ماجراهای تانتانا منتشر می گردد

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کتاب های نردبان، تانتانا شخصیت اول مجموعه داستانی است که با هدف هشدار و آشنایی بچه ها با محیط زیست شکل گرفته است. در این مجموعه داستانی نکاتی در خصوص محیط زیست و موضوعات پیرامون آن به مخاطب ارائه می گردد. سولماز خواجه وند می گوید: البته تمام کوشش من بر این بود تا نکات آموزشی در لایه های زیرین داستان اتفاق بیفتد و مخاطب با کتابی آموزشی رو به رو نگردد و فکر می کنم در این راه پیروز عمل نموده ام.

ماجراهای تانتانا منتشر می گردد

تانتانا و گیگالاگالا بوم بوم، تانتانا و غول کتاب جادو، تانتانا و آقای هپو، تانتانا و تلپ تلپ تلپ، تانتانا و کارخانه راه و جاده سازی، تانتانا و تو نمی دانی های آقای خروش، تانتانا و پسر و پسر، تانتانا و کلاه ترترو نام عنوان های این مجموعه است که مهشید راقمی تصویرگری آن را برعهده داشته است. خواجه وند در شرح موفقیت های این مجموعه گفت: ماجراهای تانتانا در بخش داستان توانست رتبه اول جشنواره سپیدار سال 1395 را کسب کند. و تصویرسازی های آن هم به کاتالوگ بین المللی جشنواره شارجه سال 2016 راه یافته است. همچنین این تصاویر در سال 2015 در جشنواره بین المللی اینترنتی کانادا پذیرفته شد.

این شخصیت داستانی در دل کارگروه هایی با هدف فراوری کتاب های محیط زیستی خلق شده است: انتشارات فنی ایران چند سال قبل و با دغدغه محیط زیستی از تعدادی نویسنده دعوت به همکاری کرد. تصمیم انتشارات بر چاپ تعدادی کتاب با توجه به مضامین مرتبط با محیط زیست بود. موضوعاتی مثل استفاده بهینه از منابع طبیعی، جلوگیری از هدر رفت آب، حفاظت از گونه های در حال انقراض گیاهی و جانوری، آشنایی مخاطب با مسائل محیط زیستی، شناخت اقلیم ها و محیط زیست ایران، زندگی مردم بومی در کنار زیستگاه ها و... مطرح شد. در این میان من به بعضی موضوعات علاقه مند شدم و کوشش کردم تا داستان هایی با این موضوع ها بنویسم. این جمع نویسندگان به دبیری نوید سیدعلی اکبر گرد هم آمدند و با همفکری اعضا و هدایت های ایشان جلو رفت و شخصیت های داستانی زیادی در آن جلسات شکل گرفت و پرورش یافت.

مخاطبان کتاب های تانتانا گروه سنی پیش از دبستان و دبستان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 154

به "ماجراهای تانتانا منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراهای تانتانا منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید