تور ارمنستان: پوتین: ایروان و باکو به حل بحران مرزی علاقه مند هستند

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نشست سه جانبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان هم اکنون در شهر سوچی به میزبانی ولادیمیر پوتین در حال برگزاری است.

تور ارمنستان: پوتین: ایروان و باکو به حل بحران مرزی علاقه مند هستند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این نشست سه جانبه گفت: در یک سال گذشته، اقدامات جنگی قابل ملاحظه ای در قره باغ انجام نشده است. نشست سه جانبه برای جلوگیری از جنگ در قره باغ ضروری است.

میزبان نشست امروز در ادامه اضافه نمود: ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان هر دو به عادی سازی شرایط در مرز دو کشور و حل بحران علاقه مند هستند.

در این نشست، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام نمود: ایروان آمادگی شروع فرایند تعیین مرزها با (جمهوری) آذربایجان را دارد؛ موضوع برطرف انسداد ارتباطات نیز بسیار مهم است. اوضاع در قره باغ پس از مصالحه (هنوز) به ثبات نرسیده است.

الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز در این نشست گفت: باکو از کوشش های روسیه برای تعیین مرز میان آذربایجان و ارمنستان حمایت می نماید و آماده شروع این فرایند است. مرزهای بین ارمنستان و آذربایجان تعیین نیست،؛ بنابراین، ما بارها علناً اعلام نموده ایم که آماده ایم یک فرایند تعیین حدود مرزی را فوراً شروع کنیم.

دور تازه درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از 6 مهر ماه سال گذشته شروع شده بود، در آبان ماه با میانجی گری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و بعلاوه نخست وزیر ارمنستان به خاتمه رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از منطقه ها اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1495

به "تور ارمنستان: پوتین: ایروان و باکو به حل بحران مرزی علاقه مند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: پوتین: ایروان و باکو به حل بحران مرزی علاقه مند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید