ژنرال آمریکایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

به گزارش مجله میهن 128، یک ژنرال ارشد آمریکایی درباره بدتر شدن شرایط امنیتی در افغانستان و احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد.

ژنرال آمریکایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژنرال ارشد ارتش آمریکا روز سه شنبه درباره بدتر شدن شرایط امنیتی در افغانستان هشدار داد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال آستین میلر گفت: از دست رفتن منطقه ها مختلف افغانستان به دست شبه نظامیان طالبان که چندین نقطه آن استراتژیک است نگران نماینده است.

وی در ادامه در زمینه وقوع یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان هشدار داد.

آستین که در جمع خبرنگاران در کابل صحبت می کرد افزود، در حال حاضر ما سلاح و نیروی مورد احتیاج برای یاری به نیروهای امنیتی و دفاع ملی افغانستان را داریم اما نمی توانم حدس بزنم که این حمایت در آینده چگونه خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که نظامیان آمریکایی و اعضای ناتو که در افغانستان حضور دارند در حال خروج نظامیان خود از این کشور هستند.

ارتش آلمان شامگاه سه شنبه گفت که آخرین نظامیان خود را از افغانستان خارج نموده و به این ترتیب ماموریت 20 ساله این کشور در خاک افغانستان سرانجام یافته است.

پیش از این هم بعضی از مقام های آمریکایی هشدار داده اند کابل ممکن است ظرف چند ماه بعد از خروج نیروهای آمریکایی سقوط نموده و به دست نیروهای طالبان بیفتد.

ارتش آمریکا تا به حال بیش از نیمی از 3500 نظامی مستقر در افغانستان و بخشی از تجهیزاتش را از این کشور خارج نموده و قرار است تا 11 سپتامبر فرایند خروج آمریکایی ها تکمیل گردد.

روزنامه وال استریت ژورنال شب گذشته گزارش داده بود جدیدترین دیدگاه تحلیلگران اطلاعاتی و مقام های نظامی آمریکا این است که دولت افغانستان و مرکز این کشور، کابل، ممکن است بین 6 تا 12 ماه بعد از خروج نیروهای آمریکا سقوط نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1343

به "ژنرال آمریکایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال آمریکایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید