فونداسیون اسکلت فلزی چیست

به گزارش مجله میهن 128، ساخت یک ساختمان فولادی یا اسکلت فلزی شبیه به ساخت اکثر ساختمان های دیگر است و با فونداسیون اسکلت فلزی قوی شروع می شود. قبل از اینکه پی ساختمان فولادی ساخته شود، زمین باید حرفه ای مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که سطح ساخت و ساز تراز است و سازندگان مرز دقیق این طرح را می دانند. هنگامی که سایت ساخت و ساز بررسی و مشخص می شود، طبقه بندی یا ترازبندی فیزیکی ساختمان آغاز ‌می‌شود. درجه بندی شامل ایجاد ارتفاع و شکل زمین مطابق با مقیاس نقشه بردار است.

فونداسیون اسکلت فلزی چیست

جهت اجرای برکه و آتشدان با ما تماس بگیرید.

هنگامی که سطح ساخت و ساز ساخته شده است، حفاری برای پی می تواند آغاز شود. شما باید با سازنده یا فروشنده فروشندگان ساختمان فولادی خود در ارتباط با نوع کاوش پی مورد نیاز خود مشورت کنید. اکثر ساختمان های فولادی ساده فقط نیاز حفاری جزئی دارند در حالی که ساختمان های فلزی پیچیده تر نیاز به حفاری عمیق تر دارند. حفاری های جزئی را می توان با ابزار دستی مانند چنگک، بیل و … انجام داد. پایه عمیق 2 “- 3” برای پایه بتن ریخته شده باید کافی باشد. حفاری عمدتا شامل استفاده از تجهیزات ساخت و ساز مانند بیل مکانیکی می شود.

به یاد داشته باشید که خاک بعضی از زمین های حفاری شده برای تراز بندی نهایی و درست کردن پس از اتمام ساخت فولاد، نگهداری شوند. شما نیز به احتمال زیاد به خاک نیاز دارید تا حفره های کوچک یا حفره هایی که بعد از ساخت و ساز باقی مانده باشد یا برای پشت دیوارهای حایل پر کنید. فونداسیون مهمترین بخش ساختمان فولادی است و بخشی است که می تواند بیشترین مشکل در ساختمان را در طول زمان ایجاد کند. نشتی زیرزمین ها ، دیواره های ناهموار و یا تغییر شکل و آسیب های سازه‌ای ممکن است از یک فنداسیون ضعیف ناشی شده باشد.

پی گسترده به صورت دال کامل در زیر سازه اسکلت فلزی با تقویت میلگرد به کار گرفته می‌شود. این پی در هنگام تراکم زیاد ستون‌ها و همچنین با گسترده زیاد در پی، به کار برده می‌شود.

پی نواری (یا فونداسیون نواری) دال بتونی با یک نوار پیوسه است. گسترش مستقیما در زیر ستون که در پایین دال با میلگرد تقویت می شود، دال پیوسته بار عمودی ستون ها را حمل می کنند.

شمع، پی منفرد و شناژها از یک مربع یا مستطیلی تشکیل شده و یک تیر شناژ است. شمع در جا به جای پی منفرد مربع یا مستطیلی استفاده می شود. پی منفرد و شمع بارهای عمودی را حمل می کنند.

انتخاب اختلاط مناسب برای بتن برای نگهداری طولانی مدت ساختمان فولادی مهم است. بتن باید قوی و با دوام باشد. قبل از اینکه بتن فونداسیون اسکلت فلزی ریخته شود، قالب‌ها باید قرار داده شوند. قالب‌ ها برای نگهداری بتن در حالی که خشک می شود و به شکل آن قالب در می‌آید استفاده می شود. معمولا از چوب یا فلز ساخته شده‌اند، قالب‌ها باید به اندازه کافی قوی باشد تا وزن بتن را به هنگام سخت شدن آن تحمل کنند. آنها همچنین باید به اندازه کافی سخت باشند تا مقاومت در برابر فشار بتن بدون تغییر شکل، خم شدن و یا انحراف داشته باشند. آنها همچنین باید به اندازه کافی چفت برای حفظ بتن مایع و آب کافی باشند.

همانطور که قالب برای فونداسیون اسکلت فلزی گذاشته می شود، مطمئن باشید که تخلیه کافی برای روان آب وجود دارد. بتن را به صورت یکنواخت بریزید و مطمئن شوید که سنگدانه‌ها ته‌نشین نشده باشند و تمام میلگردهای فولادی به طور کامل پوشیده شده اند و هیچ حفره یا حباب های هوا وجود ندارد. بتن مایع به ندرت مجاز به نشست است. در حالی که انتظار می رود ریخته شود، بتن باید از چرخش درام متوقف شود. در سایت های حرفه ای ساخت و ساز، بتن اغلب توسط یک ویبراتور الکتریکی و یا پنومونی ویبره می شود. هنگام ریختن فونداسیون اسکلت فلزی عمیق، آب به علت فشار عظیم شن و ماسه، به بالای آن می رسد. این آب Latinate نامیده می شود و باید آن را برداشت.

رطوبت: هنگام ریختن سطوح کف، بتن باید قبل از اینکه به پرداخت برسد، یکنواخت شود. روش یکنواختی کف را با فشار دادن بتن و استفاده از یک قالب برای فشار بتن به مناطق پایین و یا زیر پر کردن است.

انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 113

به "فونداسیون اسکلت فلزی چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فونداسیون اسکلت فلزی چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید