تور گرجستان ارزان: راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان

به گزارش مجله میهن 128، خرید سیم کارت گرجستان

گرجستان از آن دسته کشورهایی است که برای هر نوع سفری، مقصدی مناسب به شمار میرود، از همین رو سالانه افراد زیادی به سمت شهرهای این کشور سفر می نمایند. گرجستان از لحاظ جغرافیایی در منطقه قفقاز و مرکز آن شهر تفلیس است، این کشور با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد جز کشورهای اروپایی به شمار می آید و برای کسانی که دوست دارند جاذبه های تاریخی آن را مشاهده نمایند تورهای متنوعی نیز برگزار می گردد تا بتوانند به گرجستان سفر نمایند. اما در سفر به این شهر یا هر مقصد دیگر یکی از مهمترین نکاتی که افراد در نظر دارند، این است که می خواهند سیم کارت تهیه نمایند. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان خدمتتان اطلاعات لازم و کافی را بدهیم. گفتنی است در صورتی که اطلاعات جامع تری را در اختیار دارید با ما در میان بگذارید، پیشاپیش از توجه شما نهایت تشکر را داریم.

تور گرجستان ارزان: راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

همانطور که در بالا گفتیم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران ما قصد داریم تا درباره خرید سیم کارت گرجستان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ خرید سیم کارت در سفرهای خارجی یکی از اصلی ترین و مهمترین کارهایی است که همه ما به آن احتیاج داریم و در واقع یکی از ملزومات اصلی سفر به شمار می رود. چرا که ما در طول مدتی سفر هستیم احتیاج به اینترنت، گوگل مپ و همینطور تماس با افراد مهم زندگیمان را داریم، از همین رو اغلب مسافران این سوال در ذهنشان هست که چطور می توانند در یک کشور خارجی سیم کارت تهیه نمایند.

برای خرید سیم کارت گرجستان باید بگوییم که کار شما بسیار ساده و راحت است، اگر سفرتان به این کشور با خرید بلیط هواپیما گرجستان بوده می توانید در داخل فرودگاه با ارائه دادن پاسپورت خود یک سیم کارت گرجی تهیه کنید.

برای خرید سیم کارت در گرجستان اگر در فرودگاه دچار مشکل شدید یا حتی اگر فراموش کردید که از فرودگاه سیم کارت خریداری کنید نگران نباشید چرا می توانید به شعبه های اپراتورهای سیم کارت ها مراجعه کنید و با ارائه دادن پاسپورت خودتان می توانید سیم کارت گرجی را تهیه کنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که تقاضای شماره فرایند دارید می توانید با پرداخت مبلغ بیشتری (2 لاری به بالا) شماره خود را انتخاب نمایید.

گفتنی است که برای خرید سیم کارت در گرجستان با چند اپراتور این کشور آشنا شوید که آن ها عبارت از اپراتور بی لاین (BeeLine)، مگتی (MagtiCom) و جئوسل (GeoCell) هستند.

بعد از خرید سیم کارت، شماره گرجی را که خریده اید در موبایل خود ذخیره نمایید چرا که به هنگام شارژ مجدد به آن شماره احتیاج دارید.

نحوه شارژ سیم کارت گرجستان:

با خرید سیم کارت گرجستان همانطور که می دانید باید آن را شارژ کنید، برای این کار ضروری است تا کارت های بانکی بین المللی ویزا یا مسترکارت داشته باشید تا به راحتی با استفاده از اپلیکیشن های اپراتور در هر مکان و زمانی که خواستید سیم کارت خودتان را شارژ نمایید. اکنون می خواهیم نحوه شارژ سیم کارت در گرجستان را به وسیله دستگاه پی باکس شرح دهیم:

مراحل شارژ سیم کارت گرجستان با دستگاه پی باکس:

  • زبان سیستم پی باکس را به انگلیسی تغییر بدهید و روی گزینه موبایل اپراتور کلیک کنید
  • اپراتور مورد نظر خود را انتخاب نمایید
  • بسته اینترنتی مورد نظر خود را انتخاب نمایید
  • شماره همراه گرجی خود را وارد کنید (احتیاجی به ورود کد نیست)
  • اسکناس را به واحد لاری در قسمت معین شده بر روی دستگاه وارد کنید.
  • اگر خواستید از سکه استفاده نمایید از قسمت معین شده در تصویر فوق، سکه را وارد نمایید (سکه های 1لاری، 2لاری و 50 تتری)
  • در نهایت رسید خود را از دستگاه دریافت نمایید.
  • مبلغ شارژ سیم کارت ازطریق پیغامک نیز برای شما ارسال خواهد شد.

مختصری درباره سیم کارت های گرجستان

  • مگتی کام | MagtiCom

گرجستان دارای 3 اپراتور فعال می باشد که یکی از آن ها مگتی است. سیم کارت های این اپراتور بسیار برای طبیعت گردی مناسب هستند و کاربردی هستند. این اپراتور در سال 2015 با ارائه اینترنت 4G فعالیتش را در گرجستان شروع کرد و هزینه هر سیم کارت تقریبا 10 هزار تومان می باشد که عدد ممکن است زمانی که شما به این شهر سفر می کنید متقاوت باشد. این اپراتور بسته های اینترنتی مختلفی را برایتان دارد و بعلاوه از سرعت اینترنت بالایی برخوردار است و حتی از پوشش بالایی برخوردار بوده و می توانید برای منطقه ها دور از شهر که تمام اپراتورها آن را پوشش نمی دهد با این اپراتور به راحتی تماس بگیرید.

  • ژئوسل | Geocell

یکی دیگر از اپراتورهای فعالی در کشور گرجستان ژئوسل است که از سال 2018 در حال فعالیت است و دومین اپراتور تلفن همراه در گرجستان محسوب می گردد که دارای اینترنت 4G می باشد. در سال 2016 اپراتور ژئوسل در اقدام ویژه ای برای گردشگران سیم کارت هایی را ارائه نمود که افراد با خرید تور یا خرید بلیط هواپیما می توانستند آن ها را در اختیار داشته باشند. این سیم کارت ها دارای 30 دقیقه تماس رایگان، ارسال پیغام کوتاه نامحدود و بعلاوه 2 گیگابایت اینترنت دارند . باین امکانات فقط 15 روز اعتبار دارند.

  • بی لاین | BeeLine

دیگر اپراتور فعال در گرجستان بی لاین است، این اپراتور به وسیله یک شرکت روسی اداره می گردد و کوچک ترین اپراتور در گرجستان هست که حجم اینترنت 2G و 4G رو در شهرها ارائه میدهد. این اپراتور منطقه ها کمتری رو نسبت به دو مورد قبل پوشش میدهد.

هزینه برقراری ارتباط اپراتورهای ایران با اپراتورهای گرجستان

در کشور گرجستان هزینه های مربوط به موبایل نسبت به ایران بالاتر است و هزینه هر دقیقه تماس با اپراتورهای این کشور حدود 0.2 لاری یا 336 تومان می باشد. توجه داشته باشید که هزینه ها برای هر یک دقیقه به تومان می باشند.

در زیر برایتان هزینه های یک دقیقه مکالمه را به وسیله دو اپراتور ذکر نموده ایم.

نوع ارتباط همراه اول با اپراتور مگتی کام ایرانسل با مگتی کام و موبی تل

درست است که هزینه های مکالمه با اپراتورهای کشور گرجستان بیشتر است اما هزینه های رومینگ اپراتورهای ایرانی هم بالا است. از همین رو اگر فکر می کنید که تماس های زیادی دارید حتما یک سیم کارت گرجی تهیه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1614

به "تور گرجستان ارزان: راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: راهنمای دریافت سیم کارت گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید