان دولتی پای مجوزها، به فیفا ارسال شد و اکنون مسئولان فدراسیون فوتبال منتظر اعلام نتیجه نهایی هستند.

به جز ایران، کشورهای ژاپن، امارات، کرواسی، قزاقستان، لیتوانی، نیوزلند و کاستاریکا به دنبال میزبانی از جام جهانی فوتسال در سال 2020 هستند و در این میان ژاپن، امارات و کرواسی مهم ترین رقبای ایران محسوب می شوند.

تاکنون هشت دوره جام جهانی برگزار شده که میزبانی آنها را هلند (1989)، هنگ کنگ (1992)، اسپانیا (1996)، گواتمالا (2000)، تایوان (2004)، برزیل (2008)، تایلند (2012) و کلمبیا (2016) بر عهده داشتند. گفته می شود سیاست فیفا در اعطای میزبانی، برگزاری مسابقات به صورت چرخشی در قاره های مختلف است اما در دوره های اخیر، این مسابقات بین کشورهایی از آسیا و آمریکای جنوبی چرخیده است. این در حالی است که جام جهانی فوتسال بیست و سه سال پیش در اروپا برگزار شده و احتمال این که این مسابقات در سال 2020 به اروپا برود وجود دارد.

فدراسیون فوتبال ایران نیز بعد از بررسی امکاناتی از جمله ورزشگاه، فرودگاه و هتل استان های مختلف، شش استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، یزد و آذربایجان غربی را به فیفا معرفی کرده است.

بر اساس اعلام علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال، امکانات ورزشگاه های ایران بهتر از امکانات کلمبیایی است که جام جهانی 2016 را برگزار کرده اما جدی ترین مانع برای دادن میزبانی به ایران، مساله حضور بانوان در ورزشگاه ها است چرا که یکی از فاکتورهای فیفا برای برگزاری مسابقات، عدم ممنوعیت حضور بانوان است.

با این حال تمام مراحلی که باید از سوی ایران برای دریافت میزبانی انجام می شد، به انتها رسیده و قدرت لابی گری مسئولان فدراسیون فوتبال در مهلت باقی مانده، شانس ایران را در این رقابت جهانی بالا خواهد برد. میزبان جام جهانی قرار است آذر 1396 در ابوظبی امارات معرفی شود و بدون شک سایر رقبا در این فرصت آخرین تلاش های خود را برای رای جمع کردن به کار خواهند بست اما با توجه به ریاست کفاشیان در کمیته فوتسال AFC و عضویت تاج در کمیته مسابقات فیفا، انتظار می رود ایران این بار از کرسی های بین المللی خود استفاده کرده و بابت نفوذ سایر کشورها، خود را از پیش بازنده نداند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 257

به "اینفوگرافی، بخت ایران برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتسال جهان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافی، بخت ایران برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتسال جهان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید