سخنگوی وزارت خارجه: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد

به گزارش مجله میهن 128، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دوستان دوران سختی خود را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد

به گزارش خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و روسیه روابط تاریخی و ویژه دارند و به رغم فراز و نشیب هایی که روابط دوطرف در دوران های مختلف مخصوصاً در دو سده اخیر طی نموده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سالهای اخیر شاهد روابط ویژه با روسیه هستیم.

وی اضافه نمود: این روابط دشمنان و اخلالگرانی هم دارد اما ما به عنوان دو کشور همسایه و دو قدرت در منطقه ناچاریم کنار هم باشیم و هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام نمود: در سال های اخیر، رهبران دو کشور تصمیم گرفتند این روابط تاریخی را به صورت خاص پیگیری نمایند تا دارای یک جامعیتی باشد که همه موارد شامل همکاریهای دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را دربربگیرد.

وی ادامه داد: ما و روسیه در مجامع بین المللی همکاری و همسویی خوبی داریم و در بحث سوریه، جمهوری اسلامی ایران به همراه فدراسیون روسیه در حال سرانجام دادن به تنش ها و بازگرداندن ثبات و امنیت هستند و این ثبات به کل منطقه سرایت خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد: در مسائل دوجانبه هم روسیه کنار جمهوری اسلامی ایران بوده و به رغم تحریم ها و فشارهایی که آمریکا و غربی ها تحمیل نموده و به رغم تروریسم مالی تحمیلی بر ایران، دوستان روسی تا آنجا که امکان داشته کنار ایران بودند.

وی در گفت وگو با ایرنا اضافه نمود: برای همین هم ایران حساب روسیه و چین را از کشورهای دیگر که در برجام هستند ازجمله انگلیس و آلمان جدا نموده است.

موسوی گفت: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد نمود و این روابط در بستر مناسبی است و امیدوارم به نفع هر دو ملت ایران و روسیه گسترش یابد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 319

به "سخنگوی وزارت خارجه: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید