شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا هستیم

به گزارش مجله میهن 128، تهران (پانا) - یک متخصص اپیدمیولوژی، ایجاد ایمنی جمعی را منوط به واکسیناسیون حداقل 85درصدی مردم و عدم شیوع گونه جدیدی از کووید19 دانست.

شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا هستیم

رضا چمن متخصص اپیدمیولوژی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منظور از واکسیناسیون 85 درصدی، تزریق هر دو دُز یکی از واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه ایجاد ایمنی جمعی علاوه بر واکسیناسیون منوط به عدم شیوع دوباره نوع تازه دیگری از این بیماری ویروسی است اضافه نمود: در هر صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های قبلی نیز الزامی است.

این متخصص اپیدمیولوژی همه گیری با اشاره به کاهش منطقه ها قرمز در یکی دو هفته اخیر گفت: هم وطنان باید بدانند که شرایط بسیار شکننده است و رعایت پروتکل ها در همه حال الزامی است.

وی افزایش مبتلایان را نگران کننده خواند و ادامه داد: در بسیاری از منطقه ها کشور و استان سمنان شاهد افزایش نسبی در آمار مبتلایان هستیم که در صورت استمرار وارد موج ششم همه گیری خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در هفته گذشته به طور میانگین در هر شبانه روز 60 مورد تازه مبتلای تازه در شاهرود و میامی شناسایی شده اضافه نمود: از این تعداد 15 بیمار در هر شبانه روز در بخش کرونا بستری و تحت درمان قرار می گیرند.

چمن با اشاره به آخرین آمار بستری ها در بیمارستان شاهرود، گفت: در حال حاضر 93 بیمار کرونایی در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

وی از واکسیناسیون 83درصدی دُز اول افراد بالای 12 سال در منطقه ها تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: 48 درصد از این افراد که در مراکز تحت پوشش دانشگاه واکسینه شدند نیز دُز دوم را نیز تزریق کردند.

این متخصص همه گیری با بیان اینکه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مکمل هم اند اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مسئله ای در تزریق واکسن وجود ندارد و همه شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز واکسن خود را دریافت کنند.

دکتر چمن با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون افراد باقیمانده خواستار مراجعه سریع تر افراد باقیمانده در منطقه ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1471

به "شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید