شال طرفداری کدام باشگاه ورزشی را در جام جهانی 2018 می توانید خریداری کنید

به گزارش مجله میهن 128، شال های ورزشی و طرفداری در روسیه فراتر از یک شال گردن ورزشی هستند. بعد از هفته مد نیویورک این شال ها، صفحات میانی مجله های مدی همچون وگ را تصاحب کردند؛ اما برترین آن ها، مربوط به کدام تیم روسی است؟

شال طرفداری کدام باشگاه ورزشی را در جام جهانی 2018 می توانید خریداری کنید

هواداران روست ماش، تیم کوچکی در شهر روستوف-در-دان که در 100 کیلومتری جنوب مسکو واقع شده است، مدتی است که خودشان را شیک پوش ترین هواداران فوتبال جهان می دانند. طراح مد، لباس و ویراستار مجله وگ، راشل ونگ کسی است که شال های متنوع طراحی شده خودش با درون مایه اصلی تیم باشگاهی روست ماش را در طول هفته مد نیویورک به نمایش در آورد. این نمایش در نیویورک و هفته مد آن، تقریبا بی نظیر بود. انعکاس اخبار این شال ها، در صفحات داخلی مجله وگ هم مدیون این طراح برجسته روسی است. از زمانی که این شال ها و هواداران روست ماش به عنوان خوش پوش ترین های جهان معرفی شده اند، طنز طعنه آمیزی با مضمون اینکه، 20 سال از کل جهانی لباس و مد بی خبر باشی و یک باره خوش تیپ ترین شوی، در بین خود هواداران به وجود آمده است. در هیچ جای جهان، به مقدار روسیه، در زمان برگزاری جام جهانی 2018 فرصت این را نخواهید داشت که با یک شال ورزشی، خوش تیپ شوید. در ادامه نگاهی به برترین شال گردن های ورزشی تیم های روسی خواهیم داشت.

باشگاه فوتبال زسکا مسکو (CSKA)

تیم باشگاهی زسکا در مسکو واقع شده است. این تیم در سال 1911 تأسیس شده است. شال گردن تیم زسکا مسکو، از جمله شال گردن های ورزشی بود که در هفته مد پاریس به نمایش در آمد. تیم زسکا هفت بار در جام قهرمانان حضور داشته و اولین تیم باشگاهی روسیه است که توانسته جام یوفا را بالای سر ببرد. هواداران این تیم، برای نشان دادن غیرت خودشان به تیم محبوب شان، شال هایی با رنگ آبی و قرمز را در روزهای سرد مسکو از گردن بیرون می آورند و در مواقع حساس بازی، آن را روی دست می چرخانند. اگر هوادار شال گردن ورزشی باشگاه زسکا هستید، در پی شالی با رنگ قرمز و آبی باشید.

باشگاه فوتبال زنیت (Zenit)

باشگاه روسی زنیت در شهر سن پترزبورگ واقع شده است. زنیت گران قیمت ترین لباس های باشگاهی را در لیگ روسیه دارد. بر اساس گزارش های مالی یوفا، این تیم در سال 2016 سودآورترین تیم فوتبالی در میان تیم های اروپایی شد. ویژگی شاخص شال گردن های هواداران زنیت رنگ آبی آن است.

باشگاه اسپارتاک (Spartak)

باشگاه فوتبال اسپارتاک در سال 1922 در روسیه پایه گذاری شد. شهر میزبان این باشگاه، مسکو است. اسپارتاک پرافتخارترین تیم باشگاهی روسیه از زمان تأسیس است. تقریبا ده سال است که اسپارتاک هر ساله قهرمان لیگ برتر روسیه می شود و بیشترین هوادار را در میان مردم روسیه جلب نموده است. خوشبختانه شما به راحتی می توانید شال گردن های ورزشی این باشگاه را با رنگ متمایز قرمز و خط های سفید متوالی روی آن، در همه جای مسکو پیدا کنید.

باشگاه آنژی (Anzhi)

نام کامل این باشگاه آنژی ماخاچکالا است که در سال 2011 به وسیله میلیاردر روسی، سلیمان کریموف، خریداری شد و بازیکنان مشهوری همچون اتوئو و گاس هیدینگ را به خدمت گرفته است. شهری که باشگاه انژی در آن واقع شده است، در 1800 کیلومتری مسکو واقع شده است. این تیم در لیگ برتر روسیه حضور پررنگی دارد، ولی تا به حال در جام های باشگاهی خارج از روسیه نتوانسته پیروز باشد. رنگ شال گردن های این باشگاه برگرفته از رنگ لباس میزبانی آن، سبز و زردی است.

باشگاه لوکوموتیو (Lokomotiv)

باشگاه فوتبال لوکوموتیو مسکو در سال 1922 تأسیس شده است و در سال 2017 با شکست زسکا مسکو به قهرمانی جام حذفی روسیه رسید. رنگ غالب شال گردن های هواداری این تیم، قرمز رنگ است و اغلب شال ها دارای نوشته هایی سبز رنگ به نام خود تیم یا شعار هواداری از تیم هستند.

باشگاه یکاترینبورگ (Ural)

این باشگاه در شهر هم نام خودش، یکاترینبورگ در 1800 کیلومتری شرق مسکو، تأسیس شده است. سال گذشته برای اولین بار این تیم توانست خودش را تا فینال جام باشگاه های روسیه بالا بکشد. هرچند همچون نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا در سال 1996، نتوانست این بار هم جام قهرمانی را به دست آورد. لوگوی باشگاه و رنگ شال های هواداری باشگاه، نارنجی رنگ است. نشان شاخصی که می توانید روی شال آن ها پیدا کنید، عقاب دو سری طلایی است.

باشگاه دیناموکیف (Dinamo)

باشگاه فوتبال دینامو زاگرب، از تیم های سرشناس روسی است که سال تأسیس آن به زمان امپراتوری روسیه بازمی شود. تیم باشگاهی دیناموکیف در لیگ برتر روسیه حضور دارد، ولی اوج شکوفایی این تیم در زمان شوروی سابق بود. آخرین باری که دیناموکیف قهرمان لیگ برتر روسیه شده است، سال 1995 بود. شال هواداری این تیم هم رنگ لباس اول آن ها است، آبی.

باشگاه روبین کازان (Rubin)

باشگاه روبین کازان در شهر کازان، 815 کیلومتری شرق مسکو، واقع شده است. این تیم تقریبا در سال 2000، قهرمان همه نیمه های دوم بازی های خودش با دیگر تیم های روسی بود. سال تأسیس این باشگاه 1958 است. بازیکن تیم ملی ایران، علیرضا حقیقی در سال 2012 با قراردادی چهارساله به این تیم پیوست. رنگ هواداری شال های این تیم، قرمز به همراه راه راه های سبز رنگ تیره است. بر عکس لوکوموتیوی ها هواداران روبین کازان، از این دو رنگ به یک مقدار در شال های خودشان استفاده می نمایند.

باشگاه کراسنودار (Krasnodar)

کراسنودار در 1450 کیلومتری جنوب مسکو واقع شده است. این تیم از رده های پایین لیگ دسته یک روسیه به رده چهارم لیگ برتر روسیه رسیده است. این تیم در سال 2008 تأسیس شد، ولی پیشرفت زیادی در نوع خودش داشته و در سال 2014 نایب قهرمان جام حذفی روسیه شد. رنگ شال های هواداری تیم کراسنودار سبز رنگ با نوشته های سفید روی شال است.

باشگاه ترک گروزنی (Akhmat)

تیم باشگاه ترک گروزنی در شهر گروزنی، 1850 کیلومتری جنوب مسکو، واقع شده است. این تیم در سال 2004، جام باشگاهی روسیه را بالای سر بردو نام خود را در این عنوان چندین بار تکرار کرد. چند سالی است که نام باشگاه به ترک تغییر یافته بود، اما در سال 2017 به اخمت تغییر پیدا کرد. میلاد محمدی، بازیکن ایرانی این تیم روسی است. پیدا کردن شال ورزشی اصلی این باشگاه در روسیه کمی سخت تر از بقیه تیم ها است. شال این باشگاه، رنگ سبز با نوشتار روسی TEPEK است.

منبع: کجارو / rbth.com
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1695

به "شال طرفداری کدام باشگاه ورزشی را در جام جهانی 2018 می توانید خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شال طرفداری کدام باشگاه ورزشی را در جام جهانی 2018 می توانید خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید