مکان هاب دیدنی شهر حاجی آباد (Haji Abad)

به گزارش مجله میهن 128، شهرستان حاجی آباد یکی از شهرستان های خوش آب و هوای هرمزگان در کنار محور ترانزیتی بندرعباس - سیرجان دارای طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی و گردشگری سبب شده هر گردشگری که از سمت شمال به هرمزگان وارد می گردد، از این جاذبه ها دیدن کند. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی حاجی آباد بیشتر آشنا شوید.

مکان هاب دیدنی شهر حاجی آباد (Haji Abad)

قلعه تاریخی حاجی آباد

یکی از آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قلعه تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوران ایلخانان، تیموریان و صفویه می رسد. این قلعه در ورودی شهر حاجی آباد واقع شده است و احتمالاً در دوره صفویه نیز از آن استفاده می شده است. این قلعه روی صخره ای در جنوب غربی شهر واقع شده است. ارتفاع آن بین 30- 27 متر و طول و عرض80 متر و دارای چهار برج است.

چشمه سبز پوشان

این چشمه در 25 کیلومتری جنوب شهرستان حاجی آباد و در وسط روستای برغنی واقع شده است و در جهت آبشار تزرج و در بالای تپه کنار چشمه بقعه امامزاده را زینت داده است .چشمه سبز پوشان با نام محلی گُلم سوز پوشُن خاصیتی عجیب دارد، زیرا در تابستان سوزان جنوب، آبی خُنک و زلال و پایین تر از دمای بدن انسان دارد و در زمستان سرد و خشک، آبی ولرم، دلنشین و متناسب با دمای بدن انسان دارد و شنا را دلپذیر و خاطره انگیز می نماید.

آبشار تزرج حاجی آباد

تزرج منطقه ای کوهستانی در روستای آفتاب از توابع شهر حاجی آباد است. تزرج ییلاقی خوش آب وهواست و رود و آبشاری که در آن جریان دارد طراوت بیشتری به طبیعتش بخشیده است.

منطقه حفاظت شده هماگ درشمال شهرستان بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرارگرفته است و وسعت منطقه درحدود 36000 کتارمی باشد. این منطقه در قسمت مرتفع استان قرارگرفته و حداقل ارتفاع آن درحدود 700 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. کوه هماگ بلندترین ارتفاع استان هرمزگان از رشته کوههای زاگرس جنوبی است.

چشمه بالنگان حاجی آباد

چشمه بالنگان یکی از چشمه های استان فارس است که در نزدیکی روستاهای حاجی آباد و آسپاس از توابع بخش سده در شهرستان اقلید واقع شده است. این چشمه یکی از سرچشمه های رود کُر است. در سال های اخیر به دلیل بارش کم، آبدهی این چشمه تا حدّ زیادی کاهش یافته اما با وجود پوشش گیاهی زیبا در این منطقه که از درختان بید تشکیل شده و وجود یک آبگیر عمیق در میان درختان بید که محل زندگی چند نوع ماهی می باشد، گردشگران بسیاری به این منطقه مراجعه می کنند که متأسفانه همین امر سبب تخریب طبیعت زیبای این منطقه و سنگ نوشته ساسانی (متعلق به شاهپور یکم) شده است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 317

به "مکان هاب دیدنی شهر حاجی آباد (Haji Abad)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مکان هاب دیدنی شهر حاجی آباد (Haji Abad)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هاب دیدنی شهر حاجی آباد (Haji Abad)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید