مونتی تا زمان تشکیل دولت جدید به کارش ادامه می دهد

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران : رئیس جمهور ایتالیا تاکید کرد، تا زمانی که احزاب سیاسی نتوانند به توافق نهایی برای تشکیل دولت جدید دست یابند، ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مونتی تا زمان تشکیل دولت جدید به کارش ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا روز شنبه به ماریو مونتی نخست وزیر این کشور گفت، تا زمانی که احزاب سیاسی نتوانند برای تشکیل دولت جدید به توافق برسند، وی باید به فعالیت خود ادامه دهد.

ایتالیا از ماه فوریه تا کنون و پس از برگزاری انتخابات سراسری این کشور با بن بست سیاسی روبرو شده است. در حالی که ائتلاف سیاسی به رهبری پیر لوییجی برسانی توانسته است اکثریت مجلس سفلی را در اختیار بگیرد ولی در به دست آوردن اکثر کرسی های مجلس سنا ناکام مانده است و به همین دلیل قادر به تشکیل دولت جدید نیست.

ماریو مونتی در سال 2011 میلادی یعنی زمانی که بحران اقتصادی ایتالیا منجر به سقوط دولت سیلویو برلوسکونی شد، به قدرت رسید. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است. ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا می تواند تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی این کشور و همچنین منطقه یورو داشته باشد.

مجلس ایتالیا نیز روز جمعه برای نخستین بار تشکیل جلسه داد تا راهکارهای خروج این کشور از بن بست سیاسی را بررسی کند. اختلاف نظر بین احزاب سیاسی ایتالیا همچنان به شدت وجود دارد و هیچ نشانه ای از دستیابی به توافق سیاسی با هدف تشکیل دولت جدید وجود ندارد.

رئیس جمهور ایتالیا قصد دارد روز چهارشنبه مذاکرات و رایزنی های خود را با رهبران احزاب سیاسی این کشور آغاز کند تا ببیند آیا شانس و احتاقتصادی برای دستیابی به هر گونه راهکاری برای پایان دادن به بن بست سیاسی فعلی وجود دارد.

بیانیه روز شنبه رئیس جمهور ایتالیا که پس از نشست عصر جمعه با مونتی منتشر شده است به حدس ها در خصوص خارج شدن مونتی از دولت ایتالیا پایان داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 31

به "مونتی تا زمان تشکیل دولت جدید به کارش ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونتی تا زمان تشکیل دولت جدید به کارش ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید