پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی سفیدشهر در آران و بیدگل افتتاح شد

به گزارش مجله میهن 128، پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی سفیدشهر از توابع شهرستان آران و بیدگل با حضور مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی این شهر امروز پنجشنبه 23 آبان 1398 افتتاح شد.

پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی سفیدشهر در آران و بیدگل افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک گفت: این پایگاه حفاظتی که با کوشش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیران سفیدشهر راه اندازی شده است نشان از ظرفیت بالای شهرستان برای توسعه پایدار شهر از منظر گردشگری می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه نمود: با راه اندازی این پایگاه و متمرکز شدن کارشناسان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امیدواریم شاهد رونق و شکوفایی این شهر تاریخی به ویژه در بخش های تغییر کاربری خانه های تاریخی و تبدیل آن ها به اقامتگاه های سنتی و بوم گردی در راستای توسعه پایدار از دو منظر میراث فرهنگی و گردشگری باشیم.

الله کمک توضیح داد: خوشبختانه شهرستان آران و بیدگل در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رتبه مناسبی در میان 24 شهرستان استان برخوردار است.

در سفیدشهر آثار تاریخی به ویژه خانه های تاریخی زیادی قرار گرفته است که بیشتر آن ها متعلق به دوره های صفویه و قاجار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 226

به "پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی سفیدشهر در آران و بیدگل افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی سفیدشهر در آران و بیدگل افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید