بهترین مسیرهای طبیعت گردی در مادرید

به گزارش مجله میهن 128، طبیعت گردی در مادرید

وقتی قرار باشد سفری به مادرید داشته باشید ممکن است خودتان را در حالی تصور کنید که در میان کوچه پس کوچه های سنگ فرش شده قدم می زنید و با دیدنی معماری ساختمان ها در دل، معمار و طراح آن ها را تحسین می کنید. همان طور که مشغول مادرید گردی هستید در صورت گرسنگی یک بشقاب تاپاس سفارش می دهید و برای موزه گردی به دیدنی نقاشی های نقاش معروف اسپانیا دالی می نشینید. اگر دیدن زیبایی های طبیعی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید شاید فکر کنید به جای اینکه در وسط شهر بمانید باید به حومه و نواحی دورافتاده تر بروید اما وقتی صحبت از مادرید است نیازی نیست که چندان هم از شهر دور شوید چون اینجا تا دلتان بخواهد طبیعتی دیدنیی دارد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با مسیرهای طبیعت گردی در مادرید آشنا شوید.

بهترین مسیرهای طبیعت گردی در مادرید

مادرید پر از جاذبه های تاریخی و معماری است که شاید بیشتر از جاذبه های طبیعی توجه گردشگران را به خود جلب کنند اما اگر دلتان آرامش طبیعت را می خواهد با جاذبه های طبیعی بیشماری که این شهر دارد حتما روح طبیعت گردتان کاملا راضی می شود. راستاهای کوهنوردی، چشم اندازهای دیدنیی، پارک های آرامش بخش و فرصت های ماجراجویی زیادی در شهر و نواحی اطراف وجود دارد که درباره آن ها حرف می زنیم.

در میان طبیعت پارک Canencia گشت و گذار کنید

اگر خیال دارید غرق باغ های گیاهشناسی طبیعی شوید و انواع درختان و گونه های بوته ها را از نزدیک ببینید مستقیم به سمت Canencia بروید. خودتان را برای دو ساعت پیاده روی در میان طبیعتی دلچسب و مطبوع آماده کنید چون در اینجا 6/5 کیلومتر راستا طبیعت گردی پیش رویتان است. البته فکر نکنید که باید آمادگی بدنی داشته باشید و یک راستا ناهموار و کوهستانی را راه بروید، راستا کاملا هموار و راحت است. برای رسیدن به این قسمت از شهر می توانید سوار تاکسی شوید البته اتوبوس های زیادی هم هستند که به راحتی شما را از وسط شهر به اینجا می رسانند. حتی می توانید در ابتدای این راستا دوچرخه کرایه کنید و با دوچرخه سواری طبیعت را جور دیگری ببینید. این راستا در تمام مدت سال مجذوب کننده است اما اگر می خواهید آبشارها را در زیباترین حالت ممکن دیدن کنید باید بهار به این طبیعت بروید.

به پارک های بیشمار شهر بروید

در مادرید نیازی نیست که برای پیدا کردن آرامش و سکوت پارک ها از مرکز شهر دور شوید. از باغ های تزئین شده و زیبا گرفته تا علفزاهای رویایی؛ مرکز اسپانیا پر از فضای سبز است که می توانید پیاده و یا با مترو، اتوبوس و حتی در برخی از موارد با تله کابین به راحتی به آنها برسید. یک پیشنهاد هیجان انگیز هم برایتان داریم: چرا دوچرخه کرایه نمی کنید و روز خود را با دوچرخه سوری نمی گذرانید؟ در هر کجای شهر که باشید و در هر زمانی که اراده کنید می توانید با donkey.bike در عرض دو ثانیه! دوچرخه را در مقابل خودتان ببینید. El Retiro یکی از پارک هایی است که همه دوستش دارند و واقعا نمی شود آن را از قلم انداخت. Casa de Campo هم بزرگ ترین پارک شهر است و نه تنها یک پارک معمولی نیست بلکه در گوشه ای از آن یک دریاچه بزرگ هست که برای پینیک عالیه! یک پارک معروف دیگر به نام Parque del Oeste هم در شهر هست که پر از بناهای یادبود و فواره های چشم نواز است.

در پارک طبیعی پنارالا کوهنوردی کنید

هرچند که برای رسیدن به این پارک باید از مرکز شهر فقط حدود 20 دقیقه اتوبوس سواری کنید اما همین که به پارک می رسید احساس می کنید که کیلومترها از شهر دور شده اید و باور نمی کنید که در کلان شهری مثل مادرید یک همچین طبیعت بکری وجود داشته باشد! این پارک در حومه شمال غربی مادرید قرر دارد و پر ازبیشه زارها، جنگل های کاج و دریاچه هاست. مطمئنا با دیدن راستاهای کوهنوردی که در این پارک وجود دارد چنان ذوق زده می شوید که دوست دارید هر چه زودتر خودتان رابه قله برسانید. یک پیشنهاد استثنائی هم برایتان داریم در یک روز برفی به این پارک بروید تا با دیدن چشم اندازهای برفی، شگفتی زمستان در نظرتان دوچندان شود.

به دیدن صخره های عجیب دامنه های جنوبی لا پدریزا بروید

شاید باورتان نشود که در مادرید هم بتوانید صخره هایی با شکل های عجیب پیدا کنید. کافیست به شمال غربی شهر بروید در اینجا منطقه ای به نام لا پدریزا هست که همه آن را به صخره های عجیب و غریبش می شناسند. اینجا جایی محبوب هم برای صخره نوردی و هم برای کوهنوردی است. این محل در تابستان حتی مجذوب کننده تر از فصل های دیگر می شود، فکر می کنید چرا؟ چون استخرهای طبیعی زیادی برای شنا دارد البته مدتی است که شنا در آن ها ممنوع شده اما خدا را چه دیدید شاید زمانی که شما راهی این منطقه شوید بتوانید در محیطی امن یک آبتنی شاد را تجربه کنید و بعد از بک کوهنوردی حسابی خنک شوید. ویژگی های جغرافیایی این ناحیه مکانی مناسب و مجذوب کننده را برای فرار از هیاهو و شلوغی شهر فراهم کرده است.

به پارک طبیعی فایونیا بروید

حیات وحش را دوست دارید؟ این پارک آن جاهایی است که به هیچ وجه نباید رفتن به آن را از دست داد چون هزاران نوع از حیوانات سراسر دنیا در گوشه و کنار آن زندگی می کنند. اینجا پر از محوطه های سرپوشیده است که در آن می توانید حیوانات را در حالی که مشغول گذراندن زندگی طبیعی خودشان هستند دیدن کنید. این پارک موضوعی از 8 اکوسیستم مختلف تشکیل شده و در هر کدام از آن ها حیوانات مخصوص همان اکوسیستم زندگی می کنند.

کافیست مدتی در شهر مادرید بمانید تا کاملا جذب این شهر شوید؛ هیاهو، غذا، مردم، میدان ها، معماری، آب و هوا و شب های سرزنده مادرید را شهری فراموش نشدنی کرده است. این شهر شایسته آن است که جاذبه های پنهان آن را کشف کنید و حتما سری به طبیعتش بزنید.

منبع: vengavalevamos.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1599

به "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای طبیعت گردی در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید