ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشکاران دوپینگی حتی به عنوان کارمند

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، فرزاد شارکی گفت: با توجه به وجود سیستم اتوماسیون جهانی آدامز، کلیه نهادهای مبارزه با دوپینگ ملزم هستند تمام فعالیت های خود را به وسیله آدامز ثبت کنند که این امر شامل آرای صادر شده برای تخلفات نیز می گردد. لذا ایجاد هر گونه تغییری در هر محرومیت غیر ممکن است و حتی یک روز از مدت محرومیت تایید و نهایی شده را نمی توان کم کرد.

ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشکاران دوپینگی حتی به عنوان کارمند

وی اضافه کرد: فدراسیون های ورزشی توجه داشته باشند که امکان تخفیف هیچ حکمی پس از نهایی شدن و اعلام عمومی وجود ندارد، فعالیت ورزشی مورد نظر در احکام، شامل هر گونه فعالیت اعم از شرکت در مسابقات داخلی و خارجی است. فرد محروم حتی نمی تواند در بخش اداری ورزش فعالیت نماید. نقض حکم و نادیده گرفتن محرومیت ورزشی هم برای فرد محروم و هم فدراسیون ناقض حکم، تخلف تلقی شده موجب صدور محرومیت ورزشی جدیدی خواهد شد.

شارکی ادامه داد: فعالیت های آموزشی تنها استثنا است که ورزشکار محروم مجاز به شرکت در کلاس های آموزشی با هدف کسب اطلاعات کافی در زمینه دوپینگ با هدف پیشگیری از تخلف احتمالی آینده است، در کسوت آموزش گیرنده و نه آموزش دهنده. به علاوه شرکت در آموزش حقی برای کاهش محرومیت ورزش برای فرد ایجاد نمی کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یادآور شد: به کارگیری افراد محروم در همه رشته ها، خارج از رشته ای که در آن تخلف اولیه اتفاق افتاده بود تا خاتمه آخرین روز محرومیت ممنوع خواهد بود. هیچ یک از شوراها اعم از شورای صدور رای و شورای استیناف مجوزی برای تغییر احکام قطعی ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1456

به "ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشکاران دوپینگی حتی به عنوان کارمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت هرگونه فعالیت ورزشکاران دوپینگی حتی به عنوان کارمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید