نگاهی به 10 جاذبه دیدنی شارجه امارات

به گزارش مجله میهن 128، جاذبه های دیدنی شارجه را بشناسید

شارجه مرکز هنری امارات متحده عربی است. در حالی که دیگر شهرهای امارات متحده عربی تمام جاذبه های دیدنی آنها بر تعطیلات ساحلی، خریدها و صنعت توریسم تمرکز دارند، اما جاذبه های دیدنی شارجه همه در خصوص تاریخ و فرهنگ هستند. کوشش های امارت برای حفظ تاریخ این منطقه باعث شد که شارجه اسم مرکز فرهنگی دنیا عرب را در سال 1998 به دست آورد.

نگاهی به 10 جاذبه دیدنی شارجه امارات

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

برای دوستداران موزه و هنر، شارجه برترین مکان برای بازدید در امارات متحده عربی به شمار میرود. شارجه با داشتن موزه ها و فرصت های فراوان برای آموزش و سفرهای سرگرم نماینده، صندلی نخست را در گردشگری دارد. پس با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری شارجه آشنا شوید.

موزه هنر شارجه

یکی از بزرگترین موزه های امارات متحده عربی، موزه هنر شارجه است. موزه هنر شارجه برترین مکان برای علاقه مندان به هنر و کاوش در فرهنگ و میراث عرب خواهد بود. هدف این موزه به تصویر کشیدن هنر جهان عرب است. نقاشان قرن 18 در آثار هنری خود از فرهنگ، معماری و محیط خاورمیانه الهام گرفته اند. در این موزه مجموعه آثار هنری چشمگیری از حاکم شارجه، دکتر شیخ سلطان بن محمد القاسیمی به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: Al Shuwaihean - Sharjah - United Arab Emirates

موزه تمدن اسلامی

موزه تمدن اسلامی شارجه که در امتداد ساحل دریا واقع شده، محلی مناسب برای تفکر و تامل در فرهنگ عربی و اسلامی است. گردشگران با فرهنگ، بافت اجتماعی و صنایع دستی فرهنگ عربی و اسلامی در نمایشگاه آشنا می شوند. گالری هایی که در طبقه همکف قرار دارند، دستاوردهای فرهنگ عربی و اسلامی در نجوم و ریاضیات و مناسک دینی را نشان می دهد.

گالری که در طبقه فوقانی قرار گرفته است 1400 سال هنر و ابداعات صنعتی آنها را به نمایش می گذارد. این ابداعات صنعتی شامل چوب، سرامیک، خاک رس، شیشه، سفال، جواهرات، منسوجات و صنایع دستی با منبت کاری نقره، طلا و برنج است. کلیدی ترین نکات برجسته این موزه مجموعه دینارهای نقره ای و درهم های دوران عباسی، امویان، موزاییک و زودیاک است.

آدرس: Al SharqAl Nabba - Sharjah - United Arab Emirates

موزه علوم شارجه

موزه علوم شارجه در امارات متحده عربی تأسیس شده است و باعث ایجاد هیجان در بین علاقمندان به علم در هر سنی می گردد. در موزه علوم شارجه جلسات تعاملی به صورت تفریحی برای بازدیدنمایندگان برگزار می گردد. در این جلسات حاضرین می توانند به صورت عملی دلیل و معلول های جهان هستی را کشف نمایند.

به طوری که گردشگران مجاز به ساخت ماکت بدن انسان و تست قدرت و انعطاف پذیری بدن انسان هستند. این موزه فضایی بازی برای بچه ها هم دارد که برای درک بهتر جهان طراحی شده است. در موزه علوم شارجه می توانید در بخش نجوم به کشف جهان و فضا پرداخت.

آدرس: Halwan SuburbAl Abar - Sharjah - United Arab Emirates

بازار مرکزی شارجه

یکی از نقاط عطف شارجه در هنر معماری، بازار مرکزی شارجه است. این بازار با کاشی های آبی فیروزه ای به صورت ظریف تزئین شده است. طرح اسلیمی کاشی های آبی سبب شده است تا این مرکز تجاری در میان مردم به نام بازار آبی شناخته گردد. بازار مرکزی شارجه یکی از برترین مکانهای دیدنی در شارجه است که بیش از 600 مغازه دارد.

این مرکز تجاری، از سازه ای اصیل از هنر معماری اسلامی است. زیبایی سنتی این بازار، مکانی دیدنی برای گردشگران است. بازار مرکزی شارجه از ایده آل ترین و برترین جاذبه های امارات است که در آن گردشگران به خرید اقلام مختلفی مانند جواهرات، وسایل الکترونیکی، لباس و موارد دیگر می پردازند.

آدرس: King Faisal St - Sharjah - United Arab Emirates

آشنایی با امارات متحده عربی

مسجد النور

مسجد النور یکی از باشکوه ترین مساجد و جاذبه های دیدنی شارجه است. این مسجد یکی از اولین مساجدی است که به روی جهانگردان غیرمسلمان از سراسر جهان باز شده است. مسجد النور در سال 2005، به وسیله سلطان بن محمد القاسیمی، حاکم شارجه ساخته شد. این مسجد ظرفیت حداقل 2200 نفر را برای اقامه نماز دارد.

بعلاوه مسجد النور رکورد جهانی گینس را به اسم بزرگترین خیریه جهان در ماه رمضان، از آن خود نموده است. مسجد النور در جزیره النور قرار گرفته است. گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از این مسجد اسلامی به باغ پروانه ها هم سر بزنند. جالب است بدانید در این جزیره 500 پروانه از 20 نوع مختلف در فضایی حفاظت شده وجود دارند.

آدرس:Corniche St - Al MajazAl Majaz 1 - Sharjah - United Arab Emirates

اسکله الماجاز

اسکله ساحلی الماجاز از مکان های تفریحی ایده آل برای خانواده ها در شارجه است. در مجموعه تفریحی اسکله الماجاز مجموعه امکاناتی مانند گلف مینیاتور، کنسرت ، جشنواره، رویداد فرهنگی و رستوران های عالی وجود دارد. فواره موزیکال شارجه یکی از برترین مکانهای دیدنی ساحل الماجاز است که تجربه ای مسحور نماینده را برای بازدیدنمایندگان رقم می زند.

این اسکله از ایمنی بالایی برخوردار است. در اسکله ساحلی الماجاز چندین فضای سرسبز، زمین گلف مینیاتوری، پیست دوچرخه سواری و رستوران های باکیفیت و معروف وجود دارد. گردشگران می توانند در این اسکله به وسیله کشتی خصوصی سفر نمایند.

آدرس: Khalid Lake Trail - Sharjah - United Arab Emirates

تالاب خالد

تالاب خالد مرتفع ترین چشمه جهان است که در مرکز شهر شارجه قرار گرفته است. تالاب خالد یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شارجه در شب به شمار میرود. تلالو نور ماه با نورپردازی برج های سر به فلک کشیده در این تالاب، تصویر شگفت انگیزی را رقم می زند. بسیاری از گردشگران برای قدم زدن و گذراندن اوقات استراحت به تالاب خالد می فرایند. در تالاب خالد فواره ای وجود دارد که آب را تا ارتفاع 100 متری به هوا پرتاب می نماید.

آدرس: Sharjah - United Arab Emirates

القصبه

القصبه مجتمع تجاری مدرنی است که به اسم برترین مجموعه سرگرم نماینده پر زرق و برق در شارجه به شمار میرود. القصبه دارای رستوران های عالی، تئاترها و شهربازی برای بچه ها است. این مجتمع تجاری فعالیت هایی مانند تئاتر، شهربازی برای بچه ها، فواره موزیکال، قایق سواری و فواره موزیکال القصبه را در خود جای داده است. در مجموعه تفریحی القصبه چندین رستوران و فروشگاه خرده فروشی قرار گرفته است که درخشش و روشنایی زیادی به این مجموعه داده اند.

آدرس: Al Khan - Sharjah - United Arab Emirates

آکواریوم و موزه دریایی شارجه

آیا تا به امروز گونه های کمیاب آبزیان را دیده اید؟ با بازدید از آکواریوم و موزه دریایی شارجه می توانید با انواع آبزیان آشنا شوید. شارجه همواره با آب در ارتباط بوده و همین موضوع باعث توسعه و پیشرفت آن شده است. این آکواریوم یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی شارجه برای بچه ها است، زیرا آنها می توانند چندین گونه آبزی دریایی از جمله کوسه های صخره ای و پرتوهای دریایی را ببینند.

در این موزه تعدادی نمایشگاه در خصوص جمع آوری مرواریدها و ماهیگیری وجود دارد. گفته شده که قدیمی ترین مروارید ها در این موزه دریایی به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس: Al Meena St, Al Khan Old area, adjacent to Sharjah Maritime Museum - Sharjah - United Arab Emirates

جزیره النور

آیا تا به امروز نام جزیره ای را شنیده اید که دارای مجسمه ها و آثار هنری مدرن باشد؟ جزیره النور در تالاب خالد ایجاد شده و به وسیله پلی به خیابان مرکزی شهر دسترسی دارد. جزیره النور یکی از جاذبه های دیدنی شارجه است که معماری آن نظر هر گردشگری را جلب می نماید. اگر پس از خرید در مراکز تجاری در پی آرامش هستید، جزیره النور انتخاب مناسبی خواهد بود.

موزه این جزیره ترکیبی از هنر و طبیعت است که با مجسمه ها و سازه های هنری مدرن به وسیله بعضی از هنرمندان مشهور جهان ایجاد شده است. یکی از جاذبه های دیدنی جزیره النور باغ پروانه ها است که در آن می توان بیش از 500 پروانه مختلف را مشاهده کرد.

آدرس: Buhairah Corniche Road, Khalid Lagoon - Sharjah - United Arab Emirates

طاهره یلفانی

  • عروسک های بومی ایران که ثبت ملی شده اند
  • مزایای اقامت یکساله ترکیه
  • لوکس ترین ایرلاین های جهان در 2021

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1338

به "نگاهی به 10 جاذبه دیدنی شارجه امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به 10 جاذبه دیدنی شارجه امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید