بسته های زمستانی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، تئاتر به مدراس و مراکز درمانی می رود

به گزارش مجله میهن 128، معاون تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان از بسته های زمستانی تئاتر این کانون اطلاع داد.

بسته های زمستانی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، تئاتر به مدراس و مراکز درمانی می رود

به گزارش خبرنگاران، تئاتر همواره یکی از فعالیت های جدی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بوده است. از همان ابتدای تأسیس در دهه پنجاه تا امروز این کانون نمایش هایی برای بچه ها و نوجوانان را روی صحنه برده و هنرمندان نامدار بسیاری هم دانش آموختگان و اعضای این مرکز هستند. حالا سعید زین العابدین معاون تئاتر کودک و نوجوان این مرکز از بسته های زمستانی تئاتر خبر می دهد.

یکی از این موارد این بسته زمستانی، اجرای تئاتر برای بچه ها در مراکز درمانی است. زین العابدین در باره این اجراها می گوید: در هفته ملی کودک نمایشی از سوی کانون در مرکز طبی بچه ها اجرا شد. با تأکید مدیرعامل کانون مبنی بر ادامه دار شدن این نوع نمایش ها قرار بر این شد که این نمایش ها با توجه به شرایط مراکز درمان در طول زمستان اجرا شوند. در این نمایش ها به بچه ها بهداشت و نحوه درست مصرف دارو آموزش داده می گردد، ضمن این که امید را در خانواده های این بچه ها بالا می برد. به گفته او اولین نمایش زمستانی در مراکز درمان هفته آینده به وسیله نیلوفر سیاری اجرا خواهد شد.

مورد بعدی در این بسته اجرای نمایش در مدارس است. این اجراها از هفته ملی کودک شروع شده اند و در طول زمستان ادامه دارند. این نمایش ها با اقتباس از کتاب های درسی شکل می گیرند و برای دانش آموزان در مدارس اجرا می شوند.

  • 2درصد از روستاهای کشور کتابخانه مجهز و استاندارد دارند| 800کتابخانه فعال در 37هزار روستای کشور
  • برای 50 سالگی یک مرکز فرهنگی پر مخاطب | تنها کتابخانه 6ضلعی ایران کجاست؟ | کانونی برای پرورش فکر بچه های 6تا 16ساله جنوب شهر

اجرا برای توانیابان هم از دیگر موارد این بسته زمستانی است که زین العابدین به آن اشاره می نماید: در اجرای این نمایش ها توانیابان حضور دارند. این کار دو هدف را دنبال می نماید. یکی این که توانخواهان در کنار دیگران در یک گروه مشارکت و تمرین و اجرا می نمایند و دیگر این که در این میان به توانایی های خود پی می برند. این نمایش ها تمام استانداردهای هنری یک تئاتر را دارند. پیش از این هم البته چنین تجربه هایی داشتیم که مورد استقبال واقع شده اند.

اولین نمایش ویژه توانیابان در این طرح زمستانی ماه آینده در کرمان اجرا خواهد شد که جزئیات آن روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1798

به "بسته های زمستانی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، تئاتر به مدراس و مراکز درمانی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های زمستانی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، تئاتر به مدراس و مراکز درمانی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید