شهرداری از خام فروشی زمین جلوگیری کند

به گزارش مجله میهن 128، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: شهرداری در راستای افزایش درآمد و ایجاد سرمایه گذاری باید از خام فروشی زمین، جلوگیری کند.

شهرداری از خام فروشی زمین جلوگیری کند

به گزارش خبرنگاران همدان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا اظهار کرد: در راستای ایجاد ارزش اضافه کرده، تهیه بسته سرمایه گذاری برای املاک موجود شهرداری های منطقه ها ضروری است.

قراباغی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 1400 شهرداری، موضوع جلوگیری از خام فروشی زمین هم لحاظ شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه معاونت برنامه ریزی شهرداری همدان به شهرداری های منطقه ها این موضوع را اعلام کرده تا ضمن مشخص شدن املاک؛ سازمان سرمایه گذاری برای آن بسته تعریف کند، اما تا به امروز در این خصوص کاری صورت نپذیرفته است.

* شورای پنجم، شورای شهرداری نبود

وی با بیان اینکه شورای دوره پنجم شهر همدان، شورای شهرداری نبود، افزود: چرا که شورای پنجم در امر سرمایه گذاری فراتر از وظایف خود وارد شد و تا حد امکان در راستای رفع موانع سرمایه گذاری و افزایش درآمد برای مدیریت شهری و اقتصاد شهر تلاش کرد.

وی ادامه داد: شورای پنجم با برگزاری جلسات مختلف و دعوت از مسئولین ذیربط استان در حوزه سرمایه گذاری کمک کرد تا موانع برداشته شود تا امر سرمایه گذاری تسریع یابد؛ اما متاسفانه در بخش های مختلف موانعی فراتر از حوزه مدیریت شهری وجود دارد که باید حل شود.

قراباغی با اشاره به اینکه در دوره پنجم شورا حداقل دو پارک فرامنطقه ایجاد شده است، گفت: ضروری است از این ظرفیت برای امر سرمایه گذاری استفاده شود چرا که بستر امن فراهم شده و باید سرمایه گذار را برای این موضوع جذب کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان پیشنهاد داد: در شورای دوره ششم شهر همدان هم باید برای پیشرفت امور، بسته سرمایه گذاری تعریف و ارائه شود چرا که تقویت حوزه سرمایه گذاری و گردشگری لازمه توسعه و پیشرفت شهری است.

* ضرورت ایجاد تفرجگاه گردشگری در جهت رودخانه گنج نامه

وی با بیان اینکه نباید از داشته ها و ظرفیت های گردشگری استان و شهر همدان غافل شویم ، افزود: جهت رودخانه گنج نامه همدان هم یکی از منطقه ها بکر برای حوزه گردشگری است که ساماندهی آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قراباغی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش بیشتری از جهت رودخانه گنجنامه را مالکان باغ ها تصرف کرده اند، افزود: آزادسازی بستر و حریم این رودخانه امری ضروری است که امروز هم این دغدغه شهروندان و فعالان گردشگری و محیط زیست به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: در راستای احیا و بازسازی این منطقه دستگاه های متولی باید با هماهنگی و همکاری هم وارد شوند چرا که آزادسازی این جهت مطالبه همگان است.

قراباغی افزود: در راستای ساماندهی جهت رودخانه گنجنامه در مقطعی ما وارد شدیم و قرار شد مطالعاتی برای ساماندهی آن صورت پذیرد که متاسفانه طرح نیمه تمام ماند چراکه بخشی از جهت از طریق باغداران مسدود شده است و امکان مطالعه وجود ندارد.

وی به برگزاری جلسات مختلف با حضور مدیران و مسئولین استان در حوزه ساماندهی جهت رودخانه گنجنامه اشاره کرد و گفت: جلسه ای هم با حضور دادستان همدان مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و... برگزار گشت در این راستا دستگاه های مرتبط وارد شده تا با ساماندهی این جهت تفرجگاه یا ظرفیتی برای استفاده عموم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اقدامات صورت گرفته هنوز همدان پیروز به حصول نتیجه در این حوزه نشده است، گفت: می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با همکاری مدیریت شهری در این زمینه وارد شده موانع سرمایه گذاری و گردشگری را رفع کنند چراکه امروز درآمد و اقتصاد بیشتر شهرها مخصوصاً همدان می تواند از حوزه سرمایه گذاری و گردشگری تامین شود.

حسین قراباغی یادآور شد: بزودی در این راستا جلسه هم اندیشی فعالین حوزه گردشگری از طریق مدیریت شهری و شورا برگزار می شود.

* گردان: ضرورت مشخص شدن املاک شهرداری برای جلوگیری از خام فروشی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه عزمی برای ایجاد درآمدهای پایدار در مدیریت شهری وجود ندارد، گفت: مشخص شدن املاک شهرداری و جلوگیری از خام فروشی زمین، یکی از مباحث مهم در شهرداری است که باید به آن پرداخته شود.

کامران گردان به تلاش شورای دوره پنجم برای جذب سرمایه گذار و ایجاد درآمدهای پایدار اشاره کرد و افزود: متاسفانه در مجموعه شهرداری عزمی برای ایجاد سرمایه گذاری مناسب وجود نداشت و ما هم پیروز نشدیم که سرمایه گذاری هایی را که پیگیری کردیم به سرانجام برسانیم.

گردان با بیان اینکه شورای دوره پنجم در حد عالی در بحث سرمایه گذاری وارد شد و تلاش و سعی کرد تا مدیریت شهری را در این حوزه تقویت کند، افزود: اما متاسفانه وقتی شهرداری توان آن را نداشت که بتواند سرمایه گذار را جذب کند نتیجه مناسبی هم حاصل نشد و نمونه آن سرمایه گذار ترکیه ای است که با بیش از 2800 میلیارد تومان سرمایه وارد شده اما متاسفانه موانعی برای انجام کار وجود دارد، همچنین عدم ادامه کار در پروژه میدان بار تازه که به تعطیلی آن منجر شد.

گردان با شاره به اینکه کارها و اقدامات بزرگ انسان های بزرگ می خواهد افزود: در این زمینه شورای دوره پنجم خود را ملامت نمی کند، چرا که در حد امکان در حوزه سرمایه گذاری کار کرده و وارد شد، اما به دلایل مختلف و موانع نتیجه مناسبی حاصل نشد و این حقیقت تلخی است که در بخش سرمایه گذاری و در فرار سرمایه گذار موانع موثر بوده و هست.

* پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید در عمل باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین با اشاره به نامگذاری سال 1400 مبنی بر سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، گفت: نامگذاری سال عنوانی است که باید در عمل از تولید حمایت و پشتیبانی صورت گرفته و موانع سر راه آن برداشته شود که به طور قطع یکی از جاهایی که باید به آن دقت شده و علاوه بر حمایت بیشتر، موانع حوزه سرمایه گذاری زدوده شود؛ حوزه سرمایه گذاری است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1350

به "شهرداری از خام فروشی زمین جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری از خام فروشی زمین جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید