5 سال همراهی با شما؛یادداشتی برای شروع 6 سالگی توریسم آنلاین

به گزارش مجله میهن 128، سایت توریسم آنلاین را دنباله هفته نامه سیاحت و تجارت می دانم. همانگونه که روزنامه توریسم دنباله سیاحت و تجارت است.

5 سال همراهی با شما؛یادداشتی برای شروع 6 سالگی توریسم آنلاین

هفته نامه سیاحت و تجارت سال 1380 با باور داشتن پتانسیل های بسیار بالای کشور پهناورمان از میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری پا به عرصه مطبوعات گذاشت و بدون توجه به خط و ربط ها به عنوان یک هفته نامه مستقل در راستای معرفی این این سرزمین کهن و گوهرور فعالیت خودر را شروع کرد.

این نشریه اما تواست در مدت زمانی اندک به عنوان یک نشریه اثرگذار در مسایل سیاحتی وتجارتی حتی فراتر از مرزهای کشور در میان ایرانیان جایی برای خود دست و پا کند و در سبد کالاهای اساسی هفتگی خانواده ها جای گیرد.

سیاحت و تجارت با سه زبان فارسی-عربی و انگلیسی و برای این که بتواند به عنوان یک نشریه اثرگذار ایرانی جلوه کند با مطالبی از جاذبه های ناشناخته گردشگری ایران و دنیا-تحلیل های کارشناسانه حققان این حوزه و… منتشر می شد.

یکی از کارهای نو و ابتکاری و جالب این بود که سیاحت و تجارتبه عنوان اولین و تنها نشریه ایرانی برای اولین بار به صورت همزمان در دو کشور منتشر شد.

این نشریه در ایران و امارات متحده عربی(به صورت گلاسه تمام رنگی) همزمان چاپ و منتشر می شد که این مهم در آن برهه زمانی حرکت نوینی محسوب می شد.

پس از انتشار پیروز هفته نامهسیاحت و تجارتبا درخواست آقای حسین واحدی پور صاحب امتیاز و مدیر موسسه بین المللی مطبوعاتی خبر امتیاز هفته نامه سیاحت و تجارت به روزنامه و نام آن به توریسم تغییر یافت.

اولین شماره روزنامه توریسم اما به عنوان تنها روزنامه گردشگری دنیا در 16 صفحه گلاسه رنگی روز شنبه هفدهم اسفندماه سال 1392 با هدفتوسعه صنعت گردشگری ایران منتشر شد.

***

نوزدهم مهرماه سال 1393 با حضور دکتر سلطانی فر رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و وزیر فعلی ورزش و جوانان، پایگاه خبری-تحلیلی توریسم آنلاین رونمایی شد و امروز این پایگاه خبری وارد ششمین سال فعالیت خود شده است.

توریسم آنلاین در تازه ترین رتبه بندی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان 200 پایگاه خبری رتبه 17 را به دست آورد.

این پایگاه خبری اکنون به جز زبان فارسی، مطالب مهم را به زبان های عربی،انگلیسی، فرانسه و روسی نیز منتشر می نماید.

برای توریسم آنلاین و ارتقا آن برنامه هایی داریم که سعی می کنیم به مرور زمان آن ها را اجرایی کنیم.

***

سپاس از استاد حسین واحدی پور-صاحب امتیاز و مدیر موسسه بین المللی رسانه ای خبر- که همواره یارو راهنما و پشتیبانمان بوده اند و تشکر از همکارانم خانم هستی حقیقی دبیر بخش ترجمه- و خانم نازنین رزم آهنگ دبیر بخش پایش سایت.

و درود ویژه به شما مخاطبان عزیز و فهیم که حضورتان بهترین تشویق و انگیزه برایمان است.

توریسم آنلاین در تازه ترین رتبه بندی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان 200 پایگاه خبری رتبه 17 را به دست آورد. این پایگاه خبری اکنون به جز زبان فارسی، مطالب مهم را به زبان های عربی،انگلیسی، فرانسه و روسی نیز منتشر می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 123

به "5 سال همراهی با شما؛یادداشتی برای شروع 6 سالگی توریسم آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سال همراهی با شما؛یادداشتی برای شروع 6 سالگی توریسم آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید