شناخت دقیق مخاطب، اولین قدم برای انتقال مناسب پیغام

به گزارش مجله میهن 128، پنجمین جلسه ستاد تبلیغات فضای مجازی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صبح امروز دوشنبه 10 تیر 98، در محل دفتر اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید.

شناخت دقیق مخاطب، اولین قدم برای انتقال مناسب پیغام

در این نشست مهم ترین سرفصل های آموزشی مرتبط با موضوع شناخت دقیق مخاطب و روش های انتقال پیغام به گروه های مخاطب به صورت ویدئوکنفرانس از سوی دکتر حسن نجفی سولاری استاد مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه ارائه شد.

نجفی سولاری در این جلسه با بیان این که شناخت دقیق مخاطب اولین قدم برای انتقال مناسب پیغام است گفت: در انتقال پیغام های مرتبط با مأموریت ها و اهداف هر سازمان پنج گروه وجود دارند که شناخت دقیق هر کدام از آن ها می تواند به نحوه انتقال مناسب پیغام یاری کند.

او اضافه نمود: اولین گروه جامعه کاربران فضای مجازی در مدیریت پیغام ستاد تبلیغات فضای مجازی، گروهی هستند که از آن ها به عنوان گروه های وفادار نام می بریم. یعنی افرادی که با استفاده از تکنیک ها و روش های خاص پیروز به وفادارسازی آن ها به اهداف و مأموریت های سازمان شده ایم.

او توضیح داد: وفادار به کسی اطلاق می گردد که علاوه بر علاقه قلبی به حوزه فعالیت های سازمان متبوع ما در انگیزه و رفتار نیز وفاداری خود را حفظ کند و در برابر موضوعات مرتبط با سازمان اقدام عملی انجام دهد.

نجفی سولاری ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف، افراد را به نسبت به مواضع و اهداف و مأموریت های سازمانی که داریم وفادار سازیم.

این مدرس رسانه تأکید کرد: با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلف می توانیم گروه های وفادار را به رسولانی برای تبلیغ و انتقال مناسب پیغام های خود تبدیل کنیم و آن ها به بازنشر پیغام در راستای مأموریت های سازمان بپردازند.

این مدرس دانشگاه در ادامه صحبت های خود گفت: در کنار جامعه وفادار دسته دومی داریم که در دایره پیغام های ما قرار دارند اما وفادار نیستند و از آن ها به عنوان گروه های مشتری می توان نام برد، در انتقال پیغام به این گروه اگر به روش صحیح عمل کنیم به طور حتم افراد این گروه ها نیز به وفاداران به سازمان تبدیل می شوند.

او ادامه داد: اگر اصول موضوعی که برجسته ترین آن مزیت سازی است برای گروه های مشتری در فراوری و انتقال پیغام به خوبی رعایت گردد، این گروه ها نیز تبدیل به گروه وفادار خواهند شد.

نجفی سولاری در بخش دیگری از صحبت های خود به گروه سوم به عنوان جامعه کاربران فضای مجازی در مدیریت پیغام ستاد تبلیغات فضای مجازی اشاره نمود و گفت: سومین گروه، گروهی است که از آن به عنوان گروه خاکستری نام برده می گردد که روش انتقال پیغام به این گروه متفاوت است که صداقت در کار و تازگی پیغام دو ویژگی مهم برای انتقال پیغام به این گروه است.

به گفته نجفی سولاری، چهارمین گروه، گروه اندیشمندان، هنرمندان، منتقدان و... است که انتقال پیغام به این گروه باید از ظرافت خاصی برخوردار باشد.

این مدرس دانشگاه، گروه ششم را گروهی مطرح نمود که عامدانه به مخالفت می پردازند و گفت: این گروه خود دارای شش ضلع است که انتقال پیغام به هرکدام از این اضلاع روش های خاص خودش را دارد.

او در ادامه گفت: برای عملی کردن موضوعات مطرح شده در این نشست و انتقال صحیح و مناسب پیغام به هر کدام از این گروه ها، باید دائما جامعه را تحلیل کنیم چرا که انتقال پیغام صحیح به گروه های مختلف روش های خاص خودش را دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 13

به "شناخت دقیق مخاطب، اولین قدم برای انتقال مناسب پیغام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت دقیق مخاطب، اولین قدم برای انتقال مناسب پیغام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید