شب برقی هوشمند چانگان به ایران می آید؟

به گزارش مجله میهن 128، چانگان از نسخه هیبریدی شارژی CS 75 Plus رونمایی کرد که در جریان همایش شب برقی هوشمند به نمایش گذاشته شده است.

شب برقی هوشمند چانگان به ایران می آید؟

چانگان از نسخه هیبریدی شارژی CS 75 Plus رونمایی کرد. این نسخه که پسوند iDD را در نام خود دارد، در جریان همایش شب برقی هوشمند معرفی گردید.

پیشرانه این نسخه که شامل یک موتور 1.5 لیتری و یک موتور برقی است، درمجموع 311 اسب بخار قدرت دارد. چانگان مدعی است این نسخه در هر صد کیلومتر فقط و فقط 0.9 لیتر بنزین مصرف می نماید.

طراحی به روز و قابل قبول

براساس برنامه ریزی های چانگان، این خودروی هیبریدی شارژی از ماه آوریل وارد بازار خواهد شد و به رقابت با بی وای دی سانگ پلاس DM-i خواهد پرداخت. از لحاظ طراحی، CS 75 Plus iDD دنباله روی محصولات نو کمپانی است و جلوپنجره V شکل بزرگ را می توان شاخص ترین ویژگی ظاهری آن دانست. چراغ های این کراس اوور هیبریدی شارژی ساختاری باریک دارند و با یک نوار LED به هم متصل شده اند.

در نمای عقب، چراغ های چانگان CS 75 پلاس هیبریدی حرف انگلیسی Y را در فکر تداعی می نمایند. همچون بسیاری از مدل های نو، چراغ های این خودرو نیز سرتاسری هستند. چانگان این کراس اوور کوچک را به دو خروجی اگزوز روی سپر تجهیز نموده است که البته تزئینی هستند و خروجی های واقعی در زیر سپر قرار دارند! سپر ساختاری اسپرت دارد و مه شکن حاضر در قسمت میانی آن خودرو های فرمول یک را یادآوری می نماید.

چانگان CS 75 پلاس هیبریدی در نمای جانبی طراحی پویا و مدرنی دارد. در این نما المان هایی مثل رینگ های 19 اینچی، خط شانه نسبتاً ضخیم، ریل های سقفی، اسپویلر انتهای سقف و پورت شارژ روی گلگیر عقب جلب توجه می نمایند. این کراس اوور هیبریدی روی تایر هایی با مشخصات 225/55 R 19 حرکت می نماید.

نمای جانبی

از نظر ابعاد باید گفت کراس اوور چانگان CS 75 پلاس هیبریدی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4700، 1865 و 1710 میلی متر دارد. فاصله محوری هم برابر با 2710 میلی متر است. با چنین ابعادی، جثه چانگان CS 75 Plus iDD را می توان مشابه با جثه هیوندای سانتافه تصور کرد.

چانگان کراس اوور هیبریدی خود را به چند دوربین در جلو و عقب تجهیز نموده است. وجود این دوربین ها نشان می دهد CS 75 Plus iDD به سیستم های یاری راننده مجهز است و احتمالاً از فناوری خودران سطح 2 بهره می برد.

مشخصات فنی چانگان CS 75 پلاس هیبریدی

پیشرانه هیبریدی چانگان CS 75 Plus iDD متشکل از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربو و یک موتور برقی است. موتور بنزینی توانایی فراوری 164 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت فراوریی موتور برقی هم به 147 اسب بخار می رسد. چانگان شتاب 60 تا 100 کیلومتر CS 75 Plus iDD را 3.6 ثانیه و شتاب 80 تا 120 کیلومتر را 4.5 ثانیه اعلام نموده است. همان گونه که در ابتدا نیز اشاره شد، این کمپانی چینی مصرف سوخت محصول نوش را مطابق با استاندارد NEDC تنها 0.9 لیتر عنوان می نماید.

نمای عقب

وظیفه تغذیه موتور برقی را پک باتری 28.39 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. براساس استاندارد NEDC، چانگان CS 75 Plus iDD قادر است تا 150 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کند. به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، 80 درصد از ظرفیت باتری این خودرو در عرض 30 دقیقه شارژ می گردد. در رابطه با قیمت چانگان CS 75 پلاس هیبریدی فعلاً اطلاعاتی موجود نیست.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 5 فروردین 1402 بروزرسانی: 5 فروردین 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1831

به "شب برقی هوشمند چانگان به ایران می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب برقی هوشمند چانگان به ایران می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید