10 رنگ زیبا برای نو کردن مبلمان چوبی

به گزارش مجله میهن 128، رنگ کردن وسایل چوبی می تواند یک تجربه جالب برای هرکسی باشد. شما می توانید به راحتی با یک سطل رنگ ظاهری تازه و مجذوب کننده به مبلمان قدیمی خود ببخشید. اگر وسیله چوبی قدیمی و بی استفاده ای در خانه دارید در اولین مرحله نام ضایعات روی آن ها نگذارید. با نجات دادن بخشی از مبلمان کهنه و استفاده طولانی تر از آن ها، عمر مفید وسایل خود را بیشتر می کنید و به جای فراوری زباله، چیزهایی که هنوز قابلیت استفاده دارند را دوباره به چرخه مصرف بازمی گردانید و این یک خدمت بسیار بزرگ از طرف شما به محیط زیست است.

10 رنگ زیبا برای نو کردن مبلمان چوبی

اگر شما علاقه مند باشید که خودتان تغییر دکوراسیون خانه تان را انجام دهید، از کجا آغاز می کنید؟ پیشنهاد ما در این مقاله از خبرنگارانمگ، آغاز کردن با تغییر ظاهر و بهبود شرایط وسایل چوبی مستمعل است. خرید وسیله های نو، تنها گزینه ای نیست که برای تغییر حال و هوای محیط زندگی تان پیش رو دارید، تعمیر و بازسازی وسایلی که دارید هم می تواند یک اتفاق بسیار زیبا برای شما رقم بزند.

یکی از ترندهای برتر دکوراسیون داخلی در سال 2022 میلادی، داشتن وسایلی در خانه است که امضای شخصی شما را داشته باشند و مانند یک اثر هنری، ساخته و پرداخته دست شما باشند. انتخاب رنگ های خاص و رنگ آمیزی مجدد مبلمان قدیمی می تواند یک ایده ناب برای خلق خانه ای منحصر به خود شما باشد. خانه هر کدام از ما در خصوص اینکه ما چه کسی هستیم و چه چیزی را دوست داریم حرف های مجذوب نمایندهی برای گفتن دارد. اکسسوری ها و تزئینات دست ساز نه تنها محصول فکر های خلاق و دست های توانا هستند بلکه همواره یک راه عالی برای یادآوری خاطرات خوب گذشته هستند.

شاید وسیله هایی چوبی که در اختیار دارید بیش از میزان فرسوده و کهنه شده باشند، در این صورت برای تعمیر آن ها از یک نجار متخصص یاری بگیرید اما توصیه ما این است که رنگ کردن آن ها را خودتان انجام دهید. مطمئن باشید لذت مراقب گونه آن را فراموش نخواهید کرد.

وقتی از سلامت و استحکام کافی محصولات چوبی قدیمی تان مطمئن شدید، نوبت به انتخاب رنگ می رسد. رنگ های کلاسیک کرم و قهوه ای برای چوب را فراموش کنید. این روزها شما رنگ های بسیار مجذوب نماینده تری را می توانید انتخاب کنید. از ترندهای روز دکوراسیون ایده بگیرید اما به کلی تحت تاثیر ترندها رفتار نکنید چون زمانی که همه ما انتخاب های یکسان داشته باشیم، جهان جای بسیار خسته نماینده ای خواهد بود. در ادامه 10 رنگ خاص و زیبا به شما معرفی می کنیم که می توانند ظاهر وسایل چوبی شما را از یکنواختی و تکراری بودن درآورند. با ما همراه باشید.

1. اکر و خردلی

رنگ های خردلی و اکر، همواره نمایان گر لوکس و فاخر بودن هستند. شما با استفاده از این رنگ ها گرما و تاثیر مثبت رنگ زرد را همراه خود خواهید داشت اما از خیره نمایندگی رنگ زرد خالص به دور خواهید بود. اگر سایر وسیله های خانه تان رنگ های خاکستری و خنثی دارند، یک وسیله چوبی به رنگ خردلی می تواند نقطه کانونی دکوراسیون شما باشد.

2. صورتی روشن

برای انتخاب کردن یک رنگ صورتی برای دکوراسیون، گزینه های بی شماری در اختیار دارید چون صورتی از جمله پرطرفدارین رنگ ها است که اغلب با احساسات مجذوب نمایندهیت، لطافت و زنانگی و عاشقانه همراه است. توصیه ما رنگ های صورتی روشن و کم رنگ تر و البته استفاده در ترکیب با رنگ سفید هستند چون رنگ های جیغ بعد از مدت کمی خسته نماینده خواهند شد.

3. سبز نعنایی کم رنگ

سبز نعنایی، رنگی شاداب، تداعی نماینده تمیزی و خنکی، که استفاده از تنالیته های سیر و روشن آن را این روزها به وفور در ترندهای لباس و دکوراسیون می بینیم. اگر این رنگ را در چیدمان مناسب با وسیله های دیگر به کار ببرید، حال و هوای تازگی، سبکی و خلاقیت پیرامون خود را بالا خواهید برد. طبق روان شناسی افراد بر اساس رنگ محبوب شان، کسانی که رنگ سبز نعناعی را دوست دارند، خلاق و دارای فکری باز هستند و این رنگ می تواند نشان دهنده رشد، آرامش، سلامتی، خوش شانسی و تندرستی باشد.

4. مشکی

اگر توقع شما از چیدمان و دکوراسیون خانه تان، خاص و چشمگیر بودن آن است پس مبلمان مشکی انتخاب درستی برای شما است. تنها در صورتی سراغ رنگ مشکی بروید که بدانید یک ترکیب خاص و دراماتیک خواهید ساخت. اگر ایده واضحی در سر ندارید و فکر می کنید چون لباس مشکی راحت قابل ست کردن است پس مبلمان مشکی هم این گونه خواهد بود، این رنگ انتخاب مناسبی برای شما نیست.

5. ترکیب بژ و خاکستری

سایه های مختلف بژ و خاکستری، ظاهری خنثی و ملایم ایجاد می نمایند. اگر به فضایی آرام تر و خلوت تر احتیاج دارید به سراغ این رنگ ها بروید. وقتی چیزی به رنگ خاکستری در کنار رنگ های شاد در محیط باشد فکر ما به طور ناخودآگاه آن وسیله خاکستری رنگ را در مرحله بعدتری از توجه قرار می دهد. پس شما می توانید از این خاصیت آگاهانه بهره ببرید و اگر می خواهید در چیدمان جایی مانند اتاق خواب پارچه های متنوع و ملافه های گلدار و رنگی داشته باشید، رنگ قسمت های چوبی تخت خواب را خاکستری و طوسی کنید تا تعادل رنگی در محیط برقرار گردد.

6. مرجانی

رنگ مرجانی که به عنوان رنگ سال 2020 میلادی انتخاب شده بود، به یک باره توجه زیادی را به سمت خود آورد و دلیل انتخاب آن جلب توجه مردم به حیات موجودات دریایی، مخصوصا مرجان های دریایی و خطر هایی بود که این موجودات را تهدید می کرد. البته بعد از آن این رنگ مجذوب نماینده و پرانرژی از دایره توجه طراحان دکوراسیون خارج نشد و هنوز هم به عنوان یک انتخاب شاد، جسورانه و خلاقانه مطرح می گردد.

7. سفید کلاسیک

سفید همواره یک انتخاب ساده و بی دغدغه باقی خواهد ماند. در کنار رنگ سفید دست شما برای انتخاب اکسسوری و یراق و دستگیره برای وسایل چوبی تا بی نهایت باز است. اگر قصد شما برای بازسازی مبلمان قدیمی با رنگ سفید جدی است، توصیه می کنیم یه رنگ دیگر حتی در حد چند قطره به سطل رنگ سفید خود اضافه کنید تا درخشندگی و خلوص آن را تا حدی کم کند. به گفته متخصصان طراحی، بهتر است رنگ های اصلی به صورت خالص استفاده نشوند چون به دلیل قدر بالای آن ها به زودی برای چشم خیرگی و خستگی ایجاد خواهند کرد.

8. آبی یخی

از منظر علم روان شناسی آبی بیش تر از رنگ های دیگر موجب آرامش و برطرف خستگی روحی می گردد و خاصیت آرام نمایندگی، تسکین دهی و صلح طلبی دارد. اضافه شدن سفید به آبی، خواص آن را تشدید می نماید. رنگ آبی یخی نماد حس تمیزی، طراوت، خنکی و پاکی است و اگر به تقویت این حس ها در محیط زندگی خود احتیاج دارید، پس از جادوی این رنگ روشن غافل نشوید.

9. سبز-آبی تیره

ترکیب سبز و آبی یا همان کله غازی همواره محبوب و مورد توجه بوده است. هر میزان ای که درصد هرکدام از رنگ های سبز و آبی در ترکیب تغییر کند، نام رنگ نیز عوض می گردد. اگر اندازهی رنگ سفید به این کله غازی اضافه گردد، به نام سبز-آبی شناخته می گردد. اگر رنگ سبز بیشتر باشد به فیروزه ای تبدیل می گردد و آبی دریایی هم اندازه آبی بیشتری نسبت به فیروزه ای دارد.

از رنگ های تیره در دکوراسیون نهراسید، اگر اتاقی دارید که نور طبیعی زیادی به آن وارد می گردد، رنگ های تیره به شرطی که درست و به جا استفاده شوند بسیار شیک و مجذوب نماینده دیده خواهند شد و وقار خاصی به فضای خانه خواهند داد.

10. آبی یونانی

شاید عکس های جزایر زیبای یونان از جمله جزیره سانتورینی را دیده باشید. وجه مشترک بیشتر این عکس ها ترکیب رنگ دیوارهای سفید در کنار یک رنگ آبی-سرمه ای خاص برای سقف و در و پنجره خانه ها و ویلاهای کوچک است. این رنگ در مجلات مد به نام رنگ آبی یونانی شناخته می گردد. استفاده از این رنگ ظاهری شیک و مدرن از طریق های چوبی شما خواهد داد.

در آخر

وسیله های چوبی شما چه تخت خوابی قدیمی باشد، چه فریم آینه ای شکسته و چه کابینتی مستعمل و قدیمی، به شرطی که از استحکام آن ها مطمئن باشید با یک رنگ ساده می توانند دوباره به چرخه مصرف برگردند. همواره چیزهای نوتر برای خرید در دسترس شما هستند اما این شما هستید که با تعمیر یک وسیله انتخابی هوشمندانه انجام می دهید و درباره اشیایی که در محیط اطراف تان دارید حرف های مجذوب نمایندهی برای گفتن خواهید داشت.

واقعیت این است که حتی اگر امکان تعویض و خرید اجناس نو را هم داشته باشید، باز هم تعمیر کردن وسیله های قبلی یک گزینه عالی است. به این فکر کنید که با پس انداز کردن پول وسیله نو، چه چیزهای دیگری می توانید خریداری کنید و چه سفرها و تجربه های جالب تری داشته باشد.

انتخاب رنگ های نوتر به جای رنگ های کلاسیک و تکراری آسان ترین راه برای آوردن حس طراوت و تازگی به محیط زندگی است و چه بهتر که این کار را با تعمیر وسایلی که در اختیار داریم انجام دهیم، باشد که کمی با مادر زمین مهربان تر باشیم.

منبع: upcyclist

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1566

به "10 رنگ زیبا برای نو کردن مبلمان چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رنگ زیبا برای نو کردن مبلمان چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید