تعطیلات نوروز 98 کجا برویم؟

به گزارش مجله میهن 128، تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب است تا از کارها و زندگی روزمره خود دور شده و با یک سفر دلچسب، خستگی را از تن بیرون بکشید. برای اینکه بتوانید سفری آرام و بی دغدغه را تجربه کنید، ضروری است با آگاهی کامل مقصد را تعیین نموده و برای آن برنامه سفر مناسبی بچینید.در میان شلوغی های آخر سال از تحویل پروژه و کار و حساب و کتاب گرفته تا خانه تکانی های معروف شب عید، همواره یک دغدغه اصلی برای خانواده ها وجود دارد و آن انتخاب مقصد و یا راستا سفر تعطیلات نوروز است. این که عید کجا بریم که همه همراهان و همسفران راضی باشند و همگی لذت ببرند، البته چالشی شیرین است و زمزمه های اولیه به طور معمول از بهمن ماه آغاز می گردد.

تعطیلات نوروز 98 کجا برویم؟

بهترین مقاصد برای تورهای نوروزی

نوروز 98 سفر خارجی بریم یا داخلی؟

انتخاب مقصد سفر نوروزی یک طرف و حساب و کتاب یک سفر چند روزه طرف دیگر! همه چیز باید با هم جور در بیاید. مسائل جدید سفرهای خارجی ائم از تهیه ارز و نرخ بالای آن، گران شدن بلیط هواپیما و عوارض خروج از کشور، دامنه انتخاب مقاصد خارجی را محدودتر نموده است.

از طرفی سفرهای داخلی هم با افزایش هزینه ها، گران تر از قبل شده اند اما هنوز هم می گردد مقاصد جذاب با هزینه های مناسب پیدا کرد.

از تنگه ِی چاهکوه، اثر هنرمندانه طبیعت دیدن کنید

جزیره قشم، از جزایر جنوبی ایران است که در تنگه هرمز واقع شده و بزرگترین جزیره خلیج فارس به حساب می آید.

در ابتدای بهار، قشم آب وهوایی مطبوع و ایده آل دارد و جاذبه های طبیعی آن سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. از این جاذبه ها می توان به جنگل های حرا، تندیس های قشم، پرندگان مناطق گرمسیری، غار نمکدان، حیات وحش دریایی، درخت سبز یا درخت لول و دره ستارگان اشاره نمود.

اگر به قشم سفر کردید، بازدید از دره ستارگان را از دست ندهید. این دره در غرب روستای برکه خلف واقع شده است که آن را می توان یکی از شاهکارهای طبیعی دانست. بومیان این جزیره معتقدند که روزی یک ستاره به خاک های جزیره برخورد نموده و باعث تشکیل فرو رفتگی دائمی در خاک و سنگ شده است.

همچنین به شما تنگه چاه کوه را معرفی می کنیم که به طور طبیعی و از فرسایش سنگ ها به وجود آمده است. این فرسایش به نحوی هنرمندانه، چاله ها و حفره های زیادی ایجاد نموده و تنگه ای تشکیل داده که شبیه سرزمینی خیالی است. در گذشته از این دره به عنوان محلی برای ذخیره آب استفاده می شد و به همین دلیل نیز چاه کوه نام دارد. برای آگاهی از نرخ تور قشم در نوروز 98 کلیک کنید.

در ساحل مرجانی کیش، زیبایی مرجان های مرده را تماشا کنید

جزیره کیش که یکی از جزایر زیبای خلیج فارس است، بخشی از شهرستان لنگه در استان هرمزگان را تشکیل می دهد. این جزیره در گذشته به قیس معروف بوده و همچون نگینی بیضی شکل در خلیج فارس می درخشد. جاذبه های طبیعی، مراکز تفریحی و همچنین آب و هوای مطبوع بهاری، کیش را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در تعطیلات نوروزی تبدیل نموده است. از جاذبه های این جزیره می توان به ساحل مرجانی، آب انبار سنتی، کشتی یونانی، مجموعه درخت سبز و … اشاره نمود.

اگر تصمیم گرفتید که به کیش سفر کنید، حتما در برنامه سفر خود بازدید از ساحل مرجانی را قرار دهید. این ساحل پر از مرجان هایی است که بعد از مرگ شبیه سنگ های اسفنجی و استخوان های سفید رنگی درآمده و زیبایی آن را دوچندان می نمایند. تماشای طلوع و غروب آفتاب از این ساحل خاطره انگیز و دوست داشتنی است. می توانید روی آلاچیق های کنار ساحل بنشینید و از تماشایش لذت ببرید، یا از تفریحات آبی در آن نظیر غواصی، جت اسکی، شاتل، پاراسل و … بهره ببرید.

تماشای نماد این جزیره را نباید فراموش کنید. کشتی یونانی که در آب های خلیج فارس رها شده، مهمانی ناخوانده است که در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و برای همواره همانجا باقی ماند. هنوز علت به گل نشستن این کشتی معلوم نیست ولی منظره جذابی به ساحل بخشیده است. نرخ تور نوروزی کیش همراه با بلیط چارتری را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید : جنگل های پاییزی ایران، سرزمین نارنجی ها و قرمزها

مشهد زیارتی و سیاحتی

مشهد که از کلان شهرهای ایران و مرکز استان خراسان رضوی است، علاوه بر حرم مطهر امام رضا(ع) و تفرجگاه های تفریحی، تاریخچه ای دور و دراز داشته و در طول دوره های مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این شهر با مساحت 351 کیلومتری، یکی از مراکز مهم زیارتی کشور است و هر سال زائران و مسافران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. جاذبه هایی نظیر آرامگاه نادرشاه افشار، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک هفت حوض و … باعث شده تا علاوه بر زیارت، دلایل دیگری نیز برای سفر به مشهد داشته باشید.

اصلی ترین جاذبه گردشگری مشهد را که می شناسید. حرم امام رضا یکی از بناهای مقدس نزد شیعیان است و مسجد بالاسر و مسجد گوهرشاد نیز به آن متصل هستند. این حرم مساجد، آرامگاه ها، رواق ها و … را در بر می گیرد و در معماری آن آثاری از هنرهای اسلامی به کار رفته است.

آرامگاه نادرشاه افشار که یکی دیگر از جاذبه های زیبا و توریستی مشهد است، در باغ زیبایی قرار گرفته و معماری ماهرانه ای دارد. در نزدیکی آرامگاه نیز مجسمه ای سنگی از نادرشاه بر روی اسب واقع شده است. معمار این بنا مهندس هوشنگ سیحون است که مقبره ابن سینا، کمال الملک و … را نیز طراحی نموده است. مجسمه نادرشاه توسط مجسمه ساز ایرانی، یعنی استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شده است. این آرامگاه ابتدا رو به روی حرم امام رضا قرار داشت و بناییش خشتی بود. اما بعد از مدتی، انجمن آثار ملی ایران تصمیم گرفت تا بنایی درخور نادرشاه بسازد. بعد از آن، معماری این بنا و مجسمه باشکوه نادرشاه، آن را به جاذبه ای دیدنی برای گردشگران تبدیل نموده است. برای آگاهی از تورهای نوروزی مشهد کلیک کنید.

بوشهر، بندر لیان سابق

آخرین و بهترین فرصت سفر به جنوب ایران پیش از شروع فصل گرما، همین تعطیلات نوروز است. ما به شما بوشهر را پیشنهاد می کنیم.

کوچه پس کوچه های بوشهر شما را از دنیای امروز به گذشته های دور می برد؛ به آن موقع که بوشهر، لیان نام داشت و بندری معروف و بسیار پر رونق بود. کشتی ها و لنچ های زیادی در آن پهلو می دریافتد و ماموریت خود را به اتمام می رساندند. آن موقع ها کشتی ها از بوشهر تا هزاران کیلومتر دورتر هم می رفتند.

در کافه های شهر، نی انبون است که حکم رانی می نمایند. نوای موسیقی بوشهری طعم قلیه ماهی و دوپیازه میگو را متفاوت می نماید. از خیابان ساحلی سراغ بافت قدیم را بگیرید و حتما خانه طبیب و عمارت دهدشتی را ببینید.

برای رفتن به بوشهر از پایتخت، از پرواز تهران به بوشهر بهره ببرید و با انتخاب این گزینه شما می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و در عوض مکان های بیشتری در استان بوشهر در برنامه خود قرار دهید.

ایلام، در دامان زاگرس

اگر اهل طبیعت هستید و از دیدن کوهستان و پستی و بلندی های زمین لذت می برید، ایلام بهشت آمال شماست. سرزمینی که ایرانیان خیلی دیر آن راشناخته اند. بدون شک بهترین زمان سفر به استان ایلام و تماشای طبیعت کم نظیر آن، شروع فصل بهار است. کوه ها سرسبزند و رودها پرآب.

ایلام سرزمین تنگه هاست. کوهستان زاگرس در ایلام خودنمایی می نماید و شکاف های بسیار زیبایی را در جای جای این استان ایجاد نموده که معروف ترین آن ها تنگه رازیانه، تنگه زینگان، تنگه بهرام چوبین و تنگه کافرین است.

بیشتر مردم ایلام کرد هستند و شما از هم نشینی و زندگی با نمودهای لذت فراوان خواهید برد.

پرواز تهران ایلام، در کمتر از یک ساعت شما را به دل زاگرس می برد.

شیراز، مقصدی همیشگی

بدون شک این توصیه را شما هم شنیده اید: شیراز را در فصل بهار حتما باید دید و از عطر بهارنارنج آن مست و مدهوش شد. این توصیه تمام کسانی است که حداقل یک بار در بهار به شیراز سفر نموده اند.

شیراز زمستان های خیلی سرد را تجربه نمی نماید و هوای آن متعادل تر از شهرهایی مانند تهران و اصفهان است. به همین دلیل، عید نوروز در شیراز، فصل عوض می گردد و بهار به معنای واقعی شروع می گردد.

شیراز را باید شهر باغ های ایرانی نامید، همانطور که باید آن را شهر شعر و ادبیات نامید، یا همانطور که شهر تاریخ و اصالت. این همه نام برای یک شهر کافیست که شما را مجاب کند شروع بهار را در شیراز سپری کنید.

چند سالی است که علاوه بر پرواز شیراز، قطار شیراز هم وجود دارد و این امکان را به شما می دهد که برنامه ریزی متناسب با هزینه ها و علاقمندی های خود برای سفر به دیار فارس را انجام دهید. همچنین می توانید با استفاده از تور نوروزی شیراز در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید : کاروانسراهای شاه عباسی که جانی دوباره گرفته اند

ایروان، سفری نزدیک و نسبتا ارزان

هنوز هم می گردد سفر خارجی رفت فقط مقصد کمی نزدیک تر شده است. هر ساله در تعطیلات نوروز سفرهای زمینی به ارمنستان رونق می گیرد چرا که ارزان تر به نظر می رسد. اما در حال حاضر باتوجه به این که نرخ عوارض خروج از کشور در مرزهای زمینی و هوایی یکسان شده است، محاسبه دوباره ای احتیاج است.

ایروان، پایتخت ارمنستان مهم ترین مقصد ایرانیان در این کشور است که جاذبه های تاریخی و تفریحات زیادی در آن پیدا می کنید.

موزه زیزِرْناکابرْت، کاسکاد، کتاب خانه ماتناداران و تالار ملی اپرا معروف ترین مکان هایی است که در ایروان حتما باید دید. علاقمندی ایرانی ها به کاسکاد یا هزارپله برای خود ارمنی ها هم عجیب است! شب های ایروان و پیاده روی تا میدان جهموری و تماشای بازی نور و موسیقی آن، برای بسیاری از ایرانیان خاطره های زیبایی رقم زده است. قرار دریافت در میان ساختمان های ساده اما باشکوه، زیبایی میدان جمهوری را دوچندان نموده است.

یک گشت یک روزه به دریاچه سوان و دره گل ها برای یک روز طبیعت گردی در ارمنستان جذاب خواهدبود.

اگر این مقصد را انتخاب کردید، شما می توانید پرواز ارمنستان را رزرو کنید و هتل ایروان را جداگانه انتخاب کنید و یا این که یک پکیج کامل از تور ارمنستان را تهیه کنید و با خیال راحت فقط چمدان خود را ببندید. برای آگاهی از قیمت تور خبرنگاران به صفحه تور ارمنستان مراجعه کنید

گرجستانم را پس بده!

خیلی از ما باتومی را خوب می شناسیم، بندری در حاشیه دریای سیاه و نزدیکی های مرز ترکیه که مقصد تابستانی کشور گرجستان محسوب می گردد. اما باتومی مقصد خوبی برای تعطیلات نوروز نیست. در عوض تفلیس، پایتخت گرجستان گزینه جذابی است.

در ابتدای بهار هوای تفلیس هنوز کمی سرد است اما از آنجایی که فصل خلوتی حضور گردشگران است، همه چیز ارزان تر از حد معمول است و شما به مانند یک مهمان ویژه خواهید بود!

شاید اینطور تصور می کنید که تفلیس و ایروان شبیه به هم هستند اما گردشگرانی که هر دو شهر را دیده اند همواره تاکید می نمایند که این دو شهر بسیار با هم متفاوت هستند و نزدیکی جغرافیایی، عاملی بر شباهت این دو مقصد نیست.

برای سفر به گرجستان، با توجه به دوری راه بدون شک پرواز تفلیس بهترین گزینه است. البته اگر فرصت کافی داشته باشید، امکان سفر زمینی به ایروان در کشور ارمنستان وجود دارد و از آن جا می توانید سوار قطار تفلیس شده و فاصله بین دو کشور را با قطار بپیمایید. برای آگاهی از نرخ تور گرجستان صفحه تور خبرنگاران را مشاهده کنید.

خدمات تورهای داخلی خبرنگاران

خبرنگاران با پشتیبانی بیست وچهارساعته و ارائه پکیج های مختلف در هر تور، به شما یاری می نماید تا سفری آرام و دل پذیر را داخل ایران تجربه کنید. متخصصین تورهای داخلی به شما یاری می نمایند تا با قیمت مناسبی، هتل و بلیط خود را تهیه نموده و پکیجی متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.

پشتیبانی بیست وچهارساعته خبرنگاران که آن را از سایر آژانس ها متمایز می سازد، از ابتدای خرید تا انتها سفر به همراه شماست و در صورت بروز مشکل کافی است که با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا بتوانند مشکلتان را در اسرع وقت حل نمایند.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 158

به "تعطیلات نوروز 98 کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات نوروز 98 کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید