8000 دستگاه آماده انجام کشت مکانیزه برنج در گیلان

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بالغ بر 8000 دستگاه آماده نشاء مکانیزه برنج در استان هستند.

8000 دستگاه آماده انجام کشت مکانیزه برنج در گیلان

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران گفت: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تا به امروز 98 درصد از این اراضی شخم اول زده شده است.

وی با عنوان اینکه 78 درصد خزانه گیری در حدود 207 هزار هکتار زمین و نشا در سطح حدود 3000 هکتار معادل یک و نیم درصد تا کنون صورت گرفته است، اضافه نمود: بیش از 120 بانک نشا در گیلان، نشاء برنج را بصورت متمرکز فراوری می نمایند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه فراوری کانیزه برنج موجب کاهش هزینه های فراوری این محصول می گردد، ادامه داد: امیدواریم کشت مکانیزه 170 هزار هکتار معادل 70 درصد با بکارگیری بیش از8 هزار دستگاه نشا انجام گردد.

الماسی خاطر نشان کرد: کشاورزان برای تهیه ماشین آلات و موتور پمپ آب می توانند از تسهیلات استفاده نموده و بدین منظور به مدیریت جهاد شهرستان ها مراجعه نمایند.

وی تاکید نمود: هم اکنون زمان مناسبی است که مراکز تحقیقات خصوصا مرکز تحقیقات برنج تحقیقات خود را جهت به دست آوردن بذری با میزان آبی کمتر و مقاوم به تنش سرعت بخشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال جاری اراضی آماده کشت استان از ابتدای آغاز شخم زمستانه تا به امروز در مقایسه با سال گذشته سه درصد بیشتر است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و کاهش بارش نزولات جوی در داخل استان و حوضه آبریز سد سپیدرود اهمیت مدیریت آب بیشترشده لذا کشاورزان به تقویم زراعی توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1240

به "8000 دستگاه آماده انجام کشت مکانیزه برنج در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8000 دستگاه آماده انجام کشت مکانیزه برنج در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید