آزادراه شیراز- اصفهان خاتمه سال جاری افتتاح می گردد

به گزارش مجله میهن 128، رئیس سازمان برنامه و بودجه از افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان تا انتها سال جاری خبرداد.

آزادراه شیراز- اصفهان خاتمه سال جاری افتتاح می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدباقر نوبخت که عصر امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع در حضور استاندار فارس و سایر مسئولان متولی از آخرین شرایط آزادراه شیراز اصفهان بازدید می کرد، گفت: برای تکمیل این طرح عظیم 200 میلیارد تومان اختصاص می دهیم.

وی اعلام کرد: درخواست ما این است با یک برنامه ریزی همه جانبه شاهد تسریع در اجرای آزادراه شیراز- اصفهان و بهره برداری از آن باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در آخرین مصاحبه خود که انتها سال گذشته صورت گرفته بود، گفت: آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور 225 کیلومتر طول دارد و در بهار سال 1400 به بهره برداری می رسد.

امروز نیز معاون رئیس جمهوری قول بهره برداری آن را تا انتها سال 99 داده که امیدواریم این مهم که آرزوی 10 ساله مردم استان فارس و اصفهان است محقق گردد.

براساس این گزارش، آزادراه اصفهان- شیراز از جمله طرح هایی است که مطالعات آن از حدود 40 سال پیش شروع شد و در حالی که قرار بود اوایل دهه 90 تکمیل و به شبکه راه های کشور بپیوندد اینگونه نشد و حالا که نزدیک به 10 سال از ورود این پروژه به مرحله اجرایی می گذرد همچنان تا تکمیل آن راه زیادی باقی مانده است.

اهمیت پروژه آزاده اصفهان- شیراز در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمی گردد، راستا ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم می گذرد و بهره برداری از این آزادراه می تواند علاوه بر کوتاه کردن راستا سفر از شمال به جنوب کشور، مصرف سوخت را کاهش داده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش دهد.

در اطلاعاتی که شرکت پیمانکار این پروژه منتشر نموده، آمده است: آزادراه اصفهان- شیراز به منظور کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز به میزان 140 کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان 1.5 ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان 136 میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در راستا کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول 222 کیلومتر در حال احداث است.

با احداث این آزادراه در دو استان اصفهان و فارس و شرایط مالی ساکنین دو استان فوق از یک سو و مالی بودن حرکت در آزادراه برای خودرو های عمومی سبب استفاده غالب مسافران بین دو استان می گردد.

در بیان تاخیر در اجرای پروژه همین بس که از زبان مسئولان، هر سال زمان بهره برداری از آن تمدید شده است! آنچه که به عنوان مانع بر سر راه تکمیل این پروژه در صحبت های مسئولان دو استان شنیده می گردد منابع مالی و اعتباری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 694

به "آزادراه شیراز- اصفهان خاتمه سال جاری افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه شیراز- اصفهان خاتمه سال جاری افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید