کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت وسازها

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان مأموریت نخست این سازمان را تأمین حقوق شهروندی دانست و گفت: در جامعه امروزی استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها کمرنگ شده است.

کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت وسازها

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سعید بارانی پنجم اسفندماه اظهار کرد: نظام مهندسی لرستان با 4 هزار نفر عضو پروانه دار، بزرگترین تشکل حرفه ای استان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی بودجه دولتی ندارد و به صورت خودگردان مدیریت می گردد، ادامه داد: عمران، معماری، برق و ترافیک از کارگروه های نظام مهندسی است که در سطح استان ربع قرن سابقه دارد.

بارانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی لرستان مرجعیت فنی استان در کارهای مهندسی است، به وظایف سازمان نظام مهندسی اشاره نمود و افزود: وظایف این سازمان در چهار مأموریت خلاصه می گردد که نخستین آن تأمین حقوق شهروندی است؛ مسئله ای که در استان ما کمتر به آن توجه می گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان وظیفه دیگر این سازمان را ارتقای کیفی ساختمان ها دانست و با اشاره به اینکه ایجاد سیستم ها و کنترل ها باعث افزایش عمر مفید ساختمان ها می گردد، توضیح داد: پاسداشت حقوق حرفه ای و شأن اجتماعی مهندسان و ترویج اخلاق حرفه ای مهندسی وظیفه بنیادین سازمان نظام مهندسی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معماری اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها اعلام کرد: در جامعه کنونی شاهد کمرنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها هستیم.

بارانی نگاه ویژه به سیستمی کردن خدمات نظام مهندسی را از راهبردهای این سازمان برشمرد و افزود: بسیاری از خدمات نظام مهندسی لرستان الکترونیکی است، کما اینکه سامانه ارائه خدمات نظام مهندسی لرستان شفاف ترین سامانه ارجاع کار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان با بیان اینکه ماده 100، ممر درآمد شهرداری ها شده که این امر باعث کم توجهی به گزارشات مهندسان می گردد، افزود: خدمات در نظام مهندسی در سطح استان شهرها و بخش ها گسترش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1171

به "کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت وسازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت وسازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید