راهنمای سفر به وین اتریش

به گزارش مجله میهن 128، وین (Vienna) به عنوان شهری اروپایی شناخته می گردد که غرق در تاریخ و ظرافت است. زمانی که شما این شهر را متصور می شوید، ممکن است به مردمی خوش پوش فکر کنید که در کافه هایی با دکوراسیون مجلل در حال نوشیدن قهوه هستند یا از یک شب لذت بخش در اپرای مشهور وین لذت می برند.

راهنمای سفر به وین اتریش

با اینکه شهر وین به عنوان شهری عجیب و قدیمی مشهور است اما باید گفت که امروزه، مرکز اتریش متنوع تر و امروزی تر از آن چیزی است که بیشتر افراد متصور می شوند. این شهر پویا و در عین حال آرام، دارای گالری های مد روز، فروشگاه های کلاس جهانی، زندگی شبانه پر از جنب وجوش و انرژی جوانی فراوان است. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به شما اطلاعات و توصیه های مناسب برای سفر به شهر وین در اتریش را ارائه کنیم.

اطلاعات کلی درباره وین

برترین زمان سفر: شهر وین در طول فصل تابستان در برترین شرایط خودش واقع شده است؛ در این موقع از سال، روزها طولانی هستند، فستیوال های سرزنده ای برگزار می شوند و فضایی آرام حکمفرما است. در اوایل فصل زمستان نیز بازارهای کریسمسی و منظره ها زیبا و تماشایی می توانند شما را به سفر به این شهر در این موقع از سال مجاب نمایند.

زبان: آلمانی به عنوان زبان رسمی کشور اتریش شناخته می گردد ولی زبان انگلیسی نیز در شهر وین رایج است و مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

واحد پول: اتریش به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا شناخته می گردد و از سال 2002 میلادی، واحد پول رسمی این کشور، یورو بوده است.

حمل و نقل عمومی: از آنجا که مرکز وین نسبتا کوچک است، به راحتی می توان با پای پیاده در اطراف آن رفت و آمد کرد. سیستم گسترده تراموا نیز بسیار کاربردی است و افراد زیادی از آن استفاده می نمایند. این در حالی است که ممکن است بعضی از بازدیدنماینده ها بخواهنند از طرح مقرون به صرفه دوچرخه شهری استفاده نمایند.

نکته: اگر در اوج فصل گردشگری به شهر وین اتریش سفر نموده اید، در نظر داشته باشید که با آغاز بازدید در اوایل روز می توانید از جمعیت بسیار زیاد دوری کنید. رفتن به موزه ها، کاخ ها و دیگر جاذبه های محبوب شهر در همان ساعات ابتدایی باز شدن آن ها و بعلاوه در روزهای میانی هفته می تواند سفر شما را راحت تر و پربارتر کند.

گشت و گذار در میان جاهای دیدنی وین

اگر تا به امروز به وین نرفته اید، بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی در مجموعه هافبورگ (Hofburg Palace Complex) از جمله موزه سیسی (Sisi Museum)، آپارتمان های امپراتوری (Imperial Apartments) و مجموعه نقره ای (Silver Collection) را حتما در دستور کار خود قرار بدهید.

بعلاوه گشت و گذاری چندین ساعته در اطراف محله موزه ها (MuseumsQuartier) داشته باشید که در آنجا، موزه هایی همچون موزه لئوپولد (Leopold Museum) و کونستیل وین (Kunsthalle Wien) شاهکارهایی از گوستار کلیمت را در معرض نمایش گذاشته اند.

پس از آن می توان در خیابان های قدیمی و باشکوه مرکز شهر پرسه بزنید و سپس گردش خود را به کنار رودخانه دانوب ببرید. اگر در برنامه خود زمان کافی داشتید، می توانید با قایق در مسیر رودخانه گردش کنید و بعضی از مکان های مهم شهر را از روی رودخانه مشاهده کنید.

نوشیدنی و خوراکی های وین

وین در مرز میان اروپای شرقی و غربی قرار گرفته و فرهنگ آشپزی غنی و متنوعی دارد. غذاهای محلی تحت تاثیر تعدادی از غذاهای سنتی آلمانی و اروپای شرقی هستند و رستوران های مختلف شهر نیز ترکیبی از نوآوری و سنت گرایی را برای مشتریان خودشان ارائه می نمایند.

در فصل بهار، محصولات محلی همچون مارچوبه تازه در رستوران های متعدد سطح شهر مشاهده می شوند و در سر سفره ها و میزها قرار دارند. غذاهای تخصصی همچون وینر شنیتسل (Wiener Schnitzel)، کیک شکلاتی Sachertorte و تافلسپیتز (Tafelspitz) به وسیله سرآشپزهای مختلف به شیوه های متفاوت و خلاقانه سرو می شوند و این در حالی است که گردشگران گیاهخوار نیز می توانند رستوران ها و غذاهای مناسب خود را در شهر وین نیز پیدا نمایند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1816

به "راهنمای سفر به وین اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به وین اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید