ممنوعیت تازه پلیس قطر در جام جهانی؛ پوشیدن لباس شوالیه ممنوع!

به گزارش مجله میهن 128، ویدئویی از دو طرفدار که شمشیر و سپر در دست دارند و به وسیله نیروهای پلیس از استادیوم دور می شوند در شبکه های اجتماعی وایرال شده است.

ممنوعیت تازه پلیس قطر در جام جهانی؛ پوشیدن لباس شوالیه ممنوع!

به گزارش خبرنگاران، پلیس قطر اوایل این هفته دو مردی که تعیین شد از هواداران انگلیسی هستند و لباس سنت جورج پوشیده بودند را از حضور در ورزشگاه های جام جهانی محروم کرد و علت آن نگرانی از سلاح و زره بیان شد. فیلم این دو طرفدار به طور گسترده در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

هواداران گاهی اوقات بنا بر سنت خود لباس هایی می پوشند که ادای احترامشان به شوالیه انگلیسی، قدیس پشتیبان سنت جورج را نشان بدهند.

وقتی نشریه سان از مقامات قطری در خصوص ممنوعیت یا آزاد بودن لباس شوالیه سوال پرسید، گفتند هرچیزی که به عنوان سلاح یا پوشش محافظ بدن در نظر گرفته گردد ممنوع است. آنها بعلاوه به آیین نامه ورزشگاه خود اشاره کردند که نشان می دهد هر آیتمی که ماهیت سیاسی، توهین آمیز و یا/تبعیض آمیز داشته باشد ممنوع است.

استفاده از کلاه خود نیز در ورزشگاه ها اکیدا ممنوع است و همراه داشتن سلاح های شوالیه ای هم جزو اشیایی هستند که می توانند امنیت دیگران را به خطر بیاندازند، در نتیجه همراه داشتن آنها غیرقانونی است.

به هواداران انگلیس قبلاً هشدار داده شده بود که پوشیدن لباس شوالیه ها می تواند جرم تلقی گردد، اما باز هم عده ای این هشدارها را نادیده گرفتند و حاشیه سازی کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1774

به "ممنوعیت تازه پلیس قطر در جام جهانی؛ پوشیدن لباس شوالیه ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت تازه پلیس قطر در جام جهانی؛ پوشیدن لباس شوالیه ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید