مروری بر آئودی A3 نو ، تصویری از آینده با خودروهای تمام برقی

به گزارش مجله میهن 128، آئودی در حال توسعه یک طراحی تازه برای خودروهای برقی خود است که به آن امکان می دهد مدل های کوچکتری از خودروهای برقی تولید کند. تصاویر انتشار یافته نشان می دهد این خودرو چگونه می تواند به نظر برسد.

مروری بر آئودی A3 نو ، تصویری از آینده با خودروهای تمام برقی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اتواکسپرس، رئیس این شرکت تایید کرده که آئودی با متعهد ماندن به مدل های جمع و جورتر مانند A3 از روندهای فعلی که برندهای ممتاز در تولید خودرو پی می گیرند، دوری خواهد کرد، ادامه این روند این احتمالا منجر به نمایش خودروهای برقی کودک در حدود سال 2026 خواهد شد.

این برند آلمانی کوچک ترین مدل های خود را کنار می زند و هیچ جانشینی برای سوپرمینی A1 و کراس اوور Q1 فعلی انتظار نمی رود. اما در حالی که انتظار می رود رقیب آئودی، مرسدس بنز، کلاس A و B در اندازه گلف را تا اواسط دهه از خط تولید خود کنار بگذارد، آئودی در حال پیشبرد برنامه های خود برای معرفی دقیقا همان اندازه خودرو در بلتفرم خودروهای برقی آینده خود است.

در کنفرانس رسانه ای سالانه آئودی در ماه گذشته، مارکوس دوزمان، مدیرعامل این شرکت تایید کرد که به عنوان بخشی از تلاش برای داشتن یک خودروی تمام برقی در هر بخش اصلی، به ساخت یک مدل خودروی در اندازه A3 چراغ سبز نشان داده است. در قلب این فرآیند، پلتفرم معماری نو خودروهای برقی گروه فولکس واگن به نام SSP قرار گرفته است. این در واقع ادغامی از ابزار MEB است که در حال حاضر پلتفرم VW ID.3 و Q4 e-tron آئودی را شکل می دهد.

الیور هافمن، عضو هیئت مدیره توسعه فنی آئودی، وقتی اتو اکسپرس از وی پرسید که نقطه ورود این برند در آینده کجاست. او گفت: مدل های در اندازه A3 خود را با پلتفرم SSP تطبیق خواهد داد، در واقع نسل نو بلتفرم SSP که طیف بسیار وسیعی از خودروها را در خود جای داده است. از خودروهایی در اندازه کامپکت A3 گرفته تا لیموزین ها.

او افزود: ما همچنین خودروهای خود را بر پایه پلتفرم SSP تولید می کنیم و همچنین در آینده شاهد تولید خودروهایی در اندازه A3 بر اساس این پلتفرم هستیم. ما آینده ای را برای تولید آئودی در کلاس کامپکت پریمیوم ترسیم کرده ایم.

ما می دانیم که پلتفرم SSP خروجی های کمتر از 85 کیلووات (114 اسب بخار) را پشتیبانی می کند، اما انتظار داریم که آئودی با حدود 200 اسب بخار قدرت و دیفرانسیل عقب کار خود را آغاز کند.

این شرایط احتمالا به معنای عدم وجود جانشین موتور احتراقی برای A3 موجود است. مدل فعلی در سال 2020 معرفی شد و یک عمر معمولی هفت ساله برای این خودرو، آن را به دوره ای تبدیل می رساند که آئودی فقط خودروهای برقی نو را عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

  • ببینید | فناوری عجیب و جالب آئودی | کاهش مزاحمت برای سایر رانندگان!

قرار است این خودرو در اواخر سال جاری فیس لیفت شود و این، همراه با معرفی احتمالی برخی از نسل آخر موتورهای احتراق داخلی گروه فولکس واگن خواهد، پیش بینی می شود تا اواخر سال 2027 یا حتی 2028 شاهد کارکرد این خودرو باشیم. در همین حال، آئودی هیچ برنامه ای برای مشارکت در پروژه MEB Entry گروه فولکس واگن برای خودروهای برقی ارزان تر و تولید آن ها در اندازه سوپرمینی ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1841

به "مروری بر آئودی A3 نو ، تصویری از آینده با خودروهای تمام برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر آئودی A3 نو ، تصویری از آینده با خودروهای تمام برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید