تور یونان: یخ زدن 12 پناهجو در مرز ترکیه و یونان

به گزارش مجله میهن 128، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه از کشف جسد 12 مهاجر در مرز یونان اطلاع داد که براثر سرما جان باخته بودند.

تور یونان: یخ زدن 12 پناهجو در مرز ترکیه و یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از کشف 12 جسد در مرز این کشور و یونان اطلاع داد. به گفته این مقام رسمی، اجساد پیدا شده متعلق به پناهجویانی است که از شدت سرما یخ زدند. وزارت کشور ترکیه معتقد است که دلیل این اتفاق عدم پذیرش این پناهجویان از سوی مرزبانان یونانی است.

براساس گزارش تی آر تی وزیر کشور ترکیه در این خصوص گفت: کسانی که جان خود را از دست داده بودند، هیچ وسیله ای اعم از کفش و لباس گرم نداشتند و وسایلی کنار آن ها نبود.

پیش از این نیز خبرگزاری آناتولی ترکیه ادعا نموده بود 42 پناهجو که از سوی یونان پس از شکنجه در مرز میان دو کشور رها شده بودند به وسیله سربازان ترکیه نجات یافته اند.

جدیدترین گزارش ها نشان می دهد که سال 2021 مرگبارترین و وخیم ترین سال برای پناهجویانی بود که از فرانسه در پی ورود به انگلیس بودند. بعلاوه آمار پناهجویان مستقر در اردوگاه های کاله فرانسه با افزایش 3 برابری به 30 هزار نفر رسید.

این در حالی است که تقریبا هر روز این اردوگاه ها تخریب می گردد و گروه های حقوق بشری هم با غیرانسانی خواندن این اقدامات، آن را محکوم می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1603

به "تور یونان: یخ زدن 12 پناهجو در مرز ترکیه و یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: یخ زدن 12 پناهجو در مرز ترکیه و یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید