کلاهبرداری با ترفند شارژ ارزان قیمت

به گزارش مجله میهن 128، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه اندازی صفحه فیشنگ با ترفند خرید شارژ ارزان قیمت اطلاع داد.

کلاهبرداری با ترفند شارژ ارزان قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا تهران، وی اظهار کرد، مبلغ 300 میلیون ریال از حساب بانکی اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس برداشت شده است.

وی عنوان نمود: همچنین شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان نمود، در حال مکالمه تجاری مهمی بودم که شارژ تلفن همراهم به سرانجام رسید و باتوجه به اینکه برای خرید شارژ و ادامه مکالمه عجله داشتم وارد موتور جستجوگر گوگل شدم و با وارد کردن عبارت خرید شارژ وارد اولین سایت شدم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناپیروز روبرو شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را شروع کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان خرید شارژ با ارزانترین قیمت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می نماید.

سرهنگ گودرزی ابراز داشت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، متخصصین سایبری پلیس فتا هویت و مخفیگاه متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر وبه پلیس فتا انتقال یافت.

وی خاطر نشان کرد: این شیاد سایبری پس از انتقال به پلیس فتا معترف شد، باتوجه به مهارتی که در زمینه اینترنت داشتم با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ ارزان قیمت، قربانیان خود را به سمت خرید از سایت جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است.

این مقام پلیسی به شهروندن توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... می باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا نماینده و دروغین خرید های آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورید و برای انجام یک خرید اینترنتی پیروز حتما از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده نمایند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما درمیان بگذارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1192

به "کلاهبرداری با ترفند شارژ ارزان قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با ترفند شارژ ارزان قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید