چشم امید فوتبال ایران به صندوق اینفانتینو

به گزارش مجله میهن 128، رییس فیفا سعی می نماید بازیکنان، فدراسیونها، باشگاه ها و طرفداران فوتبال را باوجود روز های سخت کنونی به آینده امیدوار نگه دارد.

چشم امید فوتبال ایران به صندوق اینفانتینو

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، جیانی اینفانتینو در گفتگوی مفصل امروز با روزنامه گاتزتا دلو اسپورت از تمهیدات فیفا برای یاری به فدراسیون هایی می گوید که تنها ممر درآمدشان یاری های فیفاست. او همچنین به لزوم برگزاری مسابقات و تاثیر آن در رشد فوتبال در سراسر دنیا به واسطه درآمدهای این تورنومنت ها اشاره نموده است.

جالب این که فوتبال ایران به دلیل تحریم ها مدت هاست که نمی تواند درآمدهای خود را از فیفا برداشت کند اما با حرف های امروز اینفانتینو مبنی بر تشکیل یک صندوق پول بین المللی پول برای یاری به فدراسیون ها، ممکن است فوتبال ایران نیز از این یاری ها بهره مند بگردد. این مسئولیتی است که فیفا برای زنده نگه داشتن فوتبال برعهده دارد.

جیانی اینفانتینو گفت: سلامتی اول و بالاتر از همه موارد دیگر قرار گرفته است. برای مدیران، باقی موارد به معنی امید به بهترین ها و همچنین آماده شدن برای بدترین اتفاقات است. بدون ایجاد وحشت اجازه دهید به وضوح بگوییم که ما دوباره می توانیم فوتبال بازی کنیم، بدون اینکه سلامتی کسی را در معرض خطر قرار دهیم.

فدراسیون ها و لیگ ها آماده پیروی از توصیه های دولت ها و WHO هستند. من از پزشکان، پرستاران و همه کسانی که برای نجات دیگران جان خود را به خطر می اندازند تشکر می کنم. آنها قهرمان هستند.

ما روحیه همکاری و همبستگی خود را با اروپا و آمریکای جنوبی نشان داده ایم. حالا مورد تقویم تیم های ملی، در خصوص اصلاحات موقت مربوط به مقررات به شرایط بازیکنان و جابجایی فکر خواهیم کرد. ما باید مراقبت قراردادها بوده و دوره های ثبت قرارداد را با شرایط جدید تطبیق دهیم. اقدامات جدیدی ضروری است اما چاره ای نداریم. همه ما باید فداکاری کنیم.

من هیچ کس را قضاوت نمی کنم. فیفا پیش از این برای ارتقا سبک زندگی سالم با WHO همکاری چهار ساله داشته است. اما این یک شرایط اضطراری است. ما کارآگاهی برای افزایش آگاهی با حضور شش سرمربی عظیم در نظر گرفته ایم که می خواهند پنج تاکتیک اصلی را دنبال نمایند: دست، آرنج، صورت، فاصله و تماس.

البته به لطف شرایط مالی خوب مان می توانیم اقداماتی برای تسهیل شرایط پیشنهاد کنیم. 10 میلیون دلار به صندوق WHO، سپس تاسیس صندوق دنیای یاری به فوتبال. در این شرایط اولویت سلامتی بوده و اقداماتی عظیم ضروری است. این کاری است که من تا به حال انجام داده ام. من همواره آماده یاری به احتیاجمندان هستم. امروز شرایط معطوف به اروپا و آمریکای جنوبی است، فردا ممکن است نوبت دیگران باشد. این همان چیزی است که من تلفنی به الکساندر سفرین رئیس یوفا نیز گفتم.

این امر منجر به تعویق انداختن جام باشگاه های جدید زیر نظر فیفا، تورنمنتی که اینفانتینو برای برگزاری آن کوشش زیادی نموده است نیز منجر می گردد.

اینفانتینو گفت: این رویای من نیست، بلکه مسابقاتی زیر نظر فیفا برای توسعه فوتبال باشگاهی در سراسر دنیا است. این جام با نظر مثبت همه باشگاه ها، از جمله باشگاه های عظیم اروپا همراه بود. وقتی یوفا 30 سال پیش لیگ قهرمانان اروپا را راه اندازی کرد، فدراسیون ها و لیگ ها اعتراض کردند، زیرا آنها از نوآوری می ترسیدند. حالا نام آن را نبوغ می گذارند، ما با ترس مشابه و بی فایده ای روبرو شده ایم، اما همه از این سود خواهند برد. باید ببینیم که آنها 30 سال بعد چه خواهند گفت.

ما به زودی تصمیم خواهیم گرفت که دور اول را در سال 2021، در سال 2022 یا حتی 2023 برگزار کنیم. اما یک موضوع را فراموش نکنیم، فقط به دنبال همبستگی دنیای هستیم. جام باشگاه های دنیا و جام دنیای تنها منبع درآمد بیشتر فدراسیون ها هستند. بدون چنین مسابقاتی، در بیش از 100 کشور هیچ لیگ، بخش های جوانان، فوتبال زنان، ورزشگاه ها وجود نخواهد داشت.

اما راهکار های موجود در تقویم بین المللی باید منافع همه ذی نفعان را در نظر بگیرد. این مسئولیت فیفا است. در خصوص آن با کنفدراسیون ها، فدراسیون ها، لیگ ها، باشگاه ها و بازیکنان صحبت خواهیم کرد.

رکود مالی؟ شرایط خطرناک بوده و ارزیابی از تاثیر شرایط بر اقتصاد دنیای مورد احتیاج است ، در حال حاضر این کار سخت است، زیرا ما نمی دانیم شرایط چه زمان به حالت عادی باز خواهد گشت.

جیانی اینفانتینو همچنین در خصوص شرایط لیگ ایتالیا گفت: درست نیست ما چیزی بگویم، زیرا این تصمیم در حوزه اختیارات فیفا نیست. اگر از شما پرسیده گردد، نظرم را می گویم. اما به نظر نمی رسد فوتبال و اسکودتو حالا مهمترین موضوع باشد. شرایط تا به امروز بسیار جالب بوده است. به یوونتوس، لاتزیو و اینتر تبریک می گویم. آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوب عمل نموده و همه را هیجان زده نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 511

به "چشم امید فوتبال ایران به صندوق اینفانتینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم امید فوتبال ایران به صندوق اینفانتینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید